Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Ofertă active Complex Hotelier Resort & SPA

Ofertă active Complex Hotelier Resort & SPA 933 712

Camera de Comerț și Industrie  Mureș, ne informează despre oferta de vânzare a unui Complex Hotelier Resort & SPA situat într-o stațiune balneoclimaterică din zona central-vestică a Transilvaniei.

Hotelul Resort & SPA dispune de o capacitate de 144 camere și apartamente, restaurant cu o capacitate de 200 de locuri  și un centru de conferințe compus din 4 săli.

Hotelul oferă o gama completă de servicii balneo-climaterice: balneație, hidrokinetoterapie, kinetoterapie, curenți dinamici, curenții Tabert, curenții interferențiali, unde scurte, ultrasonoterapia, magnetoterapia, aplicații cu parafină, masajul medical total sau parțial, masajul reflexogen plantar, baia galvanica, laserterapia, aerosoli apa sarata, hidromasaj sau dus subacval, curetntii tens, laser MLS.

Complexul se desfășoară pe o suprafață construită desfășurată de 10840 mp, la care se adaugă terenul, în suprafață de 10549 mp.

Oferta de vanzare a Complexului Hotelier Resort & SPA este de 14.800.000 Euro.

Contact

CCI Mures
dl Vasile Pop – Președinte, tel 0745507253
dna. Anca Mihaela Giurgiu – Secretar General, 0740250900

presedinte @cciams.ro
ancagiurgiu@cciams.ro

Forum B2B cu participare internațională – Expedition KI – Inteligență artificială în practică

Forum B2B cu participare internațională – Expedition KI – Inteligență artificială în practică 944 715


Vă informăm  despre evenimentul, organizat în format fizic,  “Expedition KI – Flugplan für Künstliche Intelligenz in der Praxis”, forum cu componentă B2B şi participare internaţională, ce va avea loc la Viena în data de 4 octombrie 2022.

Evenimentul îşi concentrează atenţia asupra inteligenţei artificiale şi a aplicării ei în practică în diverse industrii. Scopul este acela de a risipi miturile și de a transmite o imagine clară a implementării unui proiect AI prin exemple practice, precum şi de a pune în contact comunitatea experţilor şi furnizorilor de soluţii AI cu cea a utilizatorilor de soluţii AI.

Informaţii suplimentare despre acest eveniment cu participare internaţională şi despre agendă pot fi consultate mai jos

Înregistrarea participanților se face  mai jos

Participanţii îşi pot planifica, prin intermediul platformei de înregistrare, întâlniri de afaceri de tip B2B. Acestea se vor desfăşura pe parcursul evenimentului

Contact: Adi-Cristina Mitea – Wirtschafts- und Handelsrätin / Consilier economic

viena.economic@mae.ro

Material primit prin amabilitatea Ambasadei României în Republica Austria.

“International Machinery Forum 2022”

“International Machinery Forum 2022” 1180 882


Vă informăm  despre evenimentul, organizat în format hibrid “International Machinery Forum 2022”, forum cu componentă B2B şi participare internaţională, ce va avea loc la Viena în perioada 16-17 noiembrie 2022.

Forumul din acest an îşi concentrează atenţia asupra unor subiecte precum: fabrica inteligentă, siguranţa gestionării datelor industriale, producţia ecologică şi economia circulară, lanţuri de aprovizionare internaţionale durabile şi eficiente.

Informaţii suplimentare despre acest eveniment cu participare internaţională şi despre agenda conferinţei pot fi consultate mai jos

Înregistrarea participanților se face  mai jos

Participarea, atât on-line cât şi on-site, nu implică costuri pentru firmele româneşti şi reprezentanţii acestora.

Participanţii îşi pot planifica, prin intermediul platformei de înregistrare, întâlniri de afaceri de tip B2B. Acestea se vor desfăşura virtual, tot prin intermediul platformei, pe parcursul celor două zile ale conferinţei sau fizic pentru participanţii on-site.

Contact: Adi-Cristina Mitea – Wirtschafts- und Handelsrätin / Consilier economic

viena.economic@mae.ro

Material primit prin amabilitatea Ambasadei României în Republica Austria.

FOV 2022 – Campionii în domeniile acțiunilor climatice și al comunităților sustenabile, premiați la Brașov

FOV 2022 – Campionii în domeniile acțiunilor climatice și al comunităților sustenabile, premiați la Brașov 943 755


În data de 07.09.2022, Președintele CCI Brașov dl Silviu Costea a participat la  Gala Premiilor celor mai implicate municipalități și companii din Europa cu privire la reacțiile lor în fața schimbărilor climatice, SDG Cities & Companies Champions Awards 2022.

Gala Premiilor celor mai implicate municipalități și companii din Europa este unul dintre cele mai importante evenimente dedicate celor mai implicate municipalități europene în domeniul schimbărilor climatice și orașelor durabile, precum și celor mai implicate companii în acest domeniu, SDG Cities & Companies Champions Awards 2022. Evenimentul încheie conferința de politici publice dedicate mediului și dezvoltării Sustenabile, parte a Forumului Orașelor Verzi.

Premiile au fost acordate de UN Global Sustainability Index Institute (UNGSII), o inițiativă internațională care sprijină ONU în punerea în aplicare a Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (ODD), în colaborare cu Media Tenor – primul institut de cercetare media care se concentrează pe o analiză continuă a presei, la nivel mondial.

Această ediție a premiului a fost creată special pentru Forumul Orașelor Verzi, iar premiile au fost înmânate în premieră acelor orașe și companii care sunt cele mai angajate în domeniile acțiunilor climatice și pentru dezvoltarea comunităților sustenabile.

Gala a avut două categorii de premii:

  • „Premiile SDG Cities 2022: Spații de locuit durabile“
  • „SDG Champions 2022: Companiile cele mai angajate în domeniul schimbărilor climatice și al orașelor durabile“. În fiecare categorie, vor fi 3 câștigători: bronz, argint și aur.

La cea dea-a doua categorie, dl Silviu Costea – Președintele Camerei de Comerț și Industrie Brașov a înmanat premiile de bronz și argint companiilor BASF, respectiv Verbund AG Group, aurul fiind câștigat de compania Zurich Insurance.

În cadrul speech-ului ținut de dl Silviu Costea, acesta a menționat: ”Companiile românești și brașovene au văzut în urmă cu câțiva ani Directiva Uniunii Europene privind reducerea emisiilor poluante  cu cel  puțin 55% până în 2030 și au perceput-o ca o amenințare,  însă de-a lungul timpului și-au dat seama că aceasta nu este o numai o amenințare, ci un lucru bun pentru companii (…) văzând și interesul Primăriei pentru o sustenabilitate a mediului,  credem că împreună cu  aceasta  autoritățile locale și  companiile din Brașov au prins curaj să  adopte noi tehnologii  chiar și cu costuri suplimentare…” .

Felicitări Primăriei Municipiului Braşov pentru organizarea acestui eveniment și mulțumim pentru invitație!

Întreg evenimentul poate fi urmărit în video-ul de mai jos:

Contact

CCI Brașov, Departament Marketing &PR

evenimente@ccibv.ro
0268 547 084

Cooperare Brașov – Ningbo (China) pentru promovarea producătorilor locali la nivel internațional

Cooperare Brașov – Ningbo (China) pentru promovarea producătorilor locali la nivel internațional 1112 890


Joi, 8 septembrie 2022, Președintele Camerei de Comerț și Industrie Brașov, Domnul Silviu Costea, a primit vizita reprezentanților Biroului Municipal de Comerț din Ningbo (China), delegație condusă de Yu Haidong – Director al Departamentului de Afaceri CEEC (China- East European Cooperation), ocazie cu care s-a semnat un protocol de colaborare.

La întâlnire au participat și reprezentanți ai mediului de afaceri, care și-au prezentat activitatea și potențialul de export pe piață chineză, în contextul în care se pune mare accent pe volum și pe produsele din industria alimentară.

Discuțiile au vizat identificarea unor oportunități concrete de colaborare dintre cele două medii de afaceri și organizarea de acțiuni comune care să contribuie la relansarea de noi parteneriate comerciale și investiționale între Provincia Ningbo și județul Brașov.

Se dorește promovarea schimburilor comerciale, a turismului și nu în ultimul rând dezvoltarea de proiecte de investiții; urmând a fi pus la punct un plan de acțiuni comune ce vor fi organizate în viitor, având menirea să pună în contact direct cele două comunități de afaceri, inclusiv participarea firmelor brașovene, sub egida Camerei de Comert si Industrie Brasov la Expozitia China-CEEC Expo, gazduită de Ningbo, in perioada 16 – 20 mai 2023.

Împreună cu dl Președinte, membrii delegației au participat și la Conferința Pro Afaceri Verzi, organizată de Pro Afaceri România la Hotel ARO Palace unde s-au abordat aspecte privind modurile în care afacerile pot deveni mai prietenoase cu mediul. S-a pus accentul în mod deosebit pe viitorul verde al companiilor respectiv, digitalizarea – oportunitate de integrare publică și privată; transformarea digitală în industria construcțiilor;  soluții inovatoare și sustenabile în infrastructura rutieră și de căi ferate. De asemenea, s-a discutat  și despre sustenabilitatea economia circulară si  mobilitatea sustenabilă .

În ceea ce privește relațiile economice cu România, pe fondul conjuncturii economice defavorabile la nivel mondial, s-a înregistrat o diminuare a schimburilor comerciale bilaterale, cu precădere la export, înregistrându-se, la finele anului trecut, un volum total de 3,788 miliarde USD.

Domeniile de interes sunt reprezentate de industria agroalimentară: produse agro-alimentare de origine animală și vegetală (carne de vită și de ovine, carne de porc și produse procesate din carne de porc, bovine vii pentru reproducție, lucernă uscată, grâu, porumb, miere de albine, zahăr din sfeclă de zahar etc.).

Domnul Președinte Costea i-a asigurat pe oficialii chinezi despre disponibilitatea C.C.I. Brașov în ceea ce privește stabilirea de legături eficiente între comercianţii celor două regiuni, subliniind importanţa şi poziţia provinciei Ningbo  în încurajarea relatiilor bilaterale din ultimii ani, ceea ce îi conferă oportunități de cooperare deosebite în contextul în care   România poate fi poarta de est a Chinei  pentru accesul la Uniunea Europeană.

Expoziția IRANPLAST 2022

Expoziția IRANPLAST 2022 1479 1185


Ambasada Republicii Islamice la București informează că, în perioada 21-24 septembrie 2022, la Teheran va avea loc cea de-a 16-a Expoziție Internațională de Produse, Materiale, Echipamente și Servicii Petrochimice Iranplast 2022.

Iranplast este cea mai mare și cea mai importantă expoziție din diferite domenii de produse, materiale, mașini și servicii petrochimice din Iran și una dintre cele mai magnifice din Orientul Mijlociu și Asia. Expoziția Internațională Iranplast este locul cel mai bun și potrivit pentru a reuni diferitele părți care au obiective comune și pentru a încerca să obțină beneficii din această industrie. Peste 700 de companii și organizații iraniene și străine se adună împreună în acest eveniment internațional pentru a-și schimba cunoștințele, potențialitățile și eforturile și pentru a crea o afacere pe deplin câștigătoare pentru toate. Iranplast a fost dezvoltat în mod semnificativ de la prima sa expoziție din 2002, deoarece peste 7600 de companii au participat de la prima Iranplast până la ultima sa expoziție la începutul anului 2021.
Pentru a-și îmbunătăți calitatea și organizarea, Iranplast Exhibition a fost o expoziție bienală până la expoziția din 2016, dar va avea loc anual din 2017, în funcție de nevoile expozanților.

Participarea la Iranplast poate deschide noi porți în fața companiilor care caută o cooperare în afaceri progresivă și continuă. Compania Națională de Petrochimie a Iranului, în calitate de organizator principal al Expoziției Iranplast, susține pe deplin acest eveniment și este pe deplin autorizată să încurajeze și să asiste toate companiile străine care fac parteneriate bilaterale cu omologii lor iranieni.
– Data expozitiei: 21-24 septembrie 2022
– Ora expoziției: 08:00 – 15:00
– Locație: Teheran International Permanent Fairground (Iran, Teheran, Chamran Highway)

Cele Patru Secțiuni ale Expoziției: materii prime de producție petrochimică / produse intermediare petrochimice / servicii tehnice, de inginerie și export / companii bazate pe cunoștințe în domeniul petrochimic.

Facilități de cazare gratuite:
1) Trei nopți de cazare la hotel (cameră și mic dejun) este gratuită.
2) Întâlnirea la aeroport și transferul la hotel vor fi efectuate de echipa de protocol Iranplast la sosirea la aeroport.
3) Ținerea de întâlniri B2B cu traducătorul și ghidul.
4) Prânz gratuit în Sala nr. 5 Restaurant (mâncăruri iraniene și legume)
5) Transfer zilnic de la hotel la zona expozițională

Companiile și persoanele afiliate active în domeniul petrochimic, interesate să participe la acest eveniment, se pot prezenta Ambasadei pentru asistență în obținerea vizelor de afaceri ASP.
Pentru mai multe informații și detalii despre Expoziția Iranplast, vă rugăm să consultați cataloagele atașate.*
Iranul este una dintre cele mai mari economii din Orientul Mijlociu. Oportunitățile de afaceri în petrol, gaze, retail, producție, industrie, medical, transport maritim și multe alte sectoare sunt vaste. Unul dintre sectoarele cu o evoluție spectaculoasă este cel de producție. De-a lungul anilor, efortul companiilor iraniene s-a concentrat pe creșterea și dezvoltarea industriei iraniene. Relația economică și comercială bilaterală dintre Iran și România a fost întotdeauna pozitivă. În 2021, volumul total al comerțului dintre cele două țări a ajuns la 483 de milioane de dolari SUA, de cinci ori mai mult decât în ​​2021. Există încă multe domenii potențiale care ar putea contribui la creșterea cooperării economice dintre cele două națiuni și avem speranța că prin creșterea mobilitatea sectorului privat atât în ​​Iran, cât și în România, vom observa relații comerciale bilaterale mai puternice în 2022, anul în care cele două țări sărbătoresc 120 de ani de la relațiile diplomatice.

Regăsiți mai jos catalogul „Doing Business in Iran” pentru mai multe informații despre piața de afaceri din Iran.

Material primit prin amablitatea Ambasadei Republicii Islamice la București

Contact

Economic Department of Iran Embassy

buh.economic@mfa.gov.ir>
021 312 0493

Embassy of The Islamic Republic of Iran
Bucharest-Romania
Phone: +40 213120493-5
Fax: +40 213120496
Address: 39, Lascar Catargiu Blvd., Bucharest-Romania
Website: https://romania.mfa.gov.ir/en
Twitter: https://twitter.com/iraninromania
Facebook: https://www.facebook.com/iranembro/

În Cosmopolit Zenit am extins contextul de acasă

În Cosmopolit Zenit am extins contextul de acasă 1477 1181


Ne dorim ca experiența ta să fie cu adevărat completă, să te facă să te simți acasă, acolo unde totul din jurul tău răspunde valorilor tale interioare

Amplasat pe strada Carpaților 15-17, în cartierul Răcădău – unul dintre cele mai bune cartiere rezidențiale din Brașov – Cosmopolit Zenit este proiectul premiat ca „Best Redefined Concept” în cadrul evenimentului Launch&Award Gala Iunie 2022 de către The Times Investing in Property pentru arhitectura inedită.

În cele trei clădiri – două de 12 etaje și una de 8, cu un număr de 160 de apartamente – arhitectura dă tonul în construirea noului, așa cum se redefinește el în viziunea Cosmopolit.

Nota exclusivă a proiectului Cosmopolit Zenit este dată de parcul dedicat locuitorilor și de zonele verzi special proiectate pentru un plus de valoare. Restaurantele, cafenelele sau sala de fitness întregesc conceptul de lifestyle premium pentru ca tu să te simți acasă.

 Brandul Cosmopolit este o expresie a pasiunii pentru calitate, completată de atenția constantă asupra detaliilor ce fac creațiile Cosmopolit potrivite celor care-și doresc unicitate.

Structuri 2 Camere
Structuri 3 Camere și 4 Camere

Contact:  Office: Str. Mihai Viteazul Nr.6 – Brașov

office@cosmopolit.ro
0724 999 992 / 0741 185 185

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 12.09.2022 – 23.09.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 12.09.2022 – 23.09.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 12.09.2022 – 23.09.2022 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

POC 4.1.1. bis – Investiții în retehnologizarea IMM-urilor – a fost publicată varianta consolidată a Ghidului solicitantului

POC 4.1.1. bis – Investiții în retehnologizarea IMM-urilor – a fost publicată varianta consolidată a Ghidului solicitantului 1418 1133
Camera de Comerț și Industrie Brașov anunţă că, în data de 1 septembrie 2022 a fost publicat de către MIPE ghidul consolidat pentru programul de finantare POC 411 (BIS), tip proiect: Investiții în retehnologizare acordate IMM-urilor din domeniul industriei alimentare și al construcțiilor, în vederea refacerii capacității de reziliență, consolidat în urma observațiilor primite în perioada de consultare publică. 

Prezentul tip de proiect se adresează microîntreprinderilor, întreprinderilor mici, întreprinderilor mijlocii, denumite în continuare IMM-uri, care pot beneficia de ajutor de stat, prin intermediul grantului pentru investiții destinate retehnologizării IMM-urilor.

Alocarea indicativă a apelului de proiecte, conform Programului Operațional Competitivitate 2014 – 2020, Axa prioritară 4 – Acțiunea 4.1.1. – Investiții in activități productive este de 179.070.298 euro (echivalentul a  883.568.664,39 lei la cursul inforeuro valabil în luna august 2022, respectiv 1 euro =  4,9342 RON), din care 150.000.000 euro FEDR-REACT EU, iar 29.070.298 euro cofinanțare de la bugetul de stat, detaliată după cum urmează:

  • 89.535.149 euro pentru domeniile de investiții: industria alimentară panificaţie, patiserie şi alte activităţi asimilate acestora, inclusiv procesare, prelucrare, distribuţie şi ambalare, din care 75.000.000 euro cu finanțare prin FEDR-REACT EU și 14.535.149 euro prin cofinanțare de la bugetul de stat se alocă din bugetul Programului operaţional Competitivitate 2014-2020 prin axa prioritară 4 – acţiunea 4.1.1 Investiţii în activităţi productive, precum şi fonduri alocate prin aplicarea mecanismului de supracontractare;
  • 89.535.149 euro pentru domeniile de investiții: construcţii, materiale de construcţii, echipamente, mijloace de transport specifice, utilaje, tehnologii în construcţii, din care 75.000.000 euro cu finanțare prin FEDR-REACT EU și 14.535.149 euro prin cofinanțare de la bugetul de stat se alocă din bugetul Programului operaţional Competitivitate 2014-2020 prin axa prioritară 4 – acţiunea 4.1.1 Investiţii în activităţi productive, precum şi fonduri alocate prin aplicarea mecanismului de supracontractare.

Valoarea granturilor pentru investiții necesare retehnologizării care se acordă pe proiect și beneficiar, sub forma de ajutor de stat, se determină în limita de maxim cinci ori cifra de afaceri realizată în anul 2021, fiind cuprinsă între 50.000 Euro și 500.000 Euro.

 Tipuri de activități eligibile:

  1. modernizarea/echiparea/racordul la utilităţi publice/ eficienţă energetică a infrastructurilor de tip clădiri specifice aferente capacităţilor de producţie existente, precum şi pentru alte categorii de cheltuieli aferente infrastructurilor specifice de producţie pentru care nu este necesară obţinerea de autorizaţii de construire în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
  2. dotarea cu echipamente, utilaje specifice, mobilier specific, dotări IT, inclusiv pentru eficienţă energetică, necesare activităţii de producţie, precum şi alte achiziţii de bunuri de această natură care sunt necesare capacităţilor de producţie existente.

 Beneficiarii pot fi:

IMM-urile care își desfășoară activitatea în domeniile de activitate eligibile prevăzute în Anexa nr. 11, respectiv:
1. industria alimentară panificaţie, patiserie şi alte activităţi asimilate acestora, inclusiv procesare, prelucrare, distribuţie şi ambalare;
2. construcţii, materiale de construcţii, echipamente, mijloace de transport specifice, utilaje, tehnologii în construcţii.

 Solicitanții de granturi pentru investiții necesare retehnologizării, sub formă de ajutor de stat, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

  • au înregistrat profit operaţional din activitatea curentă, respectiv din activitatea de exploatare în exerciţiul financiar 2021;
  • sunt înfiinţaţi până la data de 31 decembrie 2020 inclusiv;
  • se angajează să asigure sustenabilitatea proiectului, respectiv să asigure desfăşurarea activităţii operaţionale/curente pentru o perioadă de minimum 3 ani după expirarea duratei de implementare a proiectului;
  • grantul pentru investiţii în retehnologizare solicitat are o valoare de minimum 50.000 euro şi o valoare maximă de 500.000 euro, dar nu mai mult de 5 ori cifra de afaceri netă pe anul 2021;
  • dispun de cofinanţare proprie a proiectului, din orice surse legal constituite care nu reprezintă o formă de ajutor public, în completarea procentelor prevăzute în anexa nr. 4;
  • nu sunt considerate întreprinderi în dificultate în anul 2021, în conformitate cu prevederile art. 2 punctul 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei Europene din 17 iunie 2014, cu modificările si completările ulterioare;
  • nu au mai beneficiat de sprijin financiar din fonduri publiceinit, inclusiv fonduri europene, în ultimii 5 ani pentru aceleaşi activităţi, sub formă de costuri eligibile, sau nu derulează proiecte finanţate în prezent, parţial sau în totalitate, din alte surse publice, pentru aceleaşi activităţi;
  • se angajează să prezinte dovezi privind rezonabilitatea costurilor pentru investiţiile pentru care se solicită ajutor de stat;
  • minim 20% din valoarea proiectului reprezintă investiții care permit o contribuție semnificativă la atenuarea schimbărilor climatice fără a prejudicia în mod semnificativ alte obiective de mediu iar celelalte componente de investiții nu aduc prejudicii semnificative niciunuia dintre obiectivele de mediu;
  • minimum 10% din valoarea proiectului reprezintă cheltuieli care atestă gradul de digitalizare a solicitantului prin investiţii în active corporale şi necorporale de tipul: site web, software de automatizare a activităţii IMM-ului, sisteme integrate de hard şi soft de automatizare a activităţii IMM-ului;
  • nu au efectuat o relocare, în cei doi ani anteriori cererii de ajutor, către unitatea în care urmează să aibă loc investiţia iniţială pentru care se solicită ajutorul şi nu vor face acest lucru pentru o perioadă de până la doi ani după finalizarea investiţiei iniţiale pentru care se solicită ajutorul;
  • nu a beneficiat de ajutor ilegal şi nu a utilizat, în mod abuziv, un ajutor acordat legal, care până la data depunerii proiectului nu a fost recuperat integral incluzând dobânzile aferente.

Conform calendarului publicat de MIPE, apelul ar urma să fie deschis la data de 29.09.2022, iar solicitanții vor putea depune proiecte de finanțare pentru o perioadă de 7 zile calendaristice.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact: Attila Szekely, Director Departament Consultanță

attila.szekely@ccibv.ro
0268 547 084

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 31.08.2022 – 06.09.2022

● Ordin nr. 1420 emis de M.A.T. privind modificarea punctului 2 subpunctul 2.2 din Procedura de implementare a Programului pentru stimularea înfiinţării întreprinderilor mici şi mijlocii „Start – up Nation – ROMÂNIA”, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.111/2022 (M.O.nr. 852/31.08.2022)
 
●  Ordin nr. 111 emis de A.N.R.E. privind modificarea Metodologiei de calculare a tarifelor de neutralitate pentru echilibrare, inclusiv repartizarea lor în rândul utilizatorilor reţelei de transport al gazelor naturale, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 85/2017 (M.O.nr. 853/31.08.2022).
 
●  Ordonanța nr. 31 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (M.O.nr. 857/31.08.2022)
 
●  O.U.G. nr. 119 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022 – 31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei (M.O.nr. 864/01.09.2022)
 
●  Hotărîre nr. 1084 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 119 alin. (1) – (4), art. 1191 şi 1192 din Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor şi Fondul de garantare a depozitelor bancare (M.O.nr. 873/05.09.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane