Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Workshop “ Transylvania Citadel”

Workshop “ Transylvania Citadel” 2560 2051

Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează impreună cu TrainSilvania Regional Learning Initiative în data de 19 Septembrie 2022 lansarea workshop-ului “ Transylvania Citadel”.

Cum oferim experiențe noi, inedite de învățare sau evaluare a competențelor, în care oamenii să își descopere și îmbunătățească abilitățile, ieșind din formatul standard de business?

Motivați de misiunea noastră de a sprijini mediul de afaceri brașovean, vă invităm sa participați la workshopul “ Transylvania Citadel” susținut de Dan Brumă- trainer cu experiența în antreprenoriat și multiple industrii la nivel național și internațional.

“ Transylvania Citadel” este o simulare experiențială care oferă o astfel de variantă de învățare și dezvoltare – fiind totodată și un prilej de re -descoperire a Transilvaniei.

Este o poveste sub formă de “card game” care antrenează mai multe grupuri de persoane simultan într-o competiție de recuperare a unui castel pentru proprietarul de drept.

În cadrul workshop-ului se vor atinge următoarele aspecte:

  • Setarea obiectivelor
  • Organizare și planificare a resurselor
  • Monitorizarea unui proces
  • Adaptarea comunicării
  • Gandire critică
  • Recunoaștere și acordare de sprijin reciproc

Despre TrainSilvania Regional Learning Initiative:
Sunt un grup de profesioniști în învățare, pasionați de Transilvania, de dezvoltarea oamenilor și companiilor din zonă. Scopul lor este de a servi organizațiile locale și potențialul lor de afaceri, accesând local cele mai bune resurse de învățare – programe, traineri, consultanți.

Detalii workshop “ Transylvania Citadel”:

  • Durată: 1 zi- luni, 19 Septembrie 2022 de la ora  10:00 la ora 16:00- La sediul Camerei de Comerț și Industrie Brasov
  • !!!!Preț promoțional de lansare: 195 lei + TVA

Deoarece locurile sunt limitate, vă rugăm să ne confirmați prezența dumneavoastră până joi, 15 Septembrie 2022, folosind următoarele modalități:

Contact: Cristina Sîrbu
cristina.sirbu@ccibv.ro
0729 839 860

Forumul România – Cipru: valorificarea oportunităților de afaceri

Forumul România – Cipru: valorificarea oportunităților de afaceri 947 758


Camera de Comerț și Industrie a României invită agenții economici  la Forumul România – Cipru: valorificarea oportunităților de afaceri, organizat în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a Ciprului și Ministerul Energiei, Comerțului și Industriei a Republicii Cipru.

Acest eveniment se va desfășura în marja vizitei oficiale în România a domnului Kyriacos Kokkinos, Ministrul Adjunct al Cercetării, Inovării și Digitalizării din Republica Cipru, care va conduce delegația de oameni de afaceri ciprioți.
Scopul forumului este de a consolida relațiile de afaceri dintre România și Cipru, cu accent pe domeniile IT&C, consultanță, bancar, juridic și industria textilă. Astfel, în prima parte a evenimentului, vor fi prezentate oportunități de afaceri disponibile pe piețele cipriotă și românească, iar în partea a doua vor avea loc întâlnirile bilaterale între companiile din Cipru și România.
Evenimentul se va desfășura în data de 14 septembrie 2022, începând cu ora 10:00, în sala Aurel Ghibuțiu, la CCIR Business Center.
Accesul la forum se va realiza în baza formularului de înregistrare completat, iar termenul limită pentru înscriere este 13 septembrie 2022.

Prezentările și discuțiile se vor realiza în limba engleză.

Contact:Oana Alexe, Consilier, Biroul Organizații Europene și Internaționale, CCIR
oana.alexe@ccir.ro
0374 474 391

Târgului Internațional Tešanj din BiH

Târgului Internațional Tešanj din BiH 1409 1134


În perioada 16-24 septembrie a.c., va avea loc cea de-a 16-a ediție a Târgului Internațional Tešanj din BiH, unul dintre cele mai importante târguri economice din BiH.

Scopul principal al Târgului Internațional Tešanj vizează dezvoltarea activităților de afaceri și creșterea investițiilor economice în BiH. Organizatorul și implementatorul principal al Târgului este Asociația Oamenilor de Afaceri „Biznis centar” Jelah-Tešanj. Printre partenerii proiectului se numără Camera de Comerț a FBiH și a Municipiului Tešanj, iar în calitate de sponsori ai târgului sunt Consiliul de Miniștri din BiH, Ministerul Comerțului Exterior și Relații Economice din BiH, Guvernul FBiH, Ministerul Federal de Dezvoltare, Antreprenoriat și Meșteșuguri, Guvernul Cantonului Zenica-Doboj, Ministerul Economiei din Cantonul Zenica-Doboj, precum și o serie de bănci și companii de asigurări. Târgul se va desfășura în locația Kraševo DC – Carina Tešanj, pe o suprafață de 5.000 m2 de spațiu expozițional închis și peste 10.000 m2 de spațiu expozițional deschis, care vor fi segmentate aferent activităților sectoriale (industria alimentară, industria prelucrătoare a metalelor, textile-piele-încălțăminte, prelucrarea lemnului, servicii și comerț și altele). Se așteaptă un număr mare de expozanți, oameni de afaceri din BiH și din străinătate, companii publice, reprezentanți ai camerelor de comerț, administrației publice, organizațiilor internaționale și misiunilor diplomatice acreditate în BiH. Programul Târgului va include discuții, prelegeri tematice, prezentări, întâlniri în format B2B, pentru a contribui la crearea de rețele ai oamenilor de afaceri și la schimbul de experiențe, informații și bune practici.

Organizatorii au adresat invitația părții române de a participa la Târgului Internațional Tešanj cu standuri tematice pentru promovarea ofertelor de afaceri sau prin delegarea reprezentanților mediului de afaceri din țară, ai camerelor de comerț și a personalului misiunii noastre

Material primit prin amabilitatea Embassy of Romania to the Republic of Serbia,  ECONOMIC OFFICE
BALLA Tullia-Imola, Minister-Counsellor
Contact:
udruzenje@biznistesanj.ba
+387 32/655-760

Oportunități de afaceri prin Rețeaua EEN

Oportunități de afaceri prin Rețeaua EEN 2560 1032

Centrul EEN Brașov din cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov vă prezintă oportunitățile de afaceri la nivel internațional aferente perioadei iulie-august  2022.

BRDE20220706011 O agenție germană de vânzări specializată în industria auto, reprezinta furnizori pentru nivelurile OEM 1 și 2. Aceasta caută producători și furnizori (principali) din industria auto

Tara: Germania
Tip: Cerere
Descriere:
O agenție de vânzări consacrată în Germania reprezintă furnizori de OEM auto, nivelurile 1 și 2. Aceasta caută producători de scaune, cauciucuri, piese mari din plastic și alte produse (compozite, baterii, motoare electrice, regulatoare de geamuri, camere, sisteme de navigație, senzori și sisteme electrice) interesați de un contract de agenție comercială.Compania germană este specializată în vânzări, dar oferă și consultanță tehnică și dezvoltare de produse pentru industria auto. Cu expertiză în turnare sub presiune, forjare, prelucrare mecanică și ștanțare, aceasta are peste 20 de ani de experiență internațională în vânzări și servicii de inginerie pentru furnizorii de automobile OEM, de nivel 1 și 2 din Europa și SUA. În calitate de agenție de vânzări, aceasta reprezintă furnizori pentru nivelurile OEM 1 și 2. Compania ajută clienții să-și dezvolte afacerea în sectorul auto. Are o istorie de implicare în multe proiecte internaționale în special în Europa și SUA.Compania a generat vânzări de peste 247 milioane USD pentru un client principal. De asemenea, are un istoric bogat în crearea de parteneriate de afaceri și achiziții de fabrici. Relațiile de afaceri se desfășoară cu parteneri germani, francezi și americani, companii OEM de nivel 1 și 2.În prezent, compania caută parteneri în cadrul unui contract de agenție comercială pentru a-și lărgi portofoliul de produse oferite. De asemenea, compania dorește să-și extindă afacerile la nivel internațional.

Tipul și rolul partenerului: Compania germană caută furnizori pentru OEM-urile de automobile, de nivel 1 și de nivel 2. Partenerii căutați ar trebui să fie producători de piese mari din plastic și alte produse, interesați de serviciile agenției și reprezentarea vânzărilor pe piața auto germană/europeană. Agentul de vânzări german lucrează cu o taxă de bază și o remunerație legată de performanță.

Tip de parteneriat: Contract de agenție comercială

TRES20220721019 Programul Open Innovation & Acceleration Industry 4.0 caută startup-uri tehnologice disruptive din întreaga lume

Tara: Spania
Tip: Cerere
Descriere:
Programul Open Innovation & Acceleration tocmai a lansat a șaptea ediție Open Call pentru a căuta cele mai inovatoare startup-uri din domeniu tehnologic din întreaga lume. Scopul programului este de a crea noi proiecte disruptive, fiind gestionat de 70 de mari companii corporative colaboratoare de referință internațională. Această a șaptea ediție va accepta propuneri de soluții Industry 4.0 cu aplicații în domeniile Industriei inteligente, Energie curată și durabilitate, Alimentație și Sănătate.

Programul de Accelerare este o inițiativă public-privată lansată de Guvernul Țării Bascilor (Spania) în 2016, în colaborare cu principalele companii industriale din regiune care acționează ca Venture Clients. Această inițiativă își propune să conecteze echipe dinamice de startup-uri și companii corporative, să ofere soluții externe pentru provocările lor interne de transformare digitală, promovând în același timp dezvoltarea abilităților comerciale și încurajând imersiunea startup-urilor în Hub-ul Basque Industry 4.0, catalizand noi oportunități de afaceri.

Programul are trei obiective principale: atragerea de noi activități industriale emergente și accelerarea transformării digitale, promovarea dezvoltării și implementării inovației de la startup-uri din întreaga lume și consolidarea ecosistemului antreprenorial și industrial basc.

Proiectele în stadiu incipient și „faza ideii” nu vor fi acceptate în acest program. Programul de Accelerare se adresează startup-urilor din domeniul industriei 4.0 care și-au încheiat dezvoltarea tehnologică și sunt pregătite să-și lanseze produsul/serviciul pe piață. Pentru această a 7-a ediție, Programul are sprijinul unui total de 70 de companii de referință internațională cu sediul în Țara Bascilor care implementează tehnologii emergente și conduc sectoarele Industriei Inteligente; Energie Curată și Durabilitate; Sănătate și Alimentație.

Startup-urile selectate pentru Programul Open Innovation & Acceleration vor dezvolta un proiect pilot plătit Industry 4.0 în medii reale pentru una sau mai multe dintre aceste companii lider, obținând în același timp oportunitatea unică de a colabora și de a crește alături de ele.

Se preconizează cercetare și/sau cooperare tehnică cu sprijin financiar de până la 150.000 EUR. În timp ce suma finală a proiectului și condițiile posibilului contract care urmează să fie semnat între compania client de risc și startup vor fi convenite de părți în funcție de amploarea și complexitatea proiectului lor, programul stabilește un minim orientativ de 25.000 EUR. (fără TVA). Contractul mediu este de 45.000 de euro. Companiile partenere corporative sunt deschise să discute tipul exact de cooperare cu potențialii parteneri de startup.

Cea de-a 7-a ediție a fost lansată pe 7 iulie și este deschisă până pe 8 septembrie 2022. Startup-urile interesate vor fi îndrumate către Program și site-ul web. Solicitanții vor primi un link pentru a-și trimite propunerea după ce au creat o exprimare a interesului.

Tipul și rolul partenerului: Programul de accelerare se adresează startup-urilor din întreaga lume cu produse sau servicii tehnologice care rezolvă probleme relevante în transformarea digitală a industriei inteligente, energie curată și durabilitate, sănătate și industrii alimentare.

Tip de parteneriat: Contract de cooperare în cercetare și dezvoltare

TRNL20220704001 O companie olandeză din industria florilor caută ambalaje complet reciclate și reciclabile

Tara: Olanda
Tip: Cerere
Descriere:
Compania olandeză din industria florilor creează colecții de sezon folosind tulpini neobișnuite pentru a oferi aranjamente florale unice. Aceasta folosește întotdeauna flori de câmp de înaltă calitate, proaspete, direct de la cultivator și livrează clienților printr-o platformă de înaltă tehnologie și extrem de creativă.
Compania dorește să elimine toate materialele plastice de unică folosință din operațiunile lor și selectează materiale cu cele mai mici scoruri posibile la evaluarea ciclului de viață. De anul trecut, modificările pe care le-au făcut vor economisi 60.784 kg de plastic și poliester de la depozitarea deșeurilor.
Iată toate schimbările pe care le-au făcut:

  • împachetări din hârtie în loc de celofan
  • plicuri de hârtie pentru flori în loc de plastic
  • pungi de plastic reciclabile pentru plante
  • hârtie reciclată
  • panglici din sticle reciclate
  • plase de flori reciclabile
  • cerneluri ecologice
  • chiar și carduri de ofertă apar în reviste, iar cutiile altor companii sunt făcute din hârtie reciclată și cerneluri ecologice!

Cu toate acestea, în acest moment încă mai folosesc plastic sub anumite forme: fie pentru ambalarea anumitor furaje pentru flori, ca folie cu bule în jurul vazelor și ca plase în jurul anumitor flori. Ei ar dori să elimine cu totul aceste materiale plastice, prin materiale alternative care sunt mai universal reciclate (în fiecare municipalitate) și care au un impact mai mic asupra mediului (fie prin selectarea unei alternative care este biodegradabilă sau nu), fără a afecta calitatea.
Cele mai mari două provocări sunt:

  1. Folie cu bule în jurul vazelor: în prezent își livrează majoritatea vazelor cu carton mărunțit pentru a reduce dependența de plastic. Deoarece expediază o varietate de dimensiuni și forme de vază, nu pot face acest lucru pentru toate vazele lor. În prezent, ei pot folosi soluția de carton mărunțit pentru vazele lor standard de sortiment, care sunt vazele noastre de sticlă S/M/L, vazele ceramice S/M/L, toate vazele de sticlă Atelier și vazele lor ceramice Mono. Cu toate acestea, încorporarea și montarea unei noi vaze în soluția de carton deja existentă este o provocare majoră. Prin urmare, aceștia sunt dornici să afle mai multe despre ceea ce este posibil aici, fără a crește riscul de spargere și fără a crește excesiv complexitatea gestionării stocurilor prin extinderea sortimentului lor de ambalaje.
  2. Anumite flori (în special trandafiri, alstroemeria, floarea soarelui și lisianthus) sunt transportate cu plase în jurul lor, pentru a proteja petalele. Acest lucru se face cu plasa HDPE care este elastică, care este reciclabilă, dar poate fi complicat de făcut în unele locații. Aceștia sunt interesați de materiale cu impact redus, deși produsul trebuie să fie la fel de flexibil (pentru a se potrivi în jurul florii), să reziste la umiditate și să nu poată interacționa cu culorile (sângerarea culorii).

Această solicitare de tehnologie reprezintă următorul pas pentru ca compania să selecteze IMM-urile cu care ar dori să coopereze la dezvoltarea soluției.

Tipul și rolul partenerului: Compania caută idei noi pentru a-și reduce și mai mult impactul în ceea ce privește ambalajul. Orice idei care contribuie la una (sau mai multe) dintre provocările descrise mai sus sunt mai mult decât binevenite! În mod ideal, soluția este gata de utilizare la scară, dar aceștia sunt dispuși să colaboreze cu parteneri inovatori care sunt dornici să piloteze și noi materiale.

Tip de parteneriat: Contract comercial cu asistenta tehnica

BRPL20220630009 Compania poloneză caută un furnizor de componente bluetooth

Tara: Polonia
Tip: Cerere
Descriere:
O companie poloneza cauta un furnizor de componente electronice, mai exact componente bluetooth.
Aceasta cauta un furnizor de componente electronice de tip: RN4871-I/RMxxx sau RN4871-V/RMxxx (xxx – este versiunea FW si poate fi oricare dintre acestea: 118, 128, 130, 140).
Aceste componentele sunt produse în principal de compania Microchip.
Achiziție cu ridicata, posibilă cooperare permanentă. Livrare în UE (TVA 0% posibil).
Tipul și rolul partenerului: Furnizor.

Tip de parteneriat: Contract de furnizare

TRFR20220321011 O companie franceză caută furnizori sau producători eco-responsabili de materiale plastice și ambalaje

Tara: Franța
Tip: Cerere
Descriere:
Compania franceză este o companie care vinde furaje complementare pentru animale. Aceasta este interesată să-și schimbe toate ambalajele, pentru toate produsele, în ambalaje eco-responsabile. Are nevoie de găleți de diferite dimensiuni, sticle sau butoaie.
Compania este gata să studieze toate ofertele de ambalajele eco-responsabile: plastic vegetal, plastic reciclat (PP, HDPE, PET), aluminiu sau orice alt material eco-responsabil. Este nevoie de ambalaj alb și solid. Pentru a evalua ambalajul, este nevoie de imagini, prețuri și, de asemenea, mostre pentru a-și încerca produsele în interior. În mod ideal, partenerii vor putea răspunde acestor criterii.
Compania dorește să încheie un contract comercial cu asistență tehnică cu furnizori sau producători de materiale eco-responsabile.
Tipul și rolul partenerului căutat: Compania franceză caută parteneri capabili să îi îndeplinească viziunea de mediu. Partenerul căutat trebuie să poată furniza ambalaje eco-responsabile la prețuri bune, fiind disponibil și flexibil.
Se caută cooperare tehnică sau contracte de producție. Gama de produse fiind mare, va fi necesara posibilitatea partenerului de a trimite mostre pentru a proba produsele companiei in interior.

Tip de parteneriat: Contract comercial cu asistenta tehnica

Contact

Ștefania Molea

0268 547 084

stefania.molea@ccibv.ro

Curs Brokeraj de afaceri 20-23.09.2022

Curs Brokeraj de afaceri 20-23.09.2022 2021 1501


Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și TradeX – Transfer Afaceri organizează, online, pe platforma ZOOM,  în perioada 20-23.09.2022, cursul ”Brokeraj de afaceri” .

Cursul organizat de către CCIR și TradeX este oferit în exclusivitate în România, modulele fiind acreditate de către International Business Brokers Association. TradeX creează o nouă nișă pe piața de business din România – prin diversificarea strategiilor de ieșire actuale (insolvență si faliment), bazată pe  parteneriate puternice cu organizații vest-europene, specializate în realizarea transferurilor de afaceri.

Cursanții vor dobândi noi abilități și beneficii pe zone precum: 

  • specializarea cursanților în vânzarea, cumpărarea și transferul de afaceri;
  • analizarea unei afaceri de către un investitor;
  • pregătirea unei afaceri pentru vânzare, cu un preț corect;
  • promovarea afacerii în mod eficient, folosind tehnicile și canalele potrivite;
  • pașii legali pentru a vinde sau cumpăra o afacere;
  • acces la instrumente digitale pentru promovarea și evaluarea afacerilor;
  • acces la o comunitate europeană și globală de experți și antreprenori activi în domeniul brokerajului de afaceri.

Acest curs este potrivit pentru orice antreprenor/CEO/CFO care dorește să își consolideze cunoștințele de afaceri, mai cu seama celor care doresc sa profite de oportunitatea pe care intermedierea vânzarilor și cumpărărilor de afaceri o reprezintă în acest moment pe piața din România.
Cursul propus aduce plusvaloare companiilor care doresc să acceadă spre grupuri internaționale de afaceri sau care doresc să aprofundeze modalitățile de dezvoltare a propriei afaceri, prin vânzarea acesteia sau cumpărarea unei alte afaceri.

Cursul va fi susținut de către experți în domeniu și este coordonat de către Dan Crivăț, fondator și COO TradeX – Transfer Afaceri, membru al International Business Brokers Association, având o experiență de afaceri relevantă de peste 25 de ani, atât în România, cât și în Statele Unite ale Americii.

Perioada de desfășurarea: 20.09 – 23.09.2022 orele 09,00-16,00 cu pauză de prânz (cca.30 minute)

Condiții de acces la curs:  Absolvirea cursului depinde de promovarea examenelor aferente fiecărui modul în parte. Diploma obținută este eliberată sub egida International Business Brokers Association, fiind astfel recunoscută în comunitățile de afaceri din Europa și America.

Tariful de participare la curs este de 890 lei + TV A, iar cei ce se inscriu pana la data de 14 septembrie 2022, beneficiaza de o reducere de 10%.

Înscrierea se poate face până în data de 16 septembrie 2022  prin completarea formularului de înregistrare sau la adresa de e-mail: andreea.paiusan@ccibv.ro.

Contact

Andreea Păiușan – Director Depatament Marketing & PR – CCIBV

0268 547 084

andreea.paiusan@ccibv.ro

Programul Start Up Nation Diaspora – Pilon II

Programul Start Up Nation Diaspora – Pilon II 950 762


Perioada de depuneri pentru programul Start-Up Nation Diaspora – Pilon II s-a prelungit!

Românii din Diaspora pot depune până la data de 03.10.2022, ora 20:00, proiecte pentru Start-Up Nation Diaspora!

Ținând cont de solicitările de a prelungi perioada de înscrieri la Pilonul II – Start-Up Nation Diaspora, venite din partea mediului de afaceri, și pentru a veni în sprijinul unui număr cât mai mare de întreprinderi înființate de cetățenii români din Diaspora, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a decis prelungirea perioadei de înscrieri în cadrul Pilonului II al schemei până la data de 03.10.2022, ora 20.00.

Camera de Comert si Industrie Brasov, prin Departamentul de Consultanță, format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență companiilor interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finanțare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al beneficiarului.

Contact: Attila Szekely, Director Departament Consultanță
attila.szekely@ccibv.ro
0268 547 084

Summit Rethink România

Summit Rethink România 946 757

Vă invităm să participați la primul eveniment de amploare: Summitul Rethink Romania, cu tema Reconstruim educația

Au trecut mai mult de 30 de ani de la Revoluția din 1989, punctul de plecare al noii Românii. Astăzi, populația este în scădere, nivelul de trai este nesatisfăcător, iar sistemul de educație românesc are nevoie de o reformă profundă. Ne dorim o altfel de Românie pentru următorii 30 de ani și credem că este nevoie să transformăm mentalitățile care au generat ceea ce suntem azi.

Think tankul Rethink Romania a luat ființă la initiațiva unui grup de antreprenori și reprezentanți ai societății civile din România, din dorința de a oferi o platformă comună pentru dialoguri structurate, pe probleme de importanță strategică națională precum mentalitate, educație, depopulare, standard de viață sau fericire. Însă o sigură organizație nu poate face schimbări majore. Transformările reale pot fi făcute doar prin colaborare și incluziune.

De aceea, te invităm să fii parte activă la acest proces prin participarea la la primul eveniment de amploare al organizației: Summitul Rethink Romania, cu tema Reconstruim educația. Reconfigurăm demografia,  care se va desfășura la Poiana Brașov, între 15-16 septembrie 2022. Vei putea contribui la formularea de soluții alături de facilitatori, experți și reprezentanți ai ONG-urilor de resort, în cadrul discuțiilor din paneluri și proceselor de co-creare din break-out rooms.

Vor fi alături de noi 300 de invitați: reprezentanți ai Guvernului, ai mediului de afaceri, ONG-uri, academicieni, culte, alte instituții alte statului, oameni de cultură și mass-media.

Participarea la Summit presupune achitarea unei taxe în valoare de 1.300 lei. Taxa de participare acoperă participarea la conferință, cazarea (o noapte), masa și accesul la programele culturale.

Împreună, putem să transformăm România de mâine. Avem această responsabilitate!

Rezervă-ţi locul aici!

Contact:Dragoș Anastasiu – Președinte Rethink Romania

Legea zonelor economice în Venezuela

Legea zonelor economice în Venezuela 1420 1136

Ambasada Republicii Bolivariene Venezuela informează că a fost promulgată la data de 20 iulie 2022 Legea zonelor economice .

Șeful misiunii cu rang de ambasador al Venezuelei în România, Alfredo Torrealba, s-a reunit cu Sarmiza Bumbariu, consilier general al Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, pentru a discuta despre potențialul Legii organice a zonelor economice speciale, promulgată la 20 iulie de către președintele Nicolás Maduro.

În cadrul audienței, ambasadorul Torrealba a prezentat obiectivele legii zonelor economice speciale, care promite o deschidere economică pentru piața venezueleană, cu scopul de a promova investițiile locale și străine și de a consolida dezvoltarea industriilor în domeniile manufacturii, agriculturii, turismului și comerțului. În acest sens, el a subliniat că Legea prevede crearea, organizarea, administrarea și funcționarea a cinci Zone Economice Speciale care răspund interesului Guvernului Bolivarian de a optimiza utilizarea capitalului privat național sau străin ca alternativă pentru redresarea economică a țării.

De asemenea, el a explicat că obiectivele centrale ale acestui instrument juridic sunt desfășurarea forțelor productive, înfrângerea blocadei financiare ilegale care a afectat bunul progres al națiunii, precum și realizarea unui salt calitativ pentru depășirea modelului rentier al petrolului din ultimii 100 de ani, atrăgând investiții naționale și străine din partea companiilor mijlocii și mari, sau a antreprenorilor.

În discursul său, diplomatul venezuelean a subliniat și marea importanță și inovație pe care această lege o aduce politicii monetare. ”Este foarte important de menționat că Guvernul Bolivarian a înțeles că pentru a stimula economia trebuie să recurgă la scheme de schimb alternative. Din acest motiv, zonele economice exclusive vor avea un regim special de schimb bazat pe convertibilitatea liberă a valutelor, precum și a monedei electronice și criptomonedelor pentru a fi stimulată activitatea economică”.

La rândul ei, consiliera superioară Sarmiza Bumbariu și-a exprimat încrederea că Legea organică a zonelor economice speciale va da un impuls relațiilor economice și comerciale dintre România și Venezuela, iar această reglementare va stimula economia productivă și va da încredere investitorilor și oamenilor de afaceri români să desfășoare afaceri cu Venezuela și astfel să fie promovate relațiile și legăturile de prietenie care există între cele două țări. Consiliera a dat asigurări că va face cunoscută această Lege în interiorul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului din România, dar și în mediul de afaceri din România.

În cele din urmă, ambele părți au convenit să mențină o comunicare strânsă pentru a consolida o bună colaborare.

Material primit prin amabilitatea  Ambasadei Republicii Bolivariene Venezuela la București 
protocol.emve@gmail.com

Studiul EUROCHAMBRES 2023

Studiul EUROCHAMBRES 2023 1183 946

Camera de Comerț și Industrie a României  invită invită mediul de afaceri să participe la realizarea studiului EUROCHAMBRES Economic Survey 2023 (EES).

Acest studiu calitativ, aflat la cea de-a 30-a ediție, reprezintă un material de referinţă important la nivel european, care s-a dovedit a fi, de-a lungul timpului, un indicator obiectiv.
EES reflectă atât aşteptările mediului de afaceri european, cât și provocările cu care acesta se confruntă. În baza celor peste 50.000 de răspunsuri ale companiilor, EUROCHAMBRES cu sprijinul membrilor săi – camerele naționale din Europa – reușesc să creioneze previziuni utile pentru mediul de afaceri.

În vederea sprijinirii acestor demersuri, suntem onoraţi să vă invităm să completați chestionarul de mai jos, până la data de 26 septembrie 2022.

Rezultatele studiului vor fi disponibile în luna noiembrie a acestui an și vor fi publicate pe website-ul CCIR. Ediția anterioară a Studiului Economic al Eurochambres se regăsește în anexă.

Contact: Oana Alexe, Consilier, Biroul Organizații Europene și Internaționale, Direcția Relații Externe
0374 474 391
oana.alexe@ccir.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 24.08.2022 – 30.08.2022

● Hotărâre nr. 1053 privind acordarea unor ajutoare excepţionale producătorilor agricoli, crescători din sectoarele suin şi avicol (M.O.nr. 834/24.08.2022).
 
Ordonanța nr. 25 privind modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 46/1998 pentru stabilirea unor măsuri în vederea îndeplinirii obligaţiilor asumate de România prin aderarea la Convenţia internaţională EUROCONTROL privind cooperarea pentru securitatea navigaţiei aeriene şi la Acordul multilateral privind tarifele de rută aeriană, precum şi a unor obligaţii care rezultă pentru România din regulamentele adoptate la nivelul Uniunii Europene în domeniul serviciilor de navigaţie aeriană (M.O.nr. 837/25.08.2022).
 
Ordin nr. 2096 emis de M.I.P.E. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea prin granturi pentru investiţii în retehnologizare acordate IMM-urilor pentru refacerea capacităţii de rezilienţă, aferentă Programului operaţional Competitivitate 2014 – 2020, axa prioritară 4 – „Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi al consecinţelor sale sociale şi asupra pregătirii unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, prioritatea de investiţii 13i „Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi al consecinţelor sale sociale şi pregătirea unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, obiectivul specific 4.1 – „Consolidarea poziţiei pe piaţă a IMM-urilor afectate de pandemia de COVID – 19”, acţiunea 4.1.1 „Investiţii în activităţi productive” (M.O.nr. 838/26.08.2022).
 
Ordonanța nr. 27 privind reglementarea unor măsuri financiare prin instituirea schemei de ajutor de minimis în vederea tranziţiei către economia circulară (M.O.nr. 839/26.08.2022).
 
Hotărâre nr. 1058 privind aprobarea Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Turcia pentru finanţarea unor proiecte în anumite domenii, semnat la Istanbul la 31 martie 2022 (M.O.nr. 841/26.08.2022).
 
O.U.G. nr. 115 pentru completarea art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal – bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O.nr. 844/29.08.2022).
 
O.U.G. nr. 118 pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ – teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară (M.O.nr. 846/29.08.2022).
 
Ordonanța nr. 30 privind reglementarea unor măsuri financiar-fiscale şi bugetare (M.O.nr. 850/30.08.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane