Loading...

Camera de Comerț și Industrie Brașov este cea mai mare organizație de susținere și promovare a afacerilor din Brașov și reprezintă Vocea Mediului de Afaceri Brașovean.

Camera de Comerț și Industrie Brașov este o organizație de tip asociativ, autonomă, neguvernamentală, de interes public și utilitate publică, apolitică, fără scop patrimonial, non profit, cu personalitate juridica, creată pentru a reprezenta, apăra și susține interesele membrilor săi și ale comunității de afaceri brașovene în raport cu autoritățile publice și cu organismele din țară și din străinătate.

Camera de Comerț și Industrie Brașov - organizație reprezentativă și consultativă

  • Reprezintă și susține interesele profesionale ale comercianților față de organele guvernamentale locale și centrale, alte organisme și instituții
  • Sprijină interesele comercianților români în raporturile cu organisme specializate din străinătate
  • Propune organelor de drept promovarea unor acte normative în interesul comerțului.
  • FlexSlider image

Istoric

Misiunea, scopul și obiectivele CCI Brașov

Misiunea CCI Brașov, ca parte integrantă a comunității brașovene, este de a fi principalul promotor al dezvoltării economice locale, regionale și naționale, urmărind să devină un pol partenerial - consultativ, prin furnizarea de servicii specializate și profesionale, actualilor și viitorilor comercianți, într-o manieră competentă, echitabilă și eficientă.

Scopul CCI Brașov este de a contribui la dezvoltarea unui mediu de afaceri favorabil comercianților, de a sprijini membrii în raporturile cu autoritățile publice locale și centrale și cu organismele specializate.

citește mai mult...

Organizare

Membrii Camerei de Comerț și Industrie Brașov


în ințelesul Statutului Camerei aprobat în Adunarea Generală Ordinara a Membrilor CCI Brașov din data de 21.04.2011

Individuali

operatori economici, persoane fizice sau juridice, înregistrați la Oficiul Registrului Comerțului al județului Brașov, indiferent de domeniul de activitate

liber profesioniști cu activitate autorizată

sucursale, reprezentanțe, agenții, birouri ale unor societăți comerciale și altele asemenea, fără personalitate juridică, legal înregistrate și autorizate să funcționeze

Colectivi

filiale ale camerelor de comerț bilaterale

asociațiile profesionale locale

organizații patronale existente în teritoriu

Onorifici

cadre didactice

oameni de știință

specialiști în economie și legislație comercială

personalități ale vieții publice în teritoriu

persoane provenite din sistemul cameral, care au contribuit la afirmarea și dezvoltarea CCI Brașov și alții asemenea

DEPARTAMENTUL RELATII
 Delegatii straine care au vizitat CCI Brasov
- intalnire cu delegatia primariei Nurnberg
- intalnire Ambasadorul Republicii SLOVENIA

- intalnire Consilierul economic al OLANDEI la Bucuresti
- intalnire cu reprezentantii CCI a regiunii Mykolaiv UCRAINA
- intalnire cu presedintele CCI a Republicii MOLDOVA
- intalnire cu reprezentantii Benteler Engineering Services - AUSTRIA
- 1 forum de afaceri REDĂM ÎNCREDEREA INVESTITORILOR ROMÂNI ȘI ITALIENI ÎN ECONOMIA ROMÂNEASCĂ organizat in parteneriat cu CCI Ro-Italia / 22 de firme italiene participante
- intalnire cu reprezentantii Pepinier Coulie – Brive, Franta

 Parteneriate in activitatea de organizare de targuri si expozitii
- Targul de Carte si Muzica, Targul Expowood, Conferinta Ziua Energiei
 Eliberarea a peste 500 certificate de origine si certificari a documentelor pentru export.
 Sprijinirea firmelor brasovene in vederea participarii la manifestarile expozitionale organizate de ROMEXPO SA, in calitate de partener al acestuia : 41 de firme brasovene – membre ale CCI Brasov – participante la 10 expozitii organizate de ROMEXPO SA – TTR, ConstructExpo, Romtherm, Romenvirotech, TIBCO, BIFE, DENTA, TIB, Indagra
 Organizarea de seminarii – 22 de actiuni de promovare si informare la care au participat cca. 450 de reprezentanti a peste 300 firme :
- 21.12.2016 CONSULTARE CNDIPT, pe tema INVATAMANTULUI DUAL
- 08.12.2016 - SEMINAR "UN CONSUMATOR INFORMAT ESTE UN CONSUMATOR PROTEJAT " organizat in parteneriat cu O.P.C.
- 18.11.2016 - SEMINAR "NOILE COORDONATE ALE ARBITRAJULUI COMERCIAL"
- 09.11.2016 - PREZENTARE SCOALA ELVETIANA DE TURISM / organizat in parteneriat cu CENTRUL EUROPEAN DE CULTURA
- 10.11.2016 - SEMINAR PERSPECTIVA INTEGRATA : DREPT FISCAL SI DREPTUL MUNCII organizat in parteneriat cu BOSCOLO & BOSCOLO
- 04.11.2016 - SEMINAR NOUTATI IN DOMENIUL CERTIFICARII SIST. DE MANAGEMENT organizat in parteneriat cu SRAC
- 28.10.2016- SESIUNE RECTRUTARE PERSONAL pentru AFI INTERNATIONAL
- 26..10.2016 - LANSARE PROIECT LIDERII DE MAINE / AFAFCI
- 11.10.2016 - ZIUA PORTILOR DESCHISE LA CCIBV
- 04.10.2016 - SEMINAR CULTURA NUCULUI
- 07.10.2016- PARTICIPARE CONFERINTA ARTA PENTRU DROG - organizata de Centrul International Antidrog si ptr Drepturile Omului
- 13.10.2016 - FOCUS GRUP DE DESCOPERIRE ANTREPRENORIALA PTR SILVICULTURA , IND LEMNULUI SI INDUSTRIA AERONAUTICA organizat in parteneriat cu ADR CENTRU
- 22.06.2016 - SEMINAR de LANSARE A APELULUI DE PROIECTE pentru prioritatea de investitie POR 2.1 microintreprinderi in parteneriat cu ADR CENTRU
- 30.06.2016 - SEMINAR DE LA AFACERE LA BRAND - SUSTINUT DE HORATIU MANEA
- 19.06.2016 CONSULTARE CNDIPT - INVATAMANT DUAL
- 09.06.2016 - SEMINAR 6*5 PR, MARKETING ONLINE, VANZARI, CONSILIERE FISCALA, FINANTARI
- 31.05.2016 - INTALNIRE CU CANDIDATII LA POSTUL DE PRIMAR : PARTENER IN ADMINISTRATIA BRASOVEANA
- 26-27.05.2016 - INTALNIRE DE LUCRU REPREZENTANTI CCI TERITORIALE si CCIR (peste 30 de camere reunite la Brasov)
- 24.02.2016 SEMINAR CAFENEAUA DREPTUL MUNCII
- 17-18.02.2016 SEMINAR NORME DE APLICARE COD FISCAL
- 11.02.2016 - SEMINAR BUSINESS MANAGEMENT/ Dan Crivat
- 10.02.2016 - SEMINAR OPORTUNITATI DE FINANTARE DIN SURSE NERAMBURSABILE

 Organizarea festivitatilor de premiere TOPUL FIRMELOR si PREMIILE EXCELENTETI IN AFACERI - peste 500 de participant, inclusiv reprezentanti ai administratiei locale, institutii deconcentrate, camere de comert judetene, parteneri din mediul bancar si mass-media
 Realizarea Cataloagelor Topul Firmelor si Premiile excelentei in afaceri format tiparit si electronic - 350 exemplare
 Aparitia de materiale in presa scrisa si on-line – 190 articole, interviuri si editoriale, cu privire la activitatea C.C.I.Brasov
 Prezenta reprezentantilor CCI.Brasov la posturi locale si regionale de radio si televiziune – 20 aparitii
 Analize sectoriale si realizarea de studii economice privind indicatorii socio-economici - 15 studii
 Organizarea a 34 conferinte de presa pentru diseminarea informatiilor catre agentii economici brasoveni
 Realizare a 43 numere newsletter cuprinzand infomatii de interes pentru mediul de afaceri: finantari, noutati legislative, oportunitati de afaceri, targuri si expozitii, evenimente de afaceri, licitatii
 Implementarea cu success a 4 proiecte de responsabilitate sociala (Schaeffler Romania, Quin Romania, JF Furnir, Arvato Services)
DEPARTAMENTUL INVATAMANT
 Conform OG 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, Legii 375/2002 și O.M.S. 1225/23.12.2003 , la sfârșitul anului 2016 erau autorizate de către D.F.P. un număr de 32 de programe de formare profesională (inițiere, calificare,perfecționare și specializare)
 Au fost reautorizate 3 programe de formare solicitate pe piața muncii, autorizate 2 noi programe de formare -Ghid național de turism (touroperator), Operator intorducere, validare și prelucrare date și trimis spre avizare la ISGU București 1 dosar pentru un curs nou Șef serviciu voluntar/ privat pentru situații de urgență.
 Au fost organizate 65 de cursuri, având 34 tematici (26 cu recunoaștere națională, 8 solicitate de piața muncii), pentru un număr de 1124 cursanți (cele mai solicitate cursuri au fost : Excel pentru afaceri (11 serii) , Formator, Auditor in domeniul calitatii, Agent de turism, Receptioner, Achizitii publice/SEAP
 Peste 30% dintre cursanţi au fost angajaţi ai firmelor membre ale Camerei
 În luna decembrie 2016 a fost semnat cu Inspectoratul Școlar al Județului Brașov un protocol de colaborare, în vederea consolidării unui parteneriat pentru dezvoltarea mediului de afaceri din România, facilitarea intrării pe piața muncii a tinerilor, elaborarea și implementarea unor proiecte comune
 În cadrul Școlii antreprenoriale de vară, au fost organiate 3 serii de curs -“Public speaking pentru copii“, la care au participat 35 de elevi cu vârste cuprinse între 10 și 15 ani
CENTRUL DE CONSULTANTA
 Proiecte de finantare pentru terti:
- Elaborare proiecte de finantare : 15 proiecte
- Implementare proiecte de finantare : 3 proiecte
- Servicii de consultanta privind accesarea programelor de finantare nerambursabile, pentru cca. 200 de entitati economice / persoane fizice
- Promovarea serviciilor/programelor de finantare in cadrul conferintelor de presa saptamanale ale CCIBV (cca. 40 de comunicate de presa); peste 50 de vizite pe teren la membrii / potentiali membrii
- 3 seminarii organizate pentru promovarea serviciilor/programelor de finantare in colaborare cu diverse OI/AM (ADR Centru, OJFIR BV, MFE)
 Elaborarea a 5 proiecte in cadrul Programului Operationa Capital Uman (3 proiecte pe axa Romania Start-up Plus si 2 proiecte pe axa Diaspora Start Up), cu o valoare de peste 45 miloane de lei , avand ca si obiectiv sustinerea si finantarea companiilor de tip start-up
 Implementarea a 2 proiecte cu finantare europeana : BisNE Transylvania si INNOCAP Transylvana, care au avut urmatoarele rezultate :
- peste 100 de clienti informati asupra legislatiei europene, standardizare, formulare de politici europene, programe europene, cercetare-inovare
- 8 seminarii/instruiri: fonduri europene, cluster, proprietate intelectuala, CDI
- peste 40 clienti asistati in diverse problematici , precum : aspecte comerciale, programe UE, identificarea pietelor de interes, inovare, cercetare dezvoltare
- realizarea a 16 profile de cooperare– oferta de afaceri
- 1 acord comercial Romania-Serbia, pentru 1 cluster
- 1 acord comercial Romania-UK, pentru 1IMM
- 6 asistente complexe personalizate care au condus la incheierea de acorduri internationale pentru 6 IMM
- 1 misiune economica in domeniul IT si industrii creative, in parteneriat cu EEN Bucuresti si EEN UK
- 1 misiune economica in domeniul constructiilor in parteneriat cu EEN ADR Centru si EEN Germania
- 1 misiune economica in domeniul mecanic in parteneriat cu EEN Belgia
- 3 acorduri de parteneriat cu : Cluster Agrofood Tara Barsei Brasov, Technology Mechanical Cluster Sfantul Gheorghe si GREEN TECHNOLOGY INOVATIVE CLUSTER Fagaras
- 4 audituri realizate pentru 4 IMM (Metode de investigare in scopul evaluarii capacitatii de inovare a firmelor; identificarea de tehnologii, procese si expertize inovative, identificarea nevoilor de CDI )
 Activitati privind Arhiva Electronica de Gratantii Reale Mobiliare – peste 90 de inscrieri si peste 70 de verificari
 Eliberarea a peste 220 de standarde , in colaborare cu Asociatia Romana de Standardizare

BIROUL JURIDIC-ARBITRAJ-RESURSE UMANE
 15 dosare arbitrale au fost înregistrate în Registrul de evidență a cauzelor
 167 de documentații, în vederea autorizării/înființării, modificării sau radierii unor entități juridice au fost înregistrate la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Brașov
 s-au eliberat la solicitarea agentilor economici certificate de atestare a calitatii de IMM si rapoarte Risc Partener
REPREZENTANTA FAGARAS
 Consultanta si asistenta in domeniul afacerilor (SC si II+ PF )– 375 firme
 Consultanţă şi redactarea proiectelor, planurilor de afaceri, studiilor de fezabilitate – 4 proiecte
 Informaţii comerciale privind: partenerii de afaceri, piaţa, produsele şi serviciile, preţurile, concurenţa, evoluţiile –cca 550 firme
 Implementare proiect Uniunea Europeana – EUROPE DIRECT – 2016
- Vizitatori care au trecut pragul Centrului: 614
- Intrebari primite prin telefon: 288
- Parteneriate cu alte institutii prin coordonare de evenimente: 5
- Mentiuni ale Centrului in media locala: 7
- Actualizari ale paginii web www.edfagaras.ro: 163
- Evenimente organizate in 2016: 26
 organizarea de cursuri de specilizare solicitate pe piata muncii, si anume:
- Antreprenor si comunicare – 1serie -14 persoane
- Lucrator in cultura plantelor – 1 serie – 28 persoane
 5 seminarii de diseminare a informaţiilor referitoare la surse de finanţare a activităţii IMM-urilor
 Redactare Cerere de finantare pentru Asociatia Pastravarii Fagarasului – in evaluare;
 Redactare Cerere de finantare pentru proiect: EUROPE DIRECT 2017 –proiect aprobat si contractat (grant - 20.000 euro)
 Redactare Cerere de finantare pentru “Planul de Investitii in judetul Brasov” –proiect aprobat si contractat (grant-12.000 euro);

ACTIVITATE GENERALA
 Peste 120 de vizite la membrii CCI Brasov si alti agenti economici brasoveni
 Mentinerea unui numar de 500 de membrii activi
 Prezenta la manifestari organizate de autoritatile locale si mediul de afaceri
 Prezenta în mass-media la emisiuni de interes economic si social al posturilor tv locale si prin articole în presa scrisa

Director General                                                                                                  Secretar General
Cosmin Roșia-Micu                                                                                               Adriana Ispas