Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Oportunități de afaceri UCRAINA

Oportunități de afaceri UCRAINA 1665 833

Ambasada Ucrainei din România prezintă oportunități de afaceri ale  unor companii producătoare din Ucraina

Limited Liability Company DEKOM UKRAINE propune oferte în domeniul IT Infrastructure, Security, Audiovisual Solutions, Smart Workspace etc.
Gama produselor oferite se regăsește AICI

Al-Plastik LLC este un producător de recipiente din plastic de diferite dimensiuni pentru depozitarea alimentelor.
Gama produselor oferite se regăsește AICI.

LLC MIRATER este un producător de mobilier de baie de toate tipurile.
Gama produselor oferite se regășește AICI

Compania VND este un producător mobilier de tapițerie.
Gama produselor oferite se regășește AICI

Compania Maven Group este un producător de scaune canapele și fotolii.
Gama produselor oferite se regășește AICI

În cazul interesului din partea companiilor din România față de cooperarea cu companiile din Ucraina,  se poate contacta Oleg Balika  pentru identificarea celor mai bune modalități de colaborare.

Contact

Oleg Balika

0729 552 509

Ambasada Ucrainei în România
011 862, Romania, București,
Bulevardul Aviatorilor nr. 24, Sector 1.
Telefon: (+4021) 230 36 60
Fax: +(4021) 230 36 61
e-mail: emb_ro@mfa.gov.ua
Website: romania.mfa.gov.ua
https://www.facebook.com/Ukr.Embassy.Romania/

Iran Handmade Carpet Exhibition

Iran Handmade Carpet Exhibition 1458 1181


Vă prezentăm informații despre 3 expoziții internaționale organizate în Iran

Covorul persan lucrat manual, pe lângă poziția excelentă în artă și cultură, este considerat bun de lux cu valoare ridicată, care a  împodobit  palate, muzee și case private în întreaga lume.

Expoziția Persian Carpet Grand are loc anual la târgul permanent de la Teheran, la care vor participa mulți designeri, artiști, producători, exportatori și retaileri într-un spațiu de peste 30.000 de metri pătrați.

Cea de-a 29-a expoziție de covoare lucrate manual din Iran va avea loc la Teheran (Iran) în perioada 22-28 august 2022.
Iran Handmade Carpet Exhibition este cel mai mare eveniment industrial și comercial din Iran, o oportunitate foarte importantă pentru cei implicați în acest domeniu de a-și arăta realizările și produsele.

Material primit prin amabilitatea Embassy of the Islamic Republic of Iran la București

Forum de Afaceri România – Republica Coreea

Forum de Afaceri România – Republica Coreea 1263 939


Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) în parteneriat cu KOIMA (Korea Importers Association) invită companiile  să  participe la Forumul de Afaceri România – Republica Coreea, ce va avea loc marți, 30 august 2022 la sala Aurel Ghibuțiu, CCIR Business Center, începând cu ora 10:00.

Evenimentul se va desfășura cu prilejul vizitei în România a delegației KOIMA, condusă de domul Kim Byung – Kwan, președintele organizației și va fi compusă din companii reprezentative coreene din următoarele domenii: IT, produse alimentare procesate și semiprocesate, vinuri și confecții.
Obiectivul participanților coreeni este de a identifica produse și servicii din România pe care să le importe pe piața din Republica Coreea.
Pentru mai multe informații cu privire la formatul evenimentului, vă rugăm să consultați Agenda Forumului de afaceri România – Republica Coreea.

Cei interesați de a participa la eveniment se pot înregistra completând formularul de înregistrare de mai jos:

Participarea la eveniment este gratuită.

Termenul limită pentru înregistrare este 28 august 2022.

Informații suplimentare și înscrieri: Bogdan Cîrstocea, Consilier, Biroul de Relații Bilaterale

0374 474 358
bogdan.cirstocea@ccir.ro

Programul târgurilor și expozițiilor organizate la Sofia

Programul târgurilor și expozițiilor organizate la Sofia 1182 946


Vă prezentăm  Programul de târguri și expoziții specializate ce urmează a fi organizate în semestrul II din anul 2022 de InterExpo Center Sofia.

Programul de târguri și expoziții specializate poate fi vizualizat mai jos:

Contact: Iva Gerasimova, Deputy General Manager-Exhibitions Activities

+359 2 9655 320
igerasimova@iec.bg

Material primit prin amabilitatea domnului Radu – Călin MOLDOVAN, Ministru-consilier – AMBASADA ROMÂNIEI ÎN REPUBLICA BULGARIA

Târgul Internațional de Vinuri ”Wine Vision by Open Balkan”

Târgul Internațional de Vinuri ”Wine Vision by Open Balkan” 1472 1182


Vă informăm că în perioada 01-04 septembrie 2022 se va desfășura  la Belgrad, Târgul Internațional de Vinuri ”Wine Vision by Open Balkan”.

Evenimentul  este organizat sub egida guvernelor Serbiei, Macedoniei de Nord și Albaniei în cadrul inițiativei Open Balkan și  se adresează tuturor producătorilor de vin din regiune.

Târgul va oferi prilejul de a împleti rutele vinului balcanic într-un mod unic și adună cei mai buni producători de vin din regiune.
Scopul târgului este de a celebra meșteșugurile maeștrilor în producerea celor mai bune vinuri și promovează o combinație unică de arome și arome care reprezintă spiritul Balcanilor, geografia sa și abundența de soiuri, precum și mentalitatea celor care se bucură de vinuri provenind din aceasta si din alte regiuni.
Cu scopul de a găzdui cât mai multe crame posibil, care vor participa la Wine Vision by Open Balkan 2022, a fost conceput un program bogat care include Open Balkan Wine Trophy 2022, adunări profesionale de diverse formate, cursuri de master, discuții despre potențialul industria vinului din Balcani, posibilități de participare sporită pe piețele globale, precum și Întâlniri B2B în care vi se va oferi oportunitatea de a vă extinde afacerea, de a stabili noi contacte și consolidarea celor  existente.
O atenție deosebită va fi acordată condițiilor pentru expozanți, cu accent pe închirierea spațiului expozițional la preturi subvenționate. Târgul va include opțiuni de vânzare, nu doar conținut expozițional și vizitatori; cunoscătorii vor avea ocazia să cumpere vinuri alese și să cunoască proprietarii cramelor.
Capitală a celor mai bune vinuri, în cadrul acestui târg, Belgradul îi va reuni pe cei mai eminenți vinificatori, viticultori, maeștri de pivniță, oenologi, somelieri și negustori de vinuri, precum și expozanti de la cele mai cunoscute crame europene și mondiale. La târg vor participa și distribuitori și comercianți de vinuri din toată lumea.
Primul Târg Internațional de Vinuri, Wine Vision by Open Balkan, este o oportunitate perfectă de a vă prezenta
gama de produse pentru numeroșii vizitatori interni și străini și să vă asigurați prezența pe noi piețe.

Contact: dl. Stevan Rajta, președintele Asociației Producătorilor de Vinuri din Serbia

+38 162 394 445
stevan.rajta@yahoo.com

Material primit prin amabilitatea Camerei de Comerț și Industrie a României

Premii în valoare de 56.400 lei pentru 12 dintre cei 115 studenți ambițioși care au efectuat stagii de practică în cadrul Proiectului Performanță prin Educație Practică

Premii în valoare de 56.400 lei pentru 12 dintre cei 115 studenți ambițioși care au efectuat stagii de practică în cadrul Proiectului Performanță prin Educație Practică 2560 2549


Camera de Comerț și Industrie Brașov, lider de proiect, și CONAF – Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin din România, partener, anunță căștigătorii Concursului de stagii de practică care au dat dovadă de implicare, creativitate și inovare în cadrul stagiilor de practică pe care le-au realizat în anul universitar 2021-2022.

Din cei 115 studenți care au realizat stagiu de practică în anul universitar 2021-2022, 12 studenți sunt recompensați cu premii de 4700 lei brut/student în prima etapă a Concursului de Stagii de Practică!

Obiectivul concursului: recunoașterea și încurajarea aptitudinilor și a competențelor studenților care au participat la programul de consiliere și au efectuat stagii de practică în cadrul firmelor partenere.

Competențele și aspectele evaluate în cadrul acestui concurs de către comisia de evaluare au fost  :

  • capacitatea de înțelegere a informațiilor furnizate,
  • rapiditatea asimilării cunoștințelor, aplicarea în practică a cunoștințelor teoretice,
  • îndeplinirea sarcinilor atribuite,
  • calitatea muncii depuse, gestionarea adecvată a timpului de lucru
  • creativitatea.

Lista câștigătorilor se regasește mai jos :

Numar identificare student
008
019
024
027
043
050
073
084
094
095
100
113

TOTAL PUNCTAJ
100
100
100
100
100
100
100
100
100
100
100
100 

Căștigătorii concursului vor fi notificați în cursul zilei de astăzi pe adresa de e-mail din baza de date a proiectului.

Felicităm pe aceasta cale toți participanții pentru rezultatele deosebite de care au dat dovadă pe perioada stagiului de practică și le dorim mult succes în continuare!

 Felicităm câștigătorii concursului pentru creativitate și implicare!

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 01.08.2022 – 16.08.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 01.08.2022 – 16.08.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 01.08.2022 – 16.08.2022   pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 19.07.2022 – 26.07.2022

 Lege nr. 226 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul fondurilor europene (M.O. nr. 728/20.07.2022),
 
Lege nr. 234 pentru modificarea art. 183 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie şi pentru dispunerea altor măsuri de transpunere a Directivei (UE) 2017/1.371 a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 iulie 2017 privind combaterea fraudelor îndreptate împotriva intereselor financiare ale Uniunii prin mijloace de drept penal (M.O. nr. 730/20.07.2022),
 
Lege nr. 238 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 23/2022 pentru completarea art. 43 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat (M.O. nr. 735/21.07.2022)
 
Lege nr. 225 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 19/2022 privind unele măsuri referitoare la garanţiile de bună execuţie constituite în cadrul contractelor de achiziţie publică şi al contractelor sectoriale (M.O. nr. 736/21.07.2022)
 
Lege nr. 254 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi a altor acte normative (M.O. nr. 736/21.07.2022)
 
Lege nr. 241 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România (M.O. nr. 736/21.07.2022)
 
Lege nr. 263 pentru modificarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 (M.O. nr. 736/21.07.2022)
 
Legea nr. 236 privind supravegherea prudenţială a societăţilor de servicii de investiţii financiare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 737/22.07.2022)
 
Legea nr. 248 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 143/2021 pentru modificarea şi completarea Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, precum şi pentru modificarea unor acte normative (M.O. nr. 737/22.07.2022)

Legea nr. 248 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 143/2021 pentru modificarea şi completarea Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, precum şi pentru modificarea unor acte normative (M.O. nr. 737/22.07.2022)
 
Ordinul nr. 112 emis de ANSVSA pentru aprobarea Normei sanitar-veterinare privind comerţul paralel cu produse medicinale veterinare ( M.O. nr. 738/22.07.2022)
 
Legea nr. 233 privind obligaţiunile garantate, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar (M.O. nr. 740/22.07.2022)

Legea nr. 232 privind cerinţele de accesibilitate aplicabile produselor şi serviciilor (M.O. nr. 743/25.07.2022)
 
Legea nr. 256 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, pentru modificarea Legii nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, pentru modificarea Legii nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, precum şi pentru modificarea art. 25 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora (M.O. nr. 744/25.07.2022)
 
Legea nr. 262 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi de completare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii (M.O. nr. 744/25.07.2022)
 
Ordin nr. 813 emis de A.N.C.P.I. privind aprobarea condiţiilor de acces la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară (M.O. nr. 744/25.07.2022)
 
Lege nr. 246 privind zonele metropolitane, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 745/25.07.2022)
 
Lege nr. 267 privind modificarea şi completarea art. 4 din Legea nr. 526/2003 pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare a turismului „Schi în România“ (M.O. nr. 748/26.07.2022)
 
Lege nr. 268 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991(M.O. nr. 748/26.07.2022)

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind instituirea unor măsuri pentru stimularea investițiilor cu finanțare din fonduri externe nerambursabile

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind instituirea unor măsuri pentru stimularea investițiilor cu finanțare din fonduri externe nerambursabile 946 851


Camera de Comerț și Industrie Brașov anunţă publicarea OUG 112/2022 în Monitorul Oficial nr. 721 din 18 iulie, prin care se stabilesc condițiile de finanțare și grila de punctaj la măsurile de „eficiență energetică, utilizarea surselor regenerabile de energie pentru întreprinderi mari și IMM-uri”

Obiectivul: sprijinirea mediului de afaceri pentru a dobândi independență energetică prin realizarea de economii de energie specifice clădirilor industriale/prestărilor de servicii și  construcțiilor anexe, precum și celor specifice proceselor tehnologice, cât și pentru producerea de energie verde pentru consum propriu din resurse regenerabile.

Investiţii eligibile, prevăzute în proiect:

a) Investiții în măsuri de eficiență energetică și de reducere a consumurilor specifice energetice la clădiri și construcțiile anexe, cu excepția clădirilor administrative sau clădirilor care nu sunt destinate activităților de producție/servicii ale întreprinderilor, prin intervenții la anvelopa clădirii, șarpante, învelitoare inclusiv măsuri de consolidare a clădirilor și construcțiilor anexe. De asemenea sunt permise intervenții la sistemele de utilități ale clădirilor, precum și achiziții de echipamente/utilaje/dotări specifice necesare pentru producerea de energie necesare clădirilor și construcțiilor anexe. Lucrările de consolidare la clădiri și construcțiile anexe nu pot depăși 15% din valoarea totală a proiectului. Lucrările privind consolidări seismice sunt excluse de la finanțare;

b) Investiții în echipamente/utilaje/dotări specifice necesare pentru obținerea de energie din surse regenerabile (cu excepția biomasei) destinate consumului propriu de energie a întreprinderilor

c) Investiții în măsuri de eficiență energetică la nivelul unităților de cogenerare/trigenerare existente sau noi, inclusiv pentru lucrări de modernizare/reabilitare/creșterea puterilor instalate, utilizând sursele regenerabile de energie (cu excepția biomasei) și destinate consumului propriu, care se încadrează în capacitatea de producție specifică prosumatorului;

d) Investiții pentru reducerea consumului de energie și a emisiilor de gaze cu efect de seră prin sisteme dedicate modernizării, monitorizării și eficientizării consumului de energie la nivelul întreprinderilor, ce vor include, în mod obligatoriu, instalarea unui sistem de management al energiei (EMS) care va asigura, la nivelul întreprinderii, o contorizare generală a consumului de energie, va realiza statistici asupra consumului, va înregistra si analiza datele centralizate, va livra un raport periodic asupra acestor date și va eficientiza consumul de energie în timp real. Achiziționarea de echipamente/utilaje/dotări specifice care fac parte din procesul de producție/servicii respectiv din activitatea economică de bază a întreprinderii este posibilă dacă prin acestea se înlocuiesc echipamente/utilaje/dotări specifice cu consum de energie sporit și prin această măsură se obține o reducere a consumului specific de energie față de consumul inițial.

Solicitanţi eligibili:
Întreprinderile mari şi IMM-urile, inclusiv microîntreprinderile.

Bugetul alocat: 350.000.000 euro

Ajutor de stat: valoarea minimă de 50.000 euro și respectiv valoarea maximă de 500.000 euro

Ajutor de minimis:  valoarea minimă de 50.000 euro și respectiv valoarea maximă de 200.000 euro.

Procedura de ofertare este concurențială, în limita bugetului alocat.

Dată estimativa de deschidere a apelului de proiecte: luna  septembrie 2022.

Contact: Attila Szekely | Director Departament Consultanță CCI Brașov

0268 547 084
attila.szekely@ccibv.ro

Marcajul UKCA, obligatoriu după data de 31 decembrie 2022

Marcajul UKCA, obligatoriu după data de 31 decembrie 2022 1480 1185


Vă informăm cu privire la obligativitatea utilizării marcajului UKCA pentru bunurile introduse pe piata Marii Britanii.

Noul marcaj al produselor din Regatul Unit acoperă majoritatea bunurilor care aveau nevoie de marcajul CE anterior. Companiile care plasează bunuri pe piața Regatului Unit vor trebui să folosească noul marcaj UKCA după data de 31 decembrie 2022.

În acest sens, Guvernul Britanic va introduce o serie de măsuri pentru a facilita tranziția către marcajul UKCA pentru companii.  Astfel, se vor reduce costurile de retestare pentru certificarea UKCA, permițând ca certificatele furnizate de organismele de evaluare a conformității ale Uniunii Europene (UE) emise înainte de sfârșitul acestui an să fie utilizate ca bază pentru certificarea marcajului UKCA (inclusiv un acord specific pentru materialele de construcții, prin intermediul Departamentului pentru Nivelare, Locuințe și Comunități – Department for Levelling Up, Housing and Communities). Acest lucru va preveni dublarea și creșterea imediată a costurilor pentru intreprinderi.

Guvernul Britanic va aduce precizări în sensul în care nu va fi nevoie de retestarea stocurilor importate existente. Aceste produse vor fi considerate deja introduse pe piața Marii Britanii, ceea ce va avea rolul de a preveni reetichetarea costisitoare și inutilă a stocurilor existente.

În același timp, autoritățile britanice se vor asigura că piesele de schimb, care repară sau înlocuiesc bunuri aflate deja pe piața din UK, pot îndeplini aceleași cerințe ca și bunurile pe care le repară sau le înlocuiesc, permițând în acest mod ca produsele și mărfurile care necesită piese de schimb să fie întreținute în continuare. Marcajul UKCA și detaliile importatorului vor avea permisiunea să fie adăugate produselor folosind o eticheta exterioară sau pe un document însoțitor până la data de 31 decembrie 2025. Acest lucru va permite companiilor să își ajusteze design-ul produsului pentru a se adapta la modificările de marcare într-un timp util și rentabil.

Măsurile care vor fi implementate de către Guvernul Britanic nu se vor aplica la toate produsele, existând reguli diferite pentru: dispozitive medicale, materiale de construcții,  instalatii pe cablu, echipamente sub presiune, transportabile, sisteme de aeronave fără pilot, produse feroviare și echipamente maritime. De asemenea, aceste masuri nu se aplică produselor plasate pe piața din Irlanda de Nord. Având în vedere existența Protocolului Irlandei de Nord, aceste produse vor trebui să îndeplinească anumite cerințe ale Uniunii Europene. Marcajul produselor din Irlanda de Nord vor depinde de organismul de evaluare a conformității.

CCIR și Guvernul Britanic pun la dispoziția mediului de afaceri din România un ghid complet privind aceste modificări, unde pot găsi toate informațiile necesare:

Sursa: Camera de Comerț și Industrie a României