Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962


SPANIA

1. Companie spaniolă distribuitoare de materiale construcții.

Produsul solicitatFitinguri din plastic;
Cantitate – Se va stabili de către părți;
Condiții tehnice specifice (certificări, standarde, etc.) – Fitinguri din polietilenă pentru apă și gaz HDPE 100 (electrofuziune și sudare)
Condiții contractuale specifice (legislație locală, etc). – Se vor stabili de către părți;
Condiții de livrare/transport – Se vor stabili de către părți;
Condiții de plată – Se vor stabili de către părți;
Date suplimentare – Compania spaniolă este interesată de contacte cu producători/distribuitori.

 

2. Companie spaniolă din industria alimentară.

Produsul solicitatPlăci din PP și Garnituri din silicon;
Cantitate – Se va stabili de către părți;
Condiții tehnice specifice (certificări, standarde, etc.) – Plăci din polipropilenă prelucrate (perforate, din plastic rezistent la temperaturi ridicate) , garnituri din silicon (profile pt. îmbinări), materiale destinate uzului în industria alimentară;
Condiții contractuale specifice (legislație locală, etc). – Se vor stabili de către părți;
Condiții de livrare/transport – Se vor stabili de către părți;
Condiții de plată – Se vor stabili de către părți;
Date suplimentare – Compania spaniolă este interesată de contacte cu producători/distribuitori.

 

3. Companie producător/furnizor de subcomponente auto pentru piața spaniolă și SUA

Produsul solicitatRezistență pentru oglinzi retrovizoare auto (Heat pads);
Cantitate – Se va stabili de către părți;
Condiții tehnice specifice (certificări, standarde, etc.) – Rezistență cu adeziv pe ambele laturi care ajută la procesul de degivrare și dezghețare a oglinzilor exterioare;
HS codes:
Spain/Europe: 851680.2020
US: 851680.4000
Condiții contractuale specifice (legislație locală, etc). – Se vor stabili de către părți;
Condiții de livrare/transport – Se vor stabili de către părți;
Condiții de plată – Se vor stabili de către părți;
Date suplimentare – Compania spaniolă este interesată de contact direct cu producătorii.

 

Companiile românești care pot furniza produsul sus-menționat sunt rugate să ia legătura cu Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid:
Tel.: +34-913.45.45.53
E-mail: madrid.economic@mae.ro
Adresa: Avda. de Alfonso XIII, nr. 157, 28016 Madrid, Spania


CHINA

Compania chineză SinoARP, producător de prese de vulcanizare pentru industria anvelopelor (www.sinoarp.com), furnizor al tuturor producătorilor importanți de anvelope, caută un partener în România pentru a înființa un hub european de producție și servicii pentru produsele/echipamentele sale, destinate pieței europene și altor piețe terțe.

 

Capabilitățile tehnice ale partenerului căutat trebuie să acopere/asigure:

  • prelucrarea metalelor,
  • montaj,
  • hidraulică,
  • pneumatică,
  • sisteme de control PLC (Programmable logic controller).

 

Alte condiții specifice de îndeplinit, așa cum au fost ele transmise la cererea BPCE, sunt:

 

European workshop conditions requirements:

 

ID Condiție Cerințe tehnice Observații
1 Suprafața atelierului să fie de aproximativ 3000 m² Podea întărită cu ciment
2 Cerințe de încărcare la sol 5 tone pe metru pătrat
3 Puterea de ridicare a macaralei 20/5t、10t  Fiecare
4 Înălțimea de ridicare a macaralei 12.5m
5 Lățimea atelierului minimum 18m
6 Alimentare cu electricitate 200A trifazic
7 Specificații pentru ușile de intrare și ieșire în atelier 5m*5m

 

Modul de organizare:

1、 Piesele principale de prelucrare sunt asamblate din China după finisarea stratului superior, care este potrivit pentru ambalarea compactă a produselor semifabricate și trimise la atelierul european pentru asamblare, asamblare finală și depanare;

2、 Dulapul de comandă, HPU și blocul de supape hidraulice sunt achiziționate de preferință din Europa, sau piesele originale sunt trimise și din China la atelierul european pentru asamblare (aceste materiale sunt de mare valoare, iar principala considerație este reducerea cheltuielilor tarifare);

3、 Pentru a respecta cerințele locale de mediu, vopseaua suprafeței echipamentului este parțial periată manual;

4、 Ambalarea se va face locația atelierului european pentru a găsi furnizori locali.

 

În perioada 20-21 octombrie reprezentanți ai companiei se vor deplasa în România pentru identificarea unei locații și a unor parteneri.

 

Persoana de contact:

Bart Engels

DIGITAL UP: O CAMPANIE REALĂ PENTRU O LUME DIGITALĂ

DIGITAL UP: O CAMPANIE REALĂ PENTRU O LUME DIGITALĂ 948 709

Digital UP – Dezvoltarea Antreprenorială pentru IMM-uri” reprezintă un proiect național organizat de către CONAF, powered by Vodafone Romania. La data de 19 octombrie 2022, ora 10:30 sunteți invitați să luați parte la cea de-a doua ediție, care va avea loc la hotelul Qosmo Brașov.

Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) a demarat proiectul DigitalUP, cu scopul de a pune față în față antreprenorii, cu factori de decizie din administrația centrală și locală, cu companii multinaționale furnizoare de soluții digitale, în scopul definirii unor instrumente de accelerare a IMM-urilor locale, o trambulină pentru o scalare inteligentă a afacerilor.

România este pe locul 27 din 27, în topul european al progresului digital și oricât ne-am mândri cu inteligența copiilor noștri, avem datoria nu numai să ținem pasul cu ei, dar și să îi determinăm să rămână în piața muncii din România, alături de noi. Nu putem face asta fără un mediu de business tehnologizat, aliniat la tendințele europene și mondiale.

Paradoxal, radiografia României digitale este o combinație de slăbiciuni și oportunități. Avem avantajul conectivității peste nivelul mediu european, al costurilor reduse, însă ponderea celor care utilizează aceste oferte este sub media europeană. Nivelul așa numitei alfabetizări digitale este de numai 31%, aproape jumătate din media europeană (58%).

Avem specialiști talentați, dar, pentru a ajunge la abilitatea de a folosi acest avantaj, avem nevoie de investiții. Mai vem, însă, și un alt avantaj: în România, femeile reprezintă 26% dintre specialiștii în tehnologia informației, în timp ce media europeană este de 19%.

Implicarea CONAF în proiecte care susțin dezvoltarea digitală a afacerilor mici și mijlocii se datorează exact acestui scor favorabil, care ne plasează pe primele locuri în clasamentul punctual al participării femeilor în domeniul tehnologiei informației.

Acțiunile noastre nu se opresc la 6 orașe cheie din România, în care să stăm față în față până găsim o soluție. Vrem să construim o modalitate funcțională de comunicare între antreprenori și furnizorii de instrumente digitale funcționale, fie că se numesc autorități, foruri decizionale sau companii.

La sfârșitul acestui proiect vom avea lucruri palpabile, foi de parcurs pentru guvernanții noștri, chei de logare într-o sferă digitală accesibilă antreprenorilor din orice domeniu.

Pentru informații suplimentare puteți obține accesând link-urile de mai jos:

300 antreprenori se întrunesc la Brașov în cadrul conferinței Business Brains

300 antreprenori se întrunesc la Brașov în cadrul conferinței Business Brains 1181 886

Peste 300 de antreprenori din România, Franța, SUA, Dubai  și Republica Moldova se vor întâlni în cadrul conferinței Business Brains, la Poiana Brașov pe 3 noiembrie 2022 pentru a discuta despre cum să se adapteze la mediul de afaceri în schimbare și despre provocările antreprenoriale actuale.

Clubul Oamenilor de Afaceri din Basarabia este mândră să găzduiască această ocazie unică pentru liderii de afaceri din întreaga țară de a se reuni pentru a face schimb de experiență între toți membrii comunității de afaceri – de la investitori, antreprenori și top manageri, până la viitori startuperi și tineri interesați de business. În plus, în cadrul sesiunii de networking din cadrul conferinței Business Brains, participanții vor avea șansa unică de a stabili relații cu potențiali investitori, cu antreprenori experimentați și chiar diplomați.

Conferința din acest an va fi una interesantă, cu prezentări și discuții susținute de speakeri distinși, care se vor expune despre cele mai recente schimbări din lumea afacerilor, precum și sfaturi practice despre cum să le facem față.

Agenda ediției din acest an include workshop-uri, paneluri de discuții și prezentări ale unor experți de top din industriile lor, directori executivi și investitori cu afaceri de succes pe piețele din România, Republica Moldova și alte țări.

Accesul la conferința se va face în limita locurilor disponibile, pe baza de bilet, disponibile pe bilete.businessbrains.ro.  Participarea online este gratuită, detalii suplimentare vor fi anunțate pe BusinessBrains.ro și rețelele de socializare.

Contact:

Ionela Solomon – Secretar General – Asociația Clubul Oamenilor de Afaceri Basarabia

Conferința anuală de Securitate Cibernetică

Conferința anuală de Securitate Cibernetică 1180 885

Brașov Cyber HUB (Bv-CyH), organizează în data de 13 octombrie 2022, Conferința anuală de Securitate Cibernetică.

Evenimentul va avea loc în Sala Coloanelor, a Cercului Militar Brașov, începând cu ora 16.00.

Cyberhub-ul din Brașov reunește într-un parteneriat strategic, compania Atos, numărul 1 în lume în Managed Security Services, Agenția Metropolitană Brașov, Universitatea Transilvania din Brașov și Centrul Național Cyberint.

Brașov CyberHub este un proiect amplu, ce își propune să creeze un ecosistem activ în domeniul securității cibernetice prin diverse activități dedicate cyberawareness (atât în mediul preuniversitar cât mai ales universitar), organizarea de evenimente dedicate securității cibernetice (competiții, exerciții dedicate), programe de mentorat, incubare, accelerare, start-up.

Confirmarea participării se va face  până la data de 07.10.2022 pe adresa simona.ladar@atos.net.

În cel mai scurt timp, după confirmarea participării, participanții vor primi coordonatele complete ale evenimentului.

Contact: Simona Ladar, Marketing &Communications Atos Convergence Creators

simona.ladar@atos.net

Consultare publică PNRR

Consultare publică PNRR 945 712

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță că a fost lansat spre consultare publică : Ghidul aferent Instrumentului de Grant de până la 100.000 euro pe Întreprindere care să sprijne IMM-urile în Adoptarea Tehnologiilor Digitale

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene în calitate de coordonator de reforme și investiții anunță lansarea spre consultare publică a Ghidului specific – condiții de accesare a fondurilor europene aferente #PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență) în cadrul apelului de proiecte – Instrument de Grant de până la 100.000 euro pe Întreprindere care să Sprijine IMM-urile în Adoptarea Tehnologiilor Digitale.

Perioada de consultare publică este de cel puțin 30 zile calendaristice, începând cu data de 04.10.2022.

Activitățile sprijinite în cadrul investiției/ operațiunii:
✅achiziții de hardware TIC;
✅achiziții de echipamente pentru automatizări și robotică destinate fluxurilor tehnologice, integrate cu soluții digitale;
✅dezvoltarea și/sau adaptarea aplicațiilor software/licențelor, inclusiv soluțiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation;
✅achiziții de tehnologii blockchain;
✅achiziții de sisteme de inteligență artificială, machine learning, augmented reality, virtual reality;
✅achiziționare website de prezentare;
✅achiziția de servicii de tip cloud și IoT;
✅instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC;
✅consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile etc.

Beneficiari eligibili: întreprinderi, societăți reglementate de Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care se încadrează în categoria de IMM și au sediul social în România.

Informații suplimentare AICI

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact: Attila Szekely, Director Departament Consultanță

attila.szekely@ccibv.ro
0268 547 084

Eveniment BNR – EconomicHub

Eveniment BNR – EconomicHub 1515 1139

Reprezentanții Camerei de Comerț și Industrie Brașov au participat la evenimentul BNR – EconomicHub organizat împreună cu Banca Națională a României .

Banca Națională a României  a continuat  și în acest an proiectul BNR- EconomicHub, o platformă de dialog nemijlocit cu reprezentanții mediului de afaceri, menită să faciliteze dezbaterea, într-un cadru informal, a unor subiecte de interes reciproc.

Din perspectiva  ambelor instituții,  prin temele abordate,  au fost transmise informații relevante pentru oamenii de afaceri  care au contribuit la clarificarea unor aspecte preocupante pentru mediul antreprenorial.

Evenimentul s-a desfășurat sub forma unui seminar deschis, cu respectarea prevederilor legale și asigurarea tuturor măsurilor de prevenire şi combatere a răspândirii SARS-COV2.

Pe parcursul celor 2 zile de eveniment au participat peste 100 persoane  reprezentând aproximativ  80 de companii brașovene,  acestea transmițând un feedback pozitiv cu privire la tematicile, desfășurarea evenimentului și au apreciat deschiderea BNR.

TEMELE ABORDATE:

Inflația – marea provocare a contextului macroeconomic actual
Prezentarea cauzelor intensificării fenomenului inflaționist la nivel global și explicarea măsurilor de politică monetară adoptate de BNR pentru temperarea presiunii inflaționiste.

Despre bani, instrumente de plată, open-banking și progrese în tehnologia plăților
Prezentarea instrumentele de plată tradiționale folosite în relațiile comerciale (cec, cambia, biletul la ordin) și a soluțiilor moderne/digitale de plată, dar și a unor modelele inovatoare de afaceri în domeniul plaților.

Intermedierea financiară și amprenta antreprenorială a României
Explicarea rațiunilor care stau la baza deciziilor băncilor în contextul economic actual și prezentarea principalelor produse bancare adresate IMM-urilor.

Oportunitati de finantare nerambursabile pentru IMM-uri si companii mari
Prezentarea programelor de finantare nerambursabile care se vor lansa la finalul anului 2022, pentru dezvoltarea IMM-urilor si a companiilor mari, in vederea refacerii capacitatii de rezilienta.

Pe parcursul celor două zile de desfășurare a evenimentului, ne-am bucurat de o largă participare din partea mediului de afaceri din județul Brașov, care și-a manifestat foarte deschis interesul pentru subiectele propuse, prin implicarea activă în discuțiile purtate cu această ocazie.

Contact: Alina Tampa, Departament Marketing&PR, CCIBV

0268 547 084
alina.tampa@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 28.09.2022 – 05.10.2022

● Ordin nr. 121 emis de A.N.R.E pentru modificarea unor ordine ale preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei privind piaţa de energie electrică (M.O.nr. 949/29.09.2022)
 
●  Ordin nr. 1711 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor utilizate de instituţiile financiare raportoare în vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la art. 62 alin. (1) şi art. 291 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (M.O.nr. 951/29.09.2022)
 
●  Ordin nr. 21451 emis de M.C.I.D. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat „Centrul de competenţă”, aferentă Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, pilonul III, componenta C9 „Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare şi inovare”, investiţia 5 „Înfiinţarea şi operaţionalizarea centrelor de competenţă”  (M.O.nr. 953/30.09.2022)
 
●  Lege nr. 273 pentru modificarea art. 39 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă. (M.O.nr. 954/30.09.2022)
 
●  Ordin nr. 2540 emis de M.M.A.P. privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Comitetului interministerial pentru analiza cadrului legal aplicabil sectoarelor cu impact asupra biodiversităţii (M.O.nr. 954/30.09.2022)
 
●  Ordin nr. 949 emis de M.E. pentru modificarea unor ordine ale ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri privind finanţarea întreprinderilor mici şi mijlocii şi domeniului HORECA pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică cu o putere instalată cuprinsă între 27 kWp şi 100 kWp necesară consumului propriu şi livrarea surplusului în Sistemul energetic naţional, precum şi a staţiilor de reîncărcare de 22 kw pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug – in, prin Programul de finanţare „Electric Up” (M.O.nr. 955/30.09.2022)
 
●  Hotărâre nr. 1181 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 571/2016 pentru aprobarea categoriilor de construcţii şi amenajări care se supun avizării şi/sau autorizării privind securitatea la incendiu (M.O.nr. 956/30.09.2022)
 
●  O.U.G. nr. 131 privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 106/2022 pentru susţinerea acordării de reduceri ale preţurilor la benzină şi motorină şi pentru modificarea art. 18 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului naţional privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e – Transport şi de abrogare a art. XXVIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal – bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O.nr. 956/30.09.2022)
 
●  Hotărâre nr. 1187 privind alocarea de sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2022, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Afacerilor Externe (M.O.nr. 961/03.10.2022)
 
●  Lege nr. 275 privind respingerea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 37/2021 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 53/2003 – Codul muncii (M.O.nr. 961/03.10.2022)
 
●  Lege nr. 278 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (M.O.nr. 967/04.10.2022)
 
●  Ordin nr. 5439 emis de M.E. privind organizarea, desfăşurarea şi calendarul admiterii în învăţământul profesional şi în învăţământul dual pentru anul şcolar 2023-2024 (M.O.nr. 968/05.10.2022)

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 10.10.2022 – 21.10.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 10.10.2022 – 21.10.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 10.10.2022 – 21.10.2022 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Curs Brokeraj de afaceri 25-28.10.2022

Curs Brokeraj de afaceri 25-28.10.2022 2021 1501


Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și TradeX – Transfer Afaceri organizează, online, pe platforma ZOOM,  în perioada 25-28.10.2022, cursul ”Brokeraj de afaceri” .

Cursul organizat de către CCIR și TradeX este oferit în exclusivitate în România, modulele fiind acreditate de către International Business Brokers Association. TradeX creează o nouă nișă pe piața de business din România – prin diversificarea strategiilor de ieșire actuale (insolvență și faliment), bazata pe parteneriate puternice cu organizații vest-europene, specializate în realizarea transferurilor de afaceri. Vânzarea și cumpărarea de afaceri sunt strategii populare în Europa – anual, peste 300.000 de companii și peste 2 milioane de angajați sunt transferați odată cu acestea.

Cursanții vor dobândi noi abilități și beneficii pe zone precum: 

  • specializarea cursanților în vânzarea, cumpărarea și transferul de afaceri;
  • analizarea unei afaceri de către un investitor;
  • pregătirea unei afaceri pentru vânzare, cu un preț corect;
  • promovarea afacerii în mod eficient, folosind tehnicile și canalele potrivite;
  • pașii legali pentru a vinde sau cumpăra o afacere;
  • acces la instrumente digitale pentru promovarea și evaluarea afacerilor;
  • acces la o comunitate europeană și globală de experți și antreprenori activi în domeniul brokerajului de afaceri.

Acest curs este potrivit pentru orice antreprenor/CEO/CFO care dorește să își consolideze cunoștințele de afaceri, mai cu seama celor care doresc sa profite de oportunitatea pe care intermedierea vânzarilor și cumpărărilor de afaceri o reprezintă în acest moment pe piața din România.
Cursul propus aduce plusvaloare companiilor care doresc să acceadă spre grupuri internaționale de afaceri sau care doresc să aprofundeze modalitățile de dezvoltare a propriei afaceri, prin vânzarea acesteia sau cumpărarea unei alte afaceri.

Cursul va fi susținut de către experți în domeniu și este coordonat de către Dan Crivăț, fondator și COO TradeX – Transfer Afaceri, membru al International Business Brokers Association, având o experiență de afaceri relevantă de peste 25 de ani, atât în România, cât și în Statele Unite ale Americii.

Perioada de desfășurarea: 25 – 28 octombrie 2022 orele 09,00-16,00 cu pauză de prânz (cca.30 minute)

Condiții de acces la curs:  Absolvirea cursului depinde de promovarea examenelor aferente fiecărui modul în parte. Diploma obținută este eliberată sub egida International Business Brokers Association, fiind astfel recunoscută în comunitățile de afaceri din Europa și America.

Tariful de participare la curs este de 890 lei + TV A, iar cei ce se inscriu pana la data de 20 octombrie 2022, beneficiaza de o reducere de 10%.

Înscrierea se poate face până în data de 24 octombrie 2022  prin completarea formularului de participare de mai jos sau la adresa de e-mail: alina.tampa@ccibv.ro.

Contact

Alina Tampa –  Departament Marketing & PR – CCIBV

0268 547 084

alina.tampa@ccibv.ro

Analiza exporturilor de produse farmaceutice românești în SUA în anul 2021 și 6 luni în anul 2022

Analiza exporturilor de produse farmaceutice românești în SUA în anul 2021 și 6 luni în anul 2022 1907 1425

Vă prezentăm o analiză asupra evoluției exporturilor românești de produse farmaceutice  pe piața americană, în  anul 2021 și primele 6 luni ale anului 2022.

Statistica românească înregistrează o creștere semnificativă a exporturilor generale către SUA la sfârșitul anului 2021, respectiv de 52,3% comparativ cu 2020 (i.e. 1,851 miliarde dolari față de 1,215 miliarde dolari în 2020 și record al relației bilaterale) și cu o creștere de 26,3% comparativ cu 2019, când totalul acestora a fost de 1,465 miliarde dolari; în același timp, importurile din SUA s-au cifrat la 1,103 miliarde dolari (al 2-lea nivel record al relației comerciale bilaterale la acest indicator) față de 1,024 miliarde dolari, înregistrând o creștere de 7,6% față de 2020 și una de 22,0% comparativ cu 2019). Totalul schimburilor comerciale, de 2,954 miliarde dolari, a fost mai ridicat cu 31,9% comparativ cu sfârșitul anului 2020 și mai mare cu 24,7% față de 2019.

Pe primele 6 luni ale anului în curs, dinamica schimburilor comerciale româno-americane a continuat să fie pozitivă, înregistrând o creștere de 15,0% și un total de 1,761 miliarde dolari, exporturile accelerând la 1,213 miliarde dolari (creștere de 32,4%), în timp ce importurile au consemnat o scădere de 10,9%, până la nivelul de 548 milioane dolari. Excedentul comercial a continuat să fie favorabil țării noastre, fiind de 665 miliarde dolari, aceste fiind cu 54,8% superior celui înregistrat pe primele 6 luni ale anului 2021.

Analiza evoluției exporturilor românești de produse farmacautice  poate fi consultată mai jos.

Contact: Razvan DUMITRESCU
Minister Counselor for Economic Affairs

Ambasada României în SUA
+1 202 8730063
washington.economic@mae.ro