Loading...

Camera de Comerț și Industrie Brașov este cea mai mare organizație de susținere și promovare a afacerilor din Brașov și reprezintă Vocea Mediului de Afaceri Brașovean.

Camera de Comerț și Industrie Brașov este o organizație de tip asociativ, autonomă, neguvernamentală, de interes public și utilitate publică, apolitică, fără scop patrimonial, non profit, cu personalitate juridica, creată pentru a reprezenta, apăra și susține interesele membrilor săi și ale comunității de afaceri brașovene în raport cu autoritățile publice și cu organismele din țară și din străinătate.

Camera de Comerț și Industrie Brașov - organizație reprezentativă și consultativă

  • Reprezintă și susține interesele profesionale ale comercianților față de organele guvernamentale locale și centrale, alte organisme și instituții
  • Sprijină interesele comercianților români în raporturile cu organisme specializate din străinătate
  • Propune organelor de drept promovarea unor acte normative în interesul comerțului.
  • FlexSlider image

Istoric

Misiunea, scopul și obiectivele CCI Brașov

Misiunea CCI Brașov, ca parte integrantă a comunității brașovene, este de a fi principalul promotor al dezvoltării economice locale, regionale și naționale, urmărind să devină un pol partenerial - consultativ, prin furnizarea de servicii specializate și profesionale, actualilor și viitorilor comercianți, într-o manieră competentă, echitabilă și eficientă.

Scopul CCI Brașov este de a contribui la dezvoltarea unui mediu de afaceri favorabil comercianților, de a sprijini membrii în raporturile cu autoritățile publice locale și centrale și cu organismele specializate.

citește mai mult...

Organizare

Membrii Camerei de Comerț și Industrie Brașov


în ințelesul Statutului Camerei aprobat în Adunarea Generală Ordinara a Membrilor CCI Brașov din data de 21.04.2011

Individuali

operatori economici, persoane fizice sau juridice, înregistrați la Oficiul Registrului Comerțului al județului Brașov, indiferent de domeniul de activitate

liber profesioniști cu activitate autorizată

sucursale, reprezentanțe, agenții, birouri ale unor societăți comerciale și altele asemenea, fără personalitate juridică, legal înregistrate și autorizate să funcționeze

Colectivi

filiale ale camerelor de comerț bilaterale

asociațiile profesionale locale

organizații patronale existente în teritoriu

Onorifici

cadre didactice

oameni de știință

specialiști în economie și legislație comercială

personalități ale vieții publice în teritoriu

persoane provenite din sistemul cameral, care au contribuit la afirmarea și dezvoltarea CCI Brașov și alții asemenea

Camera de Comerţ şi Industrie Braşov organizeaza in data de 20.04.2017 incepand cu ora 10.00 dezbaterea: “Proiectului de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de munca și a Legii nr. 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolventii de învăţământ superior”

Scopul acestei consultări este de a identifica împreună posibilitatile prin care facilitatile oferite de aceste prevederi ale proiectlor mentionate sa fie lucrative atat la nivel de lege cat si la nivel de legislatie secundara/ norme, metodologie de aplicare
La dezbatere vor participa reprezentanţi ai mediului de afaceri, AJOFM Brasov, ai Inspectoratului Judeţean Şcolar, Universitatea Transilvania Braşov, Deputat Roxana Mînzatu – membru al comisiei pentru Industrie şi Servicii.
Măsurile sunt menite a sprijini angajatorii, cărora le este suportat, astfel, salariul minim pe economie pentru ucenicii și stagiarii pe care îi angajează.
Pe de altă parte, aceștia vor primi, la finalizarea uceniciei sau a stagiului, certificate doveditoare în acest sens și vor deveni, astfel, forță de muncă deja calificată.
Prin aceste legi se urmareste scăderea șomajului, dat fiind faptul că ucenicii și stagiarii vor putea fi păstrați de către angajatorul care i-a calificat sau – în caz contrar – își vor putea căuta loc de muncă aferent calificării astfel obținute.
Măsurile vor putea fi finanțate din fonduri structurale și de investiții și din fondurile publice naționale aprobate în bugetul asigurărilor pentru șomaj. Sumele din bugetul asigurărilor pentru șomaj destinate finanțării acestor măsuri vor fi alocate în limita bugetului aprobat pe 2017 și a estimărilor pe anii următori. Accesarea de fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020, se va realiza din Programul Operațional Capital Uman.
Avem certitudinea că vom crea împreună o platformă de comunicare şi colaborare între reprezentanţii mediului economic şi mediului educational avand in vedere problemele stringente cu care se confrunta piata muncii din judetul Brasov si nu numai.

Cosmin Roşia- Micu                                                                                                                                          Adriana Ispas
Director General                                                                                                                                        Secretar General