Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Analiza Băncii Mondiale pentru România – Diagnosticul Sistematic de Țară

Analiza Băncii Mondiale pentru România – Diagnosticul Sistematic de Țară 1476 1182


Reprezentatii Camerei de Comert si Industrie Brasov au onorat săptămâna aceasta invitația Grupului Băncii Mondiale de a participa la o discuție pe tema celei mai importante analize a Băncii Mondiale pentru România, Diagnosticul Sistematic de Țară (Systematic Country Diagnostic – SCD).

Diagnosticul Sistematic de Ţară este o analiză elaborată de Banca Mondială pentru o țară parteneră (de obicei la fiecare cinci ani). Analiza ilustrează atât modul în care o țară poate pune capăt sărăciei și încuraja prosperitatea în rândul tuturor cetățenilor, cât și provocările care stau în calea acestor două obiective. SCD își propune să identifice principalele priorități de dezvoltare ale țării, fără a se limita la cele susținute de Banca Mondială prin operațiuni în derulare.

Grupul Băncii Mondiale, în parteneriat cu Primăria Municipiului Brașov și Agenția Metropolitană Brașov, au organizat, luni 19.09.2022 la ora 15:00, în sala de Consiliu Local a Primăriei Brașov aceasta întâlnire cu reprezentați ai autorităților administrative locale, asociații și organisme de utilitate publică, precum: Consiliul Județean, Primăria Municipiului Brașov, AJOFM, Direcţia de Sănătate Publică, Direcția Sanitară Veterinară, Asociatia Nevazatorilor din România -Filiala Brașov, Asociația Comunitară în domeniul apei Brașov, compania Iceberg etc.

Scopul acestei intalniri a fost de a purta o  discuție deschisa și de a  împărtăși opinia tuturor actorilor cheie din societate, cu privire la provocările și oportunitățile de dezvoltare în România, din perspectivă locală și regională.

Astfel, reprezentantii Camerei de Comert si Industrie Brasov si-au prezentat opinia in calitate de reprezentant al mediului de afaceri in privinta aspectelor discutate, respectiv:

  • Unde se afla Romania  astazi si ce tendinte emergente ii vor modela evolutia?
  • Ce tine Romania pe loc: constangeri la adresa cresterii si dezvoltarii?
  • Care sunt prioritatile Romaniei in ceea ce priveste o crestere incluziva, robusta si sustenabila?

Mai multe informații despre această analiză regăsiți pe pagina oficială a Gruplui Băncii Mondiale, pentru consultări disponibilă in limba română și engleză.

Analiza preliminară a SCD poate fi consultată mai jos.

Varianta finală a SCD va fi lansată în prima parte a anului 2023 și va constitui o actualizare a analizei din 2018.

În plus, versiunea 2023 va reprezenta baza noului parteneriat de țară dintre România și Grupul Banca Mondială.

Această actualizare din 2023 evaluează progresul înregistrat din 2018 și până în prezent și identifică provocările și oportunitățile României în atingerea obiectivelor de reducere a sărăciei și promovare a prosperităţii în rândul tuturor cetăţenilor.

Multe dintre provocările de dezvoltare ale României sunt legate de calitatea performanței instituționale. Aceasta împiedică o creștere economică mai puternică și durabilă, furnizarea de servicii publice de înaltă calitate tuturor cetățenilor, îmbunătățirea nivelului de trai al românilor, inclusiv pentru cei mai săraci și cei mai vulnerabili, sau crearea de locuri de muncă mai bune în sectorul privat. Actualizarea din 2023 propune șase căi pentru a depăși treptat aceste provocări.

Procesul online de consultare este deschis în perioada 9 septembrie – 9 octombrie 2022.

Vrem să știm părerea ta!

Încurajăm contribuțiile tuturor părților interesate – atât din România, cât și din diaspora.

Vă invităm să completați chestionarul de mai jos!

Alternativ, puteți descrie într-o propoziție scurtă o arie de dezvoltare în care ați dori să vedeți România progresând cel mai mult în următorii 5 ani. Așteptăm opinia voastră la worldbankofficeromania@worldbank.org, introducând textul „Consultări SCD” în subiectul e-mail-ului.

Ajută Grupul Bancii Mondiale să elaboreze o analiză relevantă, actuală și de impact!

Multumim Grupului Bancii Mondiale pentru aceasta invitatie si le dorim mult succes in continuare in reprezentarea si definirea analizei finale !

Contact: Andreea Păiușan – Director Departament Marketing & PR, CCI Brașov
andreea.paiusan@ccibv.ro

Eveniment: ”Investițiile sustenabile, relocările de business și eficientizarea zonei fiscale – coordonate de succes pentru mediul de afaceri brașovean”

Eveniment: ”Investițiile sustenabile, relocările de business și eficientizarea zonei fiscale – coordonate de succes pentru mediul de afaceri brașovean” 945 709

Camera de Comerț și Industrie Brașov alături de EY România și Primăria Brașov, vă invită marți, 18 octombrie 2022, în intervalul orar 10.00-12.00 să participați la evenimentul” Investițiile sustenabile, relocările de business și eficientizarea zonei fiscale – coordonate de succes pentru mediul de afaceri brașovean”.

Cum ar putea atrage Brașovul investitori, mai ales în contextul business-urilor ce se mută în România, în urma crizei din Ucraina? Poate fi mutată și forța de muncă? De ce trebuie să țină cont angajatorii? Cum ar putea companiile beneficia de oportunitățile financiare ale anului 2022, dar și de ajutoarele de stat pentru relocări din afara UE? Care sunt elementele de care trebuie să țină cont pentru a dezvolta un business puternic și sustenabil?

EY România împreună cu Primăria Brașov și Camera de Comerț și Industrie Brașov va încerca sa găseasca raspuns acestor întrebări și să contureze cea mai potrivită strategie fiscală pentru afacerea dumneavoastră, care să corespundă tendințelor și actualului context legislativ

Agenda evenimentului:
• Grațiela Constantin – Moderator, Director, Departamentul de Impozite Directe, EY România
• Corina Mîndoiu – Partener, Departamentul Impozit pe Venit și Contribuții Sociale, EY România
• Costin Manta – Partener, Departamentul de Impozite Indirecte, EY România
• Mihai Petre – Director Consultanţă vamală, Departamentul de Impozite Indirecte, EY România
• Daniela Neagoe – Senior Manager, Departamentul de Impozite Indirecte, EY România
• Călin Stan – Avocat, Senior Manager, Băncilă, Diaconu şi Asociații SPRL
• Iulia Alexe – Manager, Departamentul de Evaluare, Modelare financiară şi Analize Economice, EY România

Printre temele abordate în cadrul evenimentului, menționăm:
• Forța de muncă – folosirea resurselor umane străine pe teritoriul României sau în mediul virtual
• Raportări fiscale de actualitate (SAF-T, e-factura, e-transport) și reducerea costurilor fiscale
• Aspecte întâlnite în practică și recomandări pentru investitorii care doresc să acceseze ajutorul de stat prin Schema de ajutor de stat pentru finanțarea investițiilor; Ajutoare de stat pentru relocări de afaceri din afara UE
• Eficientizarea funcției fiscale și avantajele fiscale care pot fi accesate
• Automatizarea calculului de impozit pe profit
• Facilități și implicații privind taxele vamale si TVA pentru relocarile de afaceri din Rusia, Ucraina si Belarus
• Strategia Europeană de mediu pentru 2022
• Tendințe practice în inspecțiile fiscale

Evenimentul se va desfășura la Cattia Brașov, sala Amfiteatru.
Prezentările și discuțiile se vor desfășura în limba română.

Participarea nu implică costuri și se face pe baza confirmării înregistrării.

Contact: Lucia Preda, Supervising Associate | Brand, Marketing & Communication Ernst & Young Romania SRL
0724 533 915
lucia.preda@ro.ey.com

POC 4.1.1. bis – Investiții în retehnologizarea IMM-urilor – a fost publicată varianta finală a Ghidului solicitantului

POC 4.1.1. bis – Investiții în retehnologizarea IMM-urilor – a fost publicată varianta finală a Ghidului solicitantului 2560 2344

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță că în data de 16.09.2022 a fost lansat Ghidul Solicitantului în forma finala 𝗮𝗳𝗲𝗿𝗲𝗻𝘁 𝗮𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 POC 𝟰.𝟭.𝟭. 𝗕𝗜𝗦 – „𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁̦𝗶𝗶 𝗶̂𝗻 𝗿𝗲𝘁𝗲𝗵𝗻𝗼𝗹𝗼𝗴𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝗮𝗰𝗼𝗿𝗱𝗮𝘁𝗲 𝗜𝗠𝗠-𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗶𝗻 𝗱𝗼𝗺𝗲𝗻𝗶𝘂𝗹 𝗶𝗻𝗱𝘂𝘀𝘁𝗿𝗶𝗲𝗶 𝗮𝗹𝗶𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝗿𝗲 𝘀̦𝗶 𝗮𝗹 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁̦𝗶𝗶𝗹𝗼𝗿, 𝗶̂𝗻 𝘃𝗲𝗱𝗲𝗿𝗲𝗮 𝗿𝗲𝗳𝗮𝗰𝗲𝗿𝗶𝗶 𝗰𝗮𝗽𝗮𝗰𝗶𝘁𝗮̆𝘁̦𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝗿𝗲𝘇𝗶𝗹𝗶𝗲𝗻𝘁̦𝗮̆”.

Prezentul tip de proiect se adresează microîntreprinderilor, întreprinderilor mici, întreprinderilor mijlocii, denumite în continuare IMM-uri, care pot beneficia de ajutor de stat, prin intermediul grantului pentru investiții destinate retehnologizării IMM-urilor.

Alocarea indicativă a apelului de proiecte, conform Programului Operațional Competitivitate 2014 – 2020, Axa prioritară 4 – Acțiunea 4.1.1. – Investiții in activități productive este de 179.070.298 euro (echivalentul a  883.568.664,39 lei la cursul inforeuro valabil în luna august 2022, respectiv 1 euro =  4,9342 RON), din care 150.000.000 euro FEDR-REACT EU, iar 29.070.298 euro cofinanțare de la bugetul de stat, detaliată după cum urmează:

  • 89.535.149 euro pentru domeniile de investiții: industria alimentară panificaţie, patiserie şi alte activităţi asimilate acestora, inclusiv procesare, prelucrare, distribuţie şi ambalare, din care 75.000.000 euro cu finanțare prin FEDR-REACT EU și 14.535.149 euro prin cofinanțare de la bugetul de stat se alocă din bugetul Programului operaţional Competitivitate 2014-2020 prin axa prioritară 4 – acţiunea 4.1.1 Investiţii în activităţi productive, precum şi fonduri alocate prin aplicarea mecanismului de supracontractare;
  • 89.535.149 euro pentru domeniile de investiții: construcţii, materiale de construcţii, echipamente, mijloace de transport specifice, utilaje, tehnologii în construcţii, din care 75.000.000 euro cu finanțare prin FEDR-REACT EU și 14.535.149 euro prin cofinanțare de la bugetul de stat se alocă din bugetul Programului operaţional Competitivitate 2014-2020 prin axa prioritară 4 – acţiunea 4.1.1 Investiţii în activităţi productive, precum şi fonduri alocate prin aplicarea mecanismului de supracontractare.

Valoarea granturilor pentru investiții necesare retehnologizării care se acordă pe proiect și beneficiar, sub forma de ajutor de stat, se determină în limita de maxim cinci ori cifra de afaceri realizată în anul 2021, fiind cuprinsă între 50.000 Euro și 500.000 Euro.

 Tipuri de activități eligibile:

  1. modernizarea/echiparea/racordul la utilităţi publice/ eficienţă energetică a infrastructurilor de tip clădiri specifice aferente capacităţilor de producţie existente, precum şi pentru alte categorii de cheltuieli aferente infrastructurilor specifice de producţie pentru care nu este necesară obţinerea de autorizaţii de construire în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
  2. dotarea cu echipamente, utilaje specifice, mobilier specific, dotări IT, inclusiv pentru eficienţă energetică, necesare activităţii de producţie, precum şi alte achiziţii de bunuri de această natură care sunt necesare capacităţilor de producţie existente.

 Beneficiarii pot fi:

IMM-urile care își desfășoară activitatea în domeniile de activitate eligibile prevăzute în Anexa nr. 11, respectiv:
1. industria alimentară panificaţie, patiserie şi alte activităţi asimilate acestora, inclusiv procesare, prelucrare, distribuţie şi ambalare;
2. construcţii, materiale de construcţii, echipamente, mijloace de transport specifice, utilaje, tehnologii în construcţii.

 Solicitanții de granturi pentru investiții necesare retehnologizării, sub formă de ajutor de stat, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

  • au înregistrat profit operaţional din activitatea curentă, respectiv din activitatea de exploatare în exerciţiul financiar 2021;
  • sunt înfiinţaţi până la data de 31 decembrie 2020 inclusiv;
  • se angajează să asigure sustenabilitatea proiectului, respectiv să asigure desfăşurarea activităţii operaţionale/curente pentru o perioadă de minimum 3 ani după expirarea duratei de implementare a proiectului;
  • grantul pentru investiţii în retehnologizare solicitat are o valoare de minimum 50.000 euro şi o valoare maximă de 500.000 euro, dar nu mai mult de 5 ori cifra de afaceri netă pe anul 2021;
  • dispun de cofinanţare proprie a proiectului, din orice surse legal constituite care nu reprezintă o formă de ajutor public, în completarea procentelor prevăzute în anexa nr. 4;
  • nu sunt considerate întreprinderi în dificultate în anul 2021, în conformitate cu prevederile art. 2 punctul 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei Europene din 17 iunie 2014, cu modificările si completările ulterioare;
  • nu au mai beneficiat de sprijin financiar din fonduri publiceinit, inclusiv fonduri europene, în ultimii 5 ani pentru aceleaşi activităţi, sub formă de costuri eligibile, sau nu derulează proiecte finanţate în prezent, parţial sau în totalitate, din alte surse publice, pentru aceleaşi activităţi;
  • se angajează să prezinte dovezi privind rezonabilitatea costurilor pentru investiţiile pentru care se solicită ajutor de stat;
  • minim 20% din valoarea proiectului reprezintă investiții care permit o contribuție semnificativă la atenuarea schimbărilor climatice fără a prejudicia în mod semnificativ alte obiective de mediu iar celelalte componente de investiții nu aduc prejudicii semnificative niciunuia dintre obiectivele de mediu;
  • minimum 10% din valoarea proiectului reprezintă cheltuieli care atestă gradul de digitalizare a solicitantului prin investiţii în active corporale şi necorporale de tipul: site web, software de automatizare a activităţii IMM-ului, sisteme integrate de hard şi soft de automatizare a activităţii IMM-ului;
  • nu au efectuat o relocare, în cei doi ani anteriori cererii de ajutor, către unitatea în care urmează să aibă loc investiţia iniţială pentru care se solicită ajutorul şi nu vor face acest lucru pentru o perioadă de până la doi ani după finalizarea investiţiei iniţiale pentru care se solicită ajutorul;
  • nu a beneficiat de ajutor ilegal şi nu a utilizat, în mod abuziv, un ajutor acordat legal, care până la data depunerii proiectului nu a fost recuperat integral incluzând dobânzile aferente.

Lansare preînscrieri pe platformă : 28 septembrie 2022 .

Perioadă înscrieri proiecte: 7 zile calendaristice începând cu data de 25 octombrie 2022.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact: Attila Szekely, Director Departament Consultanță

attila.szekely@ccibv.ro
0268 547 084

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 14.09.2022 – 21.09.2022

● O.U.G. nr. 123 privind modificarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O.nr. 906/14.09.2022)
 
●  Ordin nr. 1181 emis de M.E. privind aprobarea Ghidului solicitantului elaborat în baza Hotărârii Guvernului nr. 959/2022 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind acordarea de granturi pentru investiţii destinate industriei prelucrătoare (M.O.nr. 908/15.09.2022)
 
●  Ordin nr. 2119/274 emis de M.F. și M.A.D.R. pentru aprobarea procedurii de acordare a garanţiilor de stat şi a grantului, precum şi a convenţiei de garantare şi plată a granturilor şi a convenţiei de implementare asociate componentei RURAL INVEST din cadrul IMM INVEST PLUS (M.O.nr. 910/15.09.2022)
 
●  Ordin nr. 2194/1667/772/4079 emis de C. N. de Pensii Publice/A.N.A.F./C.N.A.S./A.N.O.F.M. pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a „Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate“ (M.O.nr. 918/19.09.2022)
 
●  Ordin nr. 2167/2474/1535/280 emis de M.F./M.D.L.P.A./M.A.T./M.A.D.R. privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului IMM INVEST PLUS pentru componentele: IMM INVEST ROMÂNIA, AGRO IMM INVEST, IMM PROD şi GARANT CONSTRUCT(M.O.nr. 920/20.09.2022)
 
●  O.U.G. nr. 125 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu (M.O.nr. 922/20.09.2022)
 
●  Ordin nr. 2061/3318 emis de M.F. și M.C. privind stabilirea valorii sumei indexate care se acordă sub formă de tichete culturale pentru semestrul II al anului 2022 (M.O.nr. 923/21.09.2022)

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Premieră națională – Workshop “ Transylvania Citadel”

Premieră națională – Workshop “ Transylvania Citadel” 709 567

Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează împreună cu TrainSilvania Regional Learning Initiative în data de 4 noiembrie 2022 lansarea workshop-ului “ Transylvania Citadel”.

Cum oferim experiențe noi, inedite de învățare sau evaluare a competențelor, în care oamenii să își descopere și îmbunătățească abilitățile, ieșind din formatul standard de business?

Motivați de misiunea noastră de a sprijini mediul de afaceri brașovean, vă invităm sa participați la workshopul “ Transylvania Citadel” susținut de Claudiu Ciortea – trainer cu experiență în antreprenoriat și multiple industrii la nivel național și internațional.

“ Transylvania Citadel” este o simulare experiențială care oferă o astfel de variantă de învățare și dezvoltare – fiind totodată și un prilej de re -descoperire a Transilvaniei.

Este o poveste sub formă de “card game” care antrenează mai multe grupuri de persoane simultan într-o competiție de recuperare a unui castel pentru proprietarul de drept.

În cadrul workshop-ului se vor atinge următoarele aspecte:

  • Setarea obiectivelor
  • Organizare și planificare a resurselor
  • Monitorizarea unui proces
  • Adaptarea comunicării
  • Gandire critică
  • Recunoaștere și acordare de sprijin reciproc

Despre TrainSilvania Regional Learning Initiative:
Sunt un grup de profesioniști în învățare, pasionați de Transilvania, de dezvoltarea oamenilor și companiilor din zonă. Scopul lor este de a servi organizațiile locale și potențialul lor de afaceri, accesând local cele mai bune resurse de învățare – programe, traineri, consultanți.

Detalii workshop “ Transylvania Citadel”:

  • Durată: 1 zi- vineri, 04 noiembrie 2022 de la ora  09:00 la ora 13:00- La sediul Camerei de Comerț și Industrie Brasov

Deoarece locurile sunt limitate, vă rugăm să ne confirmați prezența dumneavoastră până în 02 noiembrie 2022, folosind următoarele modalități:

Contact: Cristina Sîrbu
cristina.sirbu@ccibv.ro
0729 839 860

Invitație eveniment BNR – EconomicHub

Invitație eveniment BNR – EconomicHub 946 711

Camera de Comerț și Industrie Brașov împreună cu Banca Națională a României  organizează evenimentul BNR – EconomicHub

Banca Națională a României continuă și anul acesta proiectul BNR- EconomicHub, o platformă de dialog nemijlocit cu reprezentanții mediului de afaceri, menită să faciliteze dezbaterea, într-un cadru informal, a unor subiecte de interes reciproc.

În acest context, Camera de Comerț și Industrie Brașov în colaborare cu Banca Națională a Romaniei vă adresează invitația de a participa la următorul eveniment  din cadrul acestui proiect, organizat  în două  sesiuni pe datele de 29 și 30 septembrie 2022, începând cu ora 11.00, la sediul Agenției Brașov a Băncii Naționale a României din strada Piața Sfatului, nr.26.

Din perspectiva instituțiilor noastre, suntem interesați ca prin temele abordate să transmitem informații relevante pentru oamenii de afaceri și să contribuim la clarificarea unor aspecte preocupante pentru mediul antreprenorial.

Evenimentul se va desfășura sub forma unui seminar deschis, cu respectarea prevederilor legale și asigurarea tuturor măsurilor de prevenire şi combatere a răspândirii SARS-COV2.

Pentru crearea premiselor unui dialog eficient pe parcursul a aproximativ 2 ore, vă supunem atenției temele propuse.

De asemenea, avem rugămintea de a ne transmite eventualele întrebări pe care le considerați de interes pentru activitatea dumneavoastră odată cu trimiterea mesajului de confirmare a participării.

 

TEMELE ABORDATE:

Inflația – marea provocare a contextului macroeconomic actual
Prezentarea cauzelor intensificării fenomenului inflaționist la nivel global și explicarea măsurilor de politică monetară adoptate de BNR pentru temperarea presiunii inflaționiste.

Despre bani, instrumente de plată, open-banking și progrese în tehnologia plăților
Prezentarea instrumentele de plată tradiționale folosite în relațiile comerciale (cec, cambia, biletul la ordin) și a soluțiilor moderne/digitale de plată, dar și a unor modelele inovatoare de afaceri în domeniul plaților.

Intermedierea financiară și amprenta antreprenorială a României
Explicarea rațiunilor care stau la baza deciziilor băncilor în contextul economic actual și prezentarea principalelor produse bancare adresate IMM-urilor.

Oportunitati de finantare nerambursabile pentru IMM-uri si companii mari
Prezentarea programelor de finantare nerambursabile care se vor lansa la finalul anului 2022, pentru dezvoltarea IMM-urilor si a companiilor mari, in vederea refacerii capacitatii de rezilienta.

Pentru o bună organizare, avem rugămintea de a confirma participarea până la data 26 septembrie 2022 la adresa de email afrodita.malureanu@ccibv.ro.

Vă rugăm să menționați sesiunea la care doriți să participați, respectiv în data de 29 septembrie  sau 30 septembrie.

Contact: Andreea Păiușan, Director Departament Marketing&PR, CCIBV

0268 547 084
andreea.paiusan@ccibv.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 26.09.2022 – 07.10.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 26.09.2022 – 07.10.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 26.09.2022 – 07.10.2022 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Workshop – Cum să creați soluții sistemice pentru economia circulară

Workshop – Cum să creați soluții sistemice pentru economia circulară 946 710

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș organizează, online, miercuri, 21.09.2022, workshop-ul interactiv „Cum să creați soluții sistemice pentru economia circulară”.

În urma webinarului nostru interesant și inspirator „Soluții sistemice pentru provocările în economia circulară”, continuăm activitățile noastre de toamnă și suntem încântați să vă invităm la primul nostru atelier pe tema Cum să creați soluții sistemice pentru economia circulară.

 

Dacă nu ați avut ocazia să participați în direct la webinar, sunteți binevenit să îl vizionați pe canalul de Youtube.

Dacă sunteți dornic să aflați cum să realizați soluții, produse și servicii pentru economia circulară, alăturați-vă nouă și să deschidem împreună drumul în direcția corectă. Veți învăța cum să evaluați care sunt factorii interni și externi ai afacerii dvs., evoluțiile actuale și viitoare care vă vor permite să aduceți soluții sistemice pentru economia circulară.

Veți experimenta prima dintre cele 4 etape ale metodei Circular Economy Balkan Beacons – Calea de transformare circulară în care pregătim organizațiile și companiile pentru călătoria de transformare către circularitate.

Rezultate așteptate ale învățării: participanții vor fi capabili să înțeleagă toate dimensiunile ecosistemului lor și să navigheze prin oportunitățile viitoare, abordând în același timp barierele sistemice pe parcurs. Atelierul va oferi, de asemenea, o imagine de ansamblu structurată a procesului de transformare a circularității în organizațiile participante.

Înregistrarea participării se face completând formularul de mai jos.

Agenda:
10:00—10:30 Bun venit și înregistrare
10:30—11:00 Introducerea CEBB și de ce se pune accentul pe abordarea sistemică
11:00—11:30 Modelul de tranziție al dezvoltării economiei circulare, Introducere în cartografiere
11:30—12:30 Maparea nivelului 1 pe un exemplul dat
12:30—13:00 Discuție și pași următori

Lector : Milan Veselinov, CirEkon DOO

Contact: Cristina Bădulescu – coordonator Hub EIT Climate-KIC România/CCIAT

0721 896 961
cbadulescu@cciat.ro

Invitație consultare publică

Invitație consultare publică 946 710

Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov (AMB) coordonează în prezent demersurile necesare pentru actualizarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a Zonei Metropolitane Brașov, document programatic esențial pentru stabilirea direcțiilor de dezvoltare a zonei, care vor putea fi susținute și prin instrumentele financiare active în cadrul noului ciclu de programare al Uniunii Europene (2021-2027).

Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov (AMB) , alături de Camera de Comerț și Industrie Brașov, vă  invită să participați la întâlnirea care va avea ca subiect analiza și dezbaterea proiectelor propuse pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare la orizontul 2030 în Zona Metropolitană Brașov.

Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Zonei Metropolitane Brașov poate fi consultată mai jos.

Întâlnirea se va desfășura în data de 28.09.2022, începând cu ora 17.00, la Centrul de afaceri CATTIA , pe Str. Institutului, nr. 35.

Confirmarea participării se face  prin completarea formularului de mai jos.

MÜSİAD EXPO Trade Fair

MÜSİAD EXPO Trade Fair 947 711

Cea de-a 19-a ediție a  târgului comercial MÜSİAD EXPO va avea loc la Istanbul în perioada 02-05 noiembrie 2022 la Centrul de Târguri TÜYAP.

MUSIAD este o puternică „Organizație a Societății Civile”, care are peste 12.000 de membri în țară și în străinătate, reprezintă 60.000 de întreprinderi, are aproximativ 1.800.000 de angajați, are 83 de puncte de contact în Turcia, oferă servicii în 81 de țări diferite, în total 164 de puncte. , își comunică recomandările instituțiilor și organizațiilor publice existente.

La cel de-al 18-lea târg comercial MÜSİAD EXPO din 2020 au participat în principal S.E. Recep Tayyip Erdoğan, Președintele Republicii Turcia, precum și peste 15.000 de oameni de afaceri din 125 de țări și peste 2000 de expozanți din 25 de țări. Alți vizitatori au inclus mulți membri ai presei naționale și internaționale, birocrați seniori și academicieni.

Vă informăm că în cadrul Târgului nostru MÜSİAD EXPO vor fi prezente,  în special, sectoarele de construcții, materiale de peisaj, materiale de consum durabil, turism, medical, alimentație și alimentație, creșterea animalelor, mașini, metal, automobile, chimie, energie, tehnologie informatică. , industria serviciilor și textilele.

Informații suplimentare regasiți mai jos.

În data de 04 noiembrie 2022  se vor  se vor organiza întâlniri bilaterale cu companiile turcești  în Centrul TÜYAP.

Listele companiilor solicitante sau ale participanților vor fi transmise Ministerului Comerțului din Turcia. După procesul de evaluare, firmele aprobate și participanții care vor fi incluși în misiunile de cumpărare vor fi determinate și vor primi răspuns în termen de o lună.

În contextul misiunii de cumpărare, cheltuielile de cazare de 3 nopți ale oamenilor de afaceri aprobate, transferul intern (aeroport-hotel, hotel-aeroport) și programele de participare la MÜSİAD EXPO vor fi acoperite de Ministerul Comerțului din Republica Turcia în Hotelul TÜYAP Palas.

Companiile și participanții neaprobați pot vizita Târgul Comercial MÜSİAD EXPO ’22 ca vizitatori obișnuiți, beneficiind de prețuri rezonabile pentru cazare și alte cheltuieli.

Solicităm cu amabilitate companiile care doresc să participe la Târgul Comercial MÜSİAD Expo ’22 în contextul misiunilor de cumpărare să completeze formularul care poate fi contactat prin linkul de mai jos către aplicație:

Contact: Dr. Cihad TERZİOĞLU, Secretary General

centricall2@musiad.org.tr