Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

ITALIA

Cerere de cooperare în producția de confecții pentru bărbați

Compania Companie italiană specializată în crearea, producția și distribuția de îmbrăcăminte pentru bărbați
Produsul solicitat Cooperarea în producție cu companii românești producătoare de confecții pentru bărbați (costume, cămăși, paltoane, jachete, etc)
Cantitate Se va stabili de către părți
Condiții tehnice specifice (certificări, standarde, etc.) Se vor stabili de către părți
Condiții contractuale specifice (legislație locala, etc). Se vor stabili de către părți
Condiții de livrare/transport Se vor stabili de către părți
Condiții de plata Se vor stabili de către părți
Date suplimentare Compania italiană este interesată de contact direct cu producători
Companiile românești producătoare de confecții pentru bărbați, interesate de propunerea de cooperare, sunt rugate să ia legătura cu Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Roma:
• Tel.: +39.06.80.84.529
• E-mail: roma.comercial@mae.ro

Oportunități de afaceri internaționale SUA

Oportunități de afaceri internaționale SUA 1287 962

SUA

Compania americană GARG LAW, firmă care se ocupă cu acordarea de asistență potențialilor exportatori români de produse agroalimentare (inclusiv băuturi) sau produse cosmetice/dispozitive medicale/medicamente, caută  colaboratori în România

Material primit prin amabilitatea Domnului Răzvan DUMITRESCU, Minister Counselor for Economic Affairs- Ambasada României în SUA
1607 23rd Street NW, Washington, DC 20008
Cell:      +1 202 8730063
Fax:      +1 202 2324748
E-mail:  washington.economic@mae.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 18.10.2022 – 25.10.2022

● Hotărâre nr. 1239 privind stabilirea valorii schemei de finanţare pentru anul 2022, condiţiilor de eligibilitate, cheltuielilor eligibile, modului de acordare a finanţării, precum şi a modalităţilor de verificare şi control în cadrul Programului de investiţii pentru înfiinţarea stânelor montane (M.O.nr. 1010/18.10.2022)
 
Hotărâre nr. 1240 privind stabilirea valorii schemei de finanţare pentru anul 2022, a condiţiilor de eligibilitate, a cheltuielilor eligibile, a modului de acordare a finanţării, precum şi a modalităţilor de verificare şi control în cadrul Programului de investiţii pentru înfiinţarea centrelor de colectare sau de colectare şi prelucrare a fructelor de pădure, a ciupercilor şi/sau a plantelor medicinale şi aromatice din flora spontană şi/sau de cultură în zona montană (M.O.nr. 1011/18.10.2022)
 
Ordin nr. 1371 emis de M.E. privind aprobarea Ghidului solicitantului pentru instituirea schemei de ajutor de minimis „Sprijin acordat pentru implementarea Programului de creştere a competitivităţii produselor industriale” (M.O.nr. 1008/18.10.2022)
 
Ordinul nr. 1705 privind aprobarea procedurii de implementare a Programului naţional pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului (M.O.nr. 1012/18.10.2022)
 
Ordinul nr. 1704 privind aprobarea procedurii de implementare a Programului pentru organizarea Târgului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (M.O.nr. 1012/18.10.2022)
 
Lege nr. 283 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, precum şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrative (M.O. nr 1013/19.10.2022)
 
Ordin nr. 2595 emis de M.M.A.P. pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind dezvoltarea infrastructurii de reîncărcare pentru vehicule electrice şi/sau hibrid plug-in în localităţi, prin instalarea de staţii de reîncărcare cu putere normal (M.O. nr 1014/19.10.2022)
 
Ordin nr. 5443 emis de M.E. pentru modificarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.068/2016 (M.O. nr 1018/19.10.2022)
 
Ordin nr. 5442 emis de M.E. pentru modificarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului naţional al calificărilor, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.556/2017(M.O. nr 1018/19.10.2022)
 
Ordin nr. 128 emis de A.N.R.D.E. pentru aprobarea Normelor metodologice privind recunoaşterea în tarifele reglementate de distribuţie şi transport a/al gazelor naturale a costurilor suplimentare cu achiziţia de gaze naturale pentru acoperirea consumului tehnologic, realizate în perioada 1 ianuarie 2022-31 august 2023 (M.O. nr 1020/20.10.2022)
 
Ordin nr. 130 emis de A.N.R.D.E. pentru modificarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 123/2017 privind aprobarea contribuţiei pentru cogenerarea de înaltă eficienţă şi a unor prevederi privind modul de facturare al acesteia (M. O. nr. 1022 /20.10.2022)
 
Ordin nr. 3900 emis de M.F. privind aprobarea precizărilor contabile în aplicarea prevederilor art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 119/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022-31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei (M. O. nr. 1023 /20.10.2022)
 
O.U.G. nr. 140 privind licenţa industrială unică (M.O. nr. 1023/20.10.2022)
 
Ordin nr. 5734 emis de M.E. pentru aprobarea Metodologiei de acces şi de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul dual pentru calificări profesionale de nivel 5, conform Cadrului naţional al calificărilor (M.O. nr. 1027/21.10.2022)
 
Ordin nr. 3904 emis de M.F. privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii – S.A. – IFN a procedurilor privind monitorizarea şi stoparea/recuperarea ajutorului de stat (M.O. nr. 1033/24.10.2022)
 
Ordin nr. 323 emis de M.A.D.R. privind aprobarea Ghidului solicitantului pentru Programul de investiţii pentru înfiinţarea centrelor de colectare şi/sau prelucrare a laptelui în zona montană (M.O. nr. 1036/25.10.2022)
 
Ordin nr. 324 emis de M.A.D.R. privind aprobarea Ghidului solicitantului pentru Programul de investiţii pentru înfiinţarea centrelor de colectare sau de colectare şi prelucrare a fructelor de pădure, a ciupercilor şi/sau a plantelor medicinale şi aromatice din flora spontană şi/sau de cultură în zona montană (M.O. nr. 1036/25.10.2022)
 
Ordin nr. 325 emis de M.A.D.R. privind aprobarea Ghidului solicitantului pentru Programul de investiţii pentru înfiinţarea stânelor montane (M.O. nr. 1036/25.10.2022)
 
O.U.G. nr. 141 pentru completarea articolului 32 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020 (M.O. nr. 1037/25.10.2022)
 
Ordin nr. 132 emis de A.N.R.E. privind aprobarea Contractului-cadru pentru prestarea serviciului de transport al energiei electrice şi a serviciului de system (M.O. nr 1038 26.10.2022)

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Eveniment de brokeraj DroneTech World Meetings, 03-04 noiembrie 2022 (format hybrid)

Eveniment de brokeraj DroneTech World Meetings, 03-04 noiembrie 2022 (format hybrid) 1481 1185

Centrul Enterprise Europe Network Braşov din cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov vă invită, în calitate de co-organizator, să vă alăturați  evenimentului organizat de Agenţia de Dezvoltare Regională Torun alături de Universitatea Tehnică din Chemnitz Germania, Universitatea Tor Vergata din Roma şi Universitatea din Varşovia.

DRONETECH reprezintă o oportunitate exclusivă pentru companiile interesate în tehnologii fără pilot și autonome, care se vor dezvolta în următorii ani şi se vor integra în aplicaţii din diverse sectoare.
DroneTech World Meetings este cel mai faimos și important eveniment din Polonia dedicat sectorului dronelor. Este locul ideal de întâlnire pentru oamenii de afaceri cu idei captivante și îndrăznețe, interesaţi de noi schimburi de experienţă.
Acest eveniment unic prezintă un forum internațional de cooperare B2B între companii care doresc să utilizeze tehnologiile fără pliot și autonome în industriile în care activează.
Evenimentul este deschis pentru companiile care se ocupă cu:
 producția și distribuția de drone,
 echipamente de drone și piese de schimb,
 sisteme eoliene și fotovoltaice,
 agricultură și silvicultură modernă,
 imagini aeriene,
 fotografie,
 cinematografie,
 școli și servicii, administrație publică, poliţie, pompieri, salvare, securitate, sectorul umanitar, consultanță și toți ceilalți interesați în domeniul tehnologiei dronelor.

Târgul prezintă soluţii avangardiste şi din sectorul auto și sisteme utilizate în prezent în industrie, transport, recreere, siguranță, educație și știință.

Companiile interesate au două opțiuni de participare la eveniment: la fața locului, în data de 03.11.2022 şi virtual, în data de 04.11.2022.

Dacă sunteți interesat să participați la acest eveniment, vă rugăm să ne confirmați interesul dumneavoastră pentru participarea la matchmaking pe adresele de e-mail ioana.moldovan@ccibv.ro sau mark.stanciu@ccibv.ro și vă asigurăm de întreaga noastră asistență pe toată perioada înregistrării și participării la acest eveniment.
Scopul acestor întalniri este de a ajuta companiile să găsească parteneri de afaceri cu care să colaboreze în domeniile aferente lucrării cu tehnologii fără pilot și autonome.

Cum puteţi beneficia de serviciile oferite de EEN Braşov în cadrul B2B?
Publicați și prezentați produsele, proiectele, serviciile sau nevoile dvs. de afaceri pentru participanții la eveniment;
Inițiați și aranjați ședințele pre-programate 1: 1 la eveniment;
Generați oportunități și întâlniți noi firme;
Rămâneți cu un pas în fața concurenților dvs., fiind prezenți la eveniment

EEN Braşov este alături de dvs. cu consultanţă personalizată pentru:
• Creare profil de activitate firmă;
• Identificare parteneri cu potenţial de cooperare după domeniul solicitat;
• Identificare oportunităţi de afaceri prezente şi viitoare.

Contact

Ioana Brisiuc
Mark Stanciu

0268 547 084

ioana.moldovan@ccibv.ro; mark.stanciu@ccibv.ro

Cum poți avea continuitatea în HORECA prin asigurări specifice – GROUPAMA

Cum poți avea continuitatea în HORECA prin asigurări specifice – GROUPAMA 1415 1259


Schimbările de ritm și perspectivă au forțat antreprenorii din industria HoReCa să găsească soluții eficiente și creative la problemele de care se lovesc în activitatea de zi cu zi.

Pentru a face față situațiilor neprevăzute, operatorii şi investitorii sunt nevoiți să dea dovadă de o bună gestionare a riscurilor. Din păcate, însă, riscurile nu pot fi întotdeauna evitate, ele putându-se transforma ușor în vulnerabilități pentru un business, dar pot fi asigurate.

Conform studiului CNIPMMR, realizat în vara acestui an, în contextul complex și dificil al perioadei post COVID, dar și al  efectelor războiului din Ucraina, a apărut  necesitatea întreprinzătorilor de a apela, în principal, la următoarele modalități de gestionare a riscurilor: asigurările specifice (59,83%), finanțarea europeană (14,53%), campaniile de marketing (11,54%) şi programele de training (3,70%), altele 10,40%.

Pentru cele mai probabile riscuri percepute de reprezentanții domeniului HoReCa sunt: fenomenele meteorologice, migrația provocată de schimbările climatice și sănătatea, Groupama vine cu o serie de soluții de continuitate în cazul în care afacerea le este afectată de evenimente neprevăzute.

De la incendiu, trăsnet, explozie, izbirea clădirilor asigurate de către vehicule rutiere sau riscuri catastrofice, până la avarii accidentale la instalațiile de apă și canalizare, la instalațiile de încălzire și climatizare, precum și avarii la aparatele electrice, electronice, inundație de la vecini sau furt, riscul rămâne un element care poate destabiliza orice echilibru. Și, deși nimeni nu poate garanta siguranța deplină, o asigurare potrivită poate garanta continuitatea planurilor personale sau de business, atunci când intervin situații neprevăzute. Optând pentru Asigurarea imobilelor sau bunurilor, vei avea certitudinea că, indiferent de riscurile la care sunt expuse clădirile, fie hoteluri, restaurante, pensiuni, cantine sau bunurile, utilajele, stocurile de marfă, materiale și materiile prime asigurate, vei depăși mai ușor eventualele probleme, atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere al timpului necesar remedierii daunelor. Acestea din urmă înseamnă de cele mai multe ori întreruperea business-ului și generarea de pierderi. Complementar asigurării imobilului, îți poți asigura și pierderile de profit brut cauzate de întreruperea temporară, parțială sau totală a activității, în urma unor evenimente asigurate.

Pe de altă parte, cu siguranță antreprenorii se străduiesc să ofere cea mai bună experiență clienților, dar pot exista situații în care situația scapă de sub control și pot fi provocate accidental, din neglijență sau imprudență prejudicii materiale sau vătamări corporale turiștilor, clienților, furnizorilor sau angajaților. Pentru ca impactul financiar asupra afacerii să fie minim, asigurările de răspundere civilă sunt soluția potrivită.

Spre exemplu, în baza asigurării de răspundere civilă a unităţilor turistice și hoteliere antreprenorii pot primi despăgubiri pentru cheltuieli de judecată și pentru sumele pe care sunt obligați să le plătească pentru prejudicii produse clienţilor, provocate de:

  • vătămarea corporală şi/ sau avarierea, distrugerea ori pierderea de bunuri materiale aparţinând acestora, lăsate în spaţiile de cazare repartizate ori la recepţia hotelului, vestiar, garderobă, spălătorii
  • alimentele sau produsele consumate de aceştia
  • condiţii improprii de curăţenie şi siguranţă ale spaţiilor de cazare, tratament, agrement, ale mobilierului, amenajărilor interioare, instalaţiilor sanitare, electrice, lenjeriei, veselei
  • pierderea, distrugerea sau deteriorarea documentelor originale, lăsate de aceştia în vederea completării, înregistrării şi luării în evidenţă a clienţilor la recepţia hotelului, motelului etc. (ex. cărți de identitate, paşapoarte, certificate de naştere, deconturi de cazare, etc.) și sumele cheltuite în vederea reconstituirii, refacerii sau înlocuirii acestor documente.

Dacă spațiul în care își desfășoară activitatea este închiriat, cu asigurarea de răspundere civilă față de proprietar și a proprietarului față de chiriaș ai sprijinul financiar necesar pentru acoperirea pagubelor provocate de compania ta, în diverse situații, prin vătămări corporale şi/ sau avarierea, distrugerea ori deteriorarea bunurilor aparţinând terților, ca urmare a unor fapte produse accidental, din neglijență sau imprudență.

Iar pentru că angajații reprezintă cea mai importanta resursă și piața forței de muncă în domeniu este foarte volatilă, acum, mai mult ca niciodată, oferirea unui contract de muncă stabil și plătit corect nu mai este suficient. Asigurările de sănătate, de viață sau de călătorie s-au transformat din beneficii opționale în beneficii esențiale. Printre cele mai importante beneficii pentru angajați:

  • Asigurarea de sănătate spitalizare și chirurgie pentru afacerile mici și mijlocii oferă angajaților suport financiar pentru a trece mai ușor peste situațiile medicale care necesită spitalizare și/ sau intervenții chirurgicale în orice spital privat sau de stat, venind în completarea asigurării de stat și abonamentului medical privat.
  • Asigurarea Integrală de sănătate oferă servicii medicale în ambulatoriu și servicii medicale de spitalizare și intervenții chirurgicale în pachete cu acoperiri predefinite sau configurabile.
  • Asigurarea de viață de grup oferă angajaților și familiilor acestora compensații financiare în caz de deces, incapacitate temporară de muncă, invaliditate parțială sau totală, boli grave, aceste sume completând serviciile din sistemul de stat.
  • Asigurarea pentru călătorii include asistența medicală de urgență și repatrierea, asigurarea suplimentară de anulare a călătoriei (Storno), oferă acoperire pentru situațiile de îmbolnăvire sau deces. În cazul asigurării suplimentare de întrerupere/ extindere călătorie sunt acoperite evenimentele cauzate de izolare sau carantină în străinătate a asiguratului.

Provocările și momentele dificile fac parte din traseul oricărui antreprenor – nu le poți evita și nu le poți prezice, dar le poți asigura cu polița potrivită. Sperăm că acest material te-a ajutat să o descoperi și să înțelegi mai bine ce poate face pentru tine.

 Fă pasul către un viitor asigurat și cere o o ofertă de asigurare.

 Scrie-ne pe adresa relatii.clienti@groupama.ro sau sună callcenter-ul nostru AloGroupama  la tel. 0374 110 110  de luni până vineri, între orele 8:00 – 18:00 sau scrie-ne direct în site https://www.groupama.ro/contact  sau alege rețeaua noastră de agenții și colaboratori.

Lansare proiect ”DigitALL IMM”

Lansare proiect ”DigitALL IMM” 1480 1184
Camera de Comerț și Industrie Brașov, în calitate de lider de proiect, în parteneriat cu  Asociația EURO < 26 și Asociația „Liga de utilitate publică” (LUP), implementează începând cu data de 20.09.2022 proiectul „ DigitALL IMM”, ID SMIS 143346, proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, obiectiv specific 3.12: Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe/ competențe/ aptitudini aferente sectoarelor economice/ domeniilor identificate conform SNC și SNCDI ale angajaților, contract POCU/860/3/12/143346.

Obiectivul general al proiectului este reprezentat de adaptarea activității a 36 întreprinderi și 336 angajați din toate regiunile mai puțin dezvoltate la dinamica sectoarelor economice cu potential competitiv identificate conform SNC si a domeniilor de specializare inteligenta conform SNCDI prin cursuri de formare profesionala si asistenta tehnica in elaborarea unei planificari strategice pe termen lung.
În cadrul proiectului, se vor desfășura cursuri de formare profesională în domeniul competențelor digitale:
– Cursuri de inițiere în competențe informatice
– Cursuri de perfecționare/specializare în competențe digitale.

Rezultate:

  • 3 întreprinderi introduc programe de învățare la locul de muncă la 6 luni după finalizarea Sprijinului
  • 306 persoane dobândesc o calificare/ care și-au validat competențele în sectoarele economice/domeniile cu specializare inteligentă aferente SNC/SNCDI la încetarea calității de participant
  • 36 întreprinderi sprijinite
  • 336 angajați care beneficiază de programe de formare
  • 18 evenimente de conștientizare
Contact

Attila Szekely – Manager de proiect

0268 547 084
attila.szekely@ccibv.ro

Oportunități de afaceri prin Rețeaua EEN

Oportunități de afaceri prin Rețeaua EEN 2560 1032

Centrul EEN Brașov din cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov vă prezintă oportunitățile de afaceri la nivel internațional aferente perioadei septembrie-octombrie  2022.

BRPL20221014017 O companie poloneză specializată în fabricarea de produse din cereale caută furnizori de cereale

Tara: Polonia
Tip: Cerere
Descriere: Compania poloneză caută furnizori de cereale pentru măcinare. Aceasta le va folosi pentru producția de făină și în amestecuri de panificație (prăjituri, vafe, pâine).Compania este specializată în principal în producerea de făină fără gluten într-o gamă foarte diversa. Fiind o companie de familie, acesta este în afaceri de multe generații introducând permanent produse noi la raftul de produse sănătoase.Se caută furnizori de speltă, hrișcă, năut și linte.Aceasta este interesată de livrări mari (24 tone).

Tipul și rolul partenerului: Compania cauta furnizori de produse pure de inalta calitate, necontaminate cu gluten.

Tip de parteneriat: Contract comercial

BRGR20220927003 O companie din Grecia specializată în construcții din lemn caută parteneri cu care să colaboreze în cadrul unor contracte de joint venture

Tara: Grecia
Tip: Cerere
Descriere:Compania greacă cu experiență în producția de construcții specializate din lemn caută parteneri cu care să încheie contracte de asociere în comun pentru a întreprinde proiecte de construcție în comun.

Compania greacă produce construcții specializate din lemn, incluzând, dar fără a se limita la următoarele:
– ferme din lemn prefabricate și asamblarea lor in situ pentru construcția de acoperișuri;
– grinzi de poziție pentru a fi utilizate ca elemente de susținere;
– grinzi de mezanin;
– grinzi de structura.

Acestea sunt construite folosind conectori metalici și cherestea de grosime mică (45–60 mm). Poate furniza, de asemenea, laminate cu adeziv (glulam), care sunt fabricate într-o varietate de lungimi (până la 30 de metri) și secțiuni.

Compania este certificată ISO pentru producția de ferme din lemn prefabricate cu conectori din plăci metalice, precum și producția de grinzi glulam de diferite dimensiuni drepte sau curbate până la 30 de metri lungime și realizarea de proiecte cu utilizarea elementelor structurale din lemn. De asemenea, produce case cu cadre din lemn, case cu rame ușoare, săli de sport, grajduri din lemn, podele din lemn, poduri din lemn, șoprone din lemn în săpăturile arheologice și construcții din lemn pentru hoteluri.

Are capacitatea de a furniza toate produsele și structurile de mai sus și de a le asambla la fața locului.

Compania este cunoscută pe piața internă pentru munca sa durabilă și plăcută din punct de vedere estetic. Acum dorește să-și extindă afacerile în străinătate, prin urmare caută parteneri cu care să colaboreze în cadrul unor contracte de asociere în comun cu companii de producție și/sau construcții cu experiență, care planifică proiecte de construcții de anvergură care necesită structuri din lemn specializate.

Tipul și rolul partenerului: Compania greacă caută în mod ideal companii de producție și/sau de construcții cu experiență, care sunt implicate în proiecte de construcții la scară largă, care necesită structuri din lemn specializate.

Tip de parteneriat: Contract de furnizare

BRLT20221005001 Compania lituaniană de prelucrare a lemnului caută furnizori de materiale

Tara: Lituania
Tip: Cerere
Descriere:Compania lituaniană este specializată în activități de prelucrare a lemnului. Pe măsură ce afacerea se extinde, compania caută furnizori de materiale din lemn.

Compania are o experiență de peste 14 ani în prelucrarea lemnului. Activitățile sale principale includ tăierea buștenilor și scândurilor, tăierea canturilor, uscarea și depozitarea. Compania este specializata in prelucrarea lemnului de esenta tare si rasinoase si dispune de 17 uscatoare cuptoare. Scopul acesteia este să-și extindă rețeaua de furnizori pentru a satisface cererea în creștere pentru producția sa.

Compania a acumulat o experiență solidă în ultimii 14 ani, este în creștere rapidă și este capabilă să se adapteze la un mediu în schimbare rapidă. Compania isi poate personaliza productia in functie de nevoile clientului.

Tipul și rolul partenerului: Compania caută furnizori capabili să furnizeze bușteni si scânduri din rasinoase si foioase. Speciile includ în principal molid, pin, stejar și frasin. Compania preferă să găsească parteneriate stabile pe termen lung.

Tip de parteneriat: Contract comercial

BRUA20220929019 O companie ucraineană caută noi licențe pentru producția de băuturi din mere (cidru)

Tara: Ucraina
Tip: Cerere
Descriere:  Compania ucraineană este interesată să-și extindă gama de băuturi răcoritoare din suc de mere.

În prezent, compania produce în mod activ suc de mere obținut prin presare. Ca parte a strategiei sale de creștere pe noi piețe internaționale, compania ar dori să găsească producători de cidru cu experiență care ar fi interesați să-și producă și să comercializeze produsele sub licență.

Compania este situată în Carpații Ucraineni, în apropierea granițelor cu România și Ungaria. Aceasta a fost înființată în 2017 și deține suprafețe mari de livezi de meri. Soiurile vechi, locale, sunt foarte valoroase și bine adaptate condițiilor locale, climei și solului. Acesta este motivul pentru care compania a început să producă suc de mere presat în urmă cu câțiva ani. Pentru a crește valoarea adăugată și a extinde gama de produse, au venit cu ideea de a produce și cidru.

La fel ca majoritatea alimentelor de înaltă calitate, cidru bun nu poate fi produs la scară industrială. Cu toate acestea, producția de cidru necesită, cel puțin parțial, soiuri specifice de mere amare și dulce-amar. Prin urmare, compania a decis să planteze propria livadă și să încerce soiurile potrivite din Anglia și Franța. Acum se așteaptă prima recoltă. Până atunci vor să-și aducă cunoștințele și infrastructura la nivelul necesar.

Compania dorește să cumpere o licență pentru producția de cidru prin care să extindă gama, de produse. În acest scop, compania dorește să încheie un acord de licență cu companiile producătoare de cidru.

Tipul și rolul partenerului: Potențialii parteneri ar trebui să fie producători de băuturi din mere (cidru) cu experiență, în mod ideal capabili să comercializeze produse către angrosisti relevanți, companii de servicii alimentare sau retaileri premium din țara/teritoriul lor. Acreditarea de către standardul global al UE de siguranță alimentară ar fi ideală, dar ca minim ar trebui să se angajeze să respecte standarde de producție de înaltă calitate.

Sarcini de îndeplinit: Compania dorește să cumpere o licență pentru producția de cidru de la un potențial partener.

Tip de parteneriat: Contract comercial

BRNL20220725006 Companie care comercilizează online produse agricole, caută furnizori/producători cu care să colaboreze

Tara: Olanda
Tip: Cerere
Descriere: O companie din Europa de Vest care comercilizează online consumabile agricole, caută furnizori care doresc să-și vândă produsele în cadrul magazinului online.

Compania livrează în toată Europa de Vest, produse precum:

  • Îngrășăminte;
  • Combustibil/AdBlue/lubrifianți etc.;
  • Materiale de construcție;
  • Furaje;
  • Semințe;
  • Unelte de mână;
  • Materiale și nevoi pentru siloz;
  • Servicii precum curățarea panourilor solare, colectarea deșeurilor etc.
  • Alte lucruri de care are nevoie un fermier

Compania a fost fondată în 2004 și a avut de curând o creștere puternică pe piața olandeză. Astăzi are mii de clienți și un venit de peste 45 de milioane eur. Magazinul online a avut ambiția de a câștiga teren în întreaga Europă și, prin urmare, caută furnizori.

După acest succes, intenționează să se extindă în afara granițelor olandeze.

Tipul și rolul partenerului: Partenerul potential ar trebui să fie producător sau dealer de produse de care are nevoie un fermier. Acesta va livra produse direct clienților prin drop shipping sau se pot face diferite relații.

Tip de parteneriat: Contract de extarnalizare/ contract comercial/ contract de furnizare

BRAT20220908004 O companie austriacă caută subcontractanti producători de piese ștanțate din tablă

Tara: Austria
Tip: Cerere
Descriere: Compania austriacă este lider de piață în producția de cadre pentru mese și scaune de bar și de asemenea, își folosește expertiza pentru fabricarea pe bază de contract individual a pieselor cu laser, ștanțate și în relief.

Compania austriacă produce o gamă completă de piese cu laser, ștanțate și în relief din oțel, oțel inoxidabil și Nirosta pentru diverse sectoare, inclusiv finisarea suprafețelor. Producția variază de la loturi foarte mici până la comenzi mari. Controalele stricte de calitate sunt standard de la primirea materiilor prime până la livrarea produsului finit. Pentru prelucrare se folosesc numai materii prime de înaltă calitate.

Compania dorește ca producția de piese din tablă ștanțată să fie externalizată. Partenerul căutat ar trebui să poată ștampila și ștanța cu prese excentrice parțial în mai multe etape de lucru. La fel, la mașinile de tăiat cu laser, se pot tăia foi de oțel inoxidabil 1.4301 până la 4 mm și oțel moale EN 235 JR până la 8 mm, acestea pot fi prelucrate în continuare pe mașini Millin și în final suprafața poate fi șlefuită. În plus, componentele trebuie nituite și înșurubate.

Tipul și rolul partenerului căutat: Se caută un partener din sectorul metalurgic.

Tip de parteneriat: Contract de extarnalizare

Contact

Ștefania Molea

0268 547 084

stefania.molea@ccibv.ro

Studiu privind aspecte legate de prevenirea și combaterea corupției în instituțiile publice

Studiu privind aspecte legate de prevenirea și combaterea corupției în instituțiile publice 945 709

Camera de comerț și Industrie Brașov sustine Consiliul Județean Brașov  în derularea  proiectul „Mecanisme eficiente  în vederea prevenirii corupției în administrația Județului Brașov”, cod SIPOCA 1128 și cod MySMIS 2014+ 152068.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020. În cadrul acestui proiect  se realizează un studiu care vizează aspecte legate de percepția cetățenilor despre fenomenul corupției în instituțiile publice,  aspecte  legate de prevenirea și combaterea corupției și  modul în care s-a desfășurat interacțiunea cu cetățenii în timpul solicitării serviciilor publice. Acest studiu este realizat sub egida Universității Transilvania din Brașov.

Dacă doriți să participați la acest studiu, vă rugăm  să răspundeți  la întrebările cuprinse în chestionarul de mai jos, pe durata a maxim 15 minute.

Consiliul Județean își asumă întreaga responsabilitate pentru protejarea datelor personale, pentru asigurarea anonimatului și a confidențialității (nu se colectează adrese de e-mail sau alte date prin care ați putea fi identificați). 

Fiecare participant are dreptul să se retragă în orice moment. Participarea la studiu este voluntară. Dacă doriți să participați la acest studiu, vă rugăm  să răspundeți  la întrebările cuprinse în chestionarul de mai jos, pe durata a maxim 15 minute

Contact: Lector dr. Luiza Meseșan Schmitz

luiza.mesesan@unitbv.ro

Conferința „AvGeek – Aerospace Challenge”

Conferința „AvGeek – Aerospace Challenge” 945 709

Vă invităm la conferința „AvGeek – Aerospace Challenge” ediția 2022, care va avea loc în zilele de 29 și 30 octombrie a.c. la Sala IAR 80 – Coresi Business Campus din Brașov.

Proiectul este inițiat de Asociația „SUPORT REGIUNEA CENTRU” din Brașov, în parteneriat cu: Academia Europeană a Regiunilor (AER), Asociația pentru Știință, Tehnologie și Întreprinzători Inovativi din România (ȘTII) și CARTIER CORESI, având ca parteneri strategici Universitatea TRANSILVANIA Brașov, Camera de Comerț și Industrie Brașov, Agenția Pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului Brașov și Consiliul Județean Brașov!

Ediția „AvGeek- Aerospace Challenge 2022” se desfășoară în perioada septembrie- octombrie 2022, în contextul apropierii Aniversării a 100 de ani de la fondarea IAR Brașov – Centenarul Industriei Aeronautice Românești – și va avea, bineînțeles, o secțiune special dedicată industriei aerospațiale brașovene.

Proiectul are ca scop conștientizarea moștenirii lăsate de generațiile părinților noștri în domeniul aerospațial, industrie cu tradiție în comunitatea locală și cu însemnătate la nivel național și internațional.

Lucrările conferinței se vor desfășura în 29 și 30 octombrie a.c. în incinta Cartier Coresi – SALA IAR 80 – cu transmitere live în mediul online, pe un parcurs care cuprinde: prezentarea proiectelor câștigătoare și premierea, cuvântările lectorilor invitați, prezentări de companii și instituții relevante, workshop-uri.

Obiectivul principal al proiectului este de a crea un liant între generații prin organizarea unui concurs național anual (online) denumit „AvGeek- Aerospace Challenge” adresat tinerilor, cu tematica „Industria aerospațială” cu următoarele domenii: aeromodelism, modelare 3D, printare 3D, programare și a unei conferințe cu invitați ce abordează tema propusă, alături de standurile companiilor/instituțiilor pe care le reprezintă pentru a stabili noi legături între specialiști și aspiranții la o carieră în sectorul aerospațial sau conex.
Ediția „AvGeek- Aerospace Challenge 2022” se desfășoara în perioada septembrie – octombrie 2022, în contextul apropierii Aniversării a 100 de ani de la fondarea IAR Brașov – Centenarul Industriei Aeronautice Românești – și va avea bineînțeles o secțiune special dedicată – „Industriei aerospațiale brașoveane”.
Concursul se adresează următoarelor categorii de vârsta: 14-16 ani, 17-19 ani, 20-26 de ani, iar conferința va fi susținută de experți din mediul academic și din marile companii de tehnologie partenere, având ca moderatori jurnaliștii de știință de la „Jurnalul de mâine” și „Forum IT”.
“Viitorul se construiește cu performanță, mai ales într-un domeniu atât de elitist – aerospace.
Formarea resursei umane presupune atât transferul de know-how de la specialiști la cei tineri, cât și un real parteneriat între mediul universitar, preuniversitar și cel economic.
Avem speranța că împreună cu partenerii noștri vom contribui la transmiterea moștenirii către generațiile care ne urmează, a declarat Silvia-Daniela POHRIB, președinta asociației SUPORT REGIUNEA CENTRU și fondatoarea Centrului LearnEx.
„Acest proiect și-a propus să evidențieze domeniile de inginerie aerospațială și spațiu care sunt considerate domenii de nișă, “exotice”. Îmi doresc să se evidențieze oportunitățile educaționale, cât și cele de carieră care poate pentru unii beneficiari pot deveni o adevărată pasiune, având încredere că partenerii din sectorul universitar și economic vor fi promotorii unor noi generații de succes prin puterea exemplului oferit” a declarat Mădălina Ioana BLAJ, coordonatoarea competiției „AvGeek- Aerospace Challenge”.
„ROMÂNIA a dat lumii de-a lungul istoriei, alături de cei trei mari pionieri ai aviației Traian Vuia, Aurel Vlaicu și Henri Coandă, ingineri, inventatori și inovatori și nu în ultimul rând redutabili pionieri ai aerului, fără de care istoria aviației ar fi arătat, poate, altfel. Și o poate face în continuare!
Primul zbor din lume cu un aparat mai greu decât aerul, primul avion cu reacție- sunt două evenimente determinante în istoria omenirii, mulțumită acestor români. În urmă cu 100 de ani, drumul deschis de acești pionieri a fost continuat cu mândrie de alți conaționali care au făcut posibilă fabricația primului avion românesc, o tradiție care a continuat, s-a dezvoltat și a produs mii de avioane până în ultimii ani.
O tradiție față de care avem o datorie nemărginită!
IAR Brașov, Astra Arad, Fabrica de Avioane Craiova, Fabrica de avioane București, URA Bacău (Aerostar) sunt cele mai grăitoare exemple ale industriei locale de avioane și elicoptere care trebuia salvată, exemple care se impuneau a fi susținute mai departe prin toate eforturile pentru a nu pierde o istorie meritorie pentru că niciodată nu este prea târziu. Noi, atât cât putem, susținem tinerii în formarea lor profesională și continuarea dezvoltării unui „geniu nativ românesc”, o pasiune înnăscută pentru zbor. Ne dorim să facem posibil să zboare către cer și în spațiu cât mai multă tehnică, inginerie, inovație, invenții și creații ale priceperii tinerilor noștri! Să îi sprijinim să își dezvolte talentul și să pună în practică ideile geniale pe care cu siguranță le au!” a declarat Bogdan PANAIT, co-fondator al ȘTII – Asociația pentru Știință, Tehnologie și Întreprinzători Inovativi din România

Partenerii evenimentului:
Academia Europeană a Regiunilor (AER)
Asociația pentru știință, tehnologie și interprinzători inovativi – ȘTII Brașov
Cartier Coresi
Lexdata
Jurnalul de mâine
Cartier Hub Coresi

Contact

learn@learnex.ro

Conferința anuală de Securitate Cibernetică

Conferința anuală de Securitate Cibernetică 938 703

Reprezentanții Camerei de Comerț și Industrie Brașov au participat la  Conferința anuală de Securitate Cibernetică care s-a desfășurat in Sala Coloanelor a Cercului Militar Brasov.

𝐑𝐨𝐦𝐚̂𝐧𝐢𝐚 𝐝𝐞𝐭̧𝐢𝐧𝐞 𝐝𝐢𝐫𝐞𝐜𝐭𝐨𝐫𝐚𝐭𝐮𝐥 𝐩𝐞 𝐜𝐲𝐛𝐞𝐫 𝐬𝐞𝐜𝐮𝐫𝐢𝐭𝐲 𝐥𝐚 𝐧𝐢𝐯𝐞𝐥 𝐞𝐮𝐫𝐨𝐩𝐞𝐚𝐧, şi are un rol important în ceea ce priveşte securitatea pe internet şi la nivelul NATO.

Încă de anul trecut, 𝐁𝐫𝐚𝐬̧𝐨𝐯𝐮𝐥 𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐬𝐢𝐧𝐠𝐮𝐫𝐮𝐥 𝐨𝐫𝐚𝐬̗ 𝐝𝐢𝐧 𝐑𝐨𝐦𝐚̂𝐧𝐢𝐚 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐬𝐞 𝐚𝐟𝐥𝐚̆ 𝐩𝐞 𝐡𝐚𝐫𝐭𝐚 𝐬𝐞𝐜𝐮𝐫𝐢𝐭𝐚̆𝐭̧𝐢𝐢 𝐜𝐢𝐛𝐞𝐫𝐧𝐞𝐭𝐢𝐜𝐞, fiind gazda proiectului 𝐂𝐲𝐛𝐞𝐫𝐇𝐮𝐛.

𝐂𝐲𝐛𝐞𝐫𝐡𝐮𝐛-𝐮𝐥 𝐝𝐢𝐧 𝐁𝐫𝐚ș𝐨𝐯 𝐁𝐕𝐂𝐘𝐇, reunește într-un parteneriat strategic, compania Atos, numărul 1 în lume în Managed Security Services, Agenția Metropolitană Brașov, Centrul Național Cyberint si Universitatea Transilvania din Brașov.

𝐁𝐫𝐚ș𝐨𝐯 𝐂𝐲𝐛𝐞𝐫𝐇𝐮𝐛 este un proiect amplu, ce își propune să creeze un ecosistem activ în domeniul securității cibernetice prin diverse activități dedicate cyberawareness, organizarea de evenimente dedicate securității cibernetice (competiții, exerciții dedicate), programe de mentorat, incubare, accelerare, start-up.

Contact: Simona Ladar, Marketing &Communications Atos Convergence Creators

simona.ladar@atos.net