Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Oportunități de afaceri din Austria

Oportunități de afaceri din Austria 1279 1421

Austria – interes colaborare în România pentru producţia de componente pentru imprimante 3D

Firma austriacă ”Plasmics GmbH” doreşte să găsească colaboratori în România pentru producţia de componente pentru imprimante 3D.

Informaţii tehnice suplimentare se pot obține de la  domnul Frank Jakob, reprezentantul firmei austriece.

Relații suplimentare și sprijin Plasmics GmbH – Frank Jakob
+49 174 31 33 000
frank.jakob@plasmics.com

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

Ucraina

  1. „PEREMOGA AVK” este un producător de ulei de floarea soarelui, produse lactate, hrană pentru animale etc. Mai detaliat despre gama produselor accesați prezentarea sau link-ul http://avkmilk.com.ua/

2. ”ANT Logistics” propune soluții performante de optimizare a logisticii transporturilor. Mai detaliat despre companie accesați site-ul https://ant-logistics.com/

3. ”PJSC „Kryukovsky Railway Car Building Works” este un producător de vagoane și materiale rulante de toate tipurile. Mai detaliat de spre gama produselor găsiți pe site-ul
https://kvsz.com/index.php/en/

4. ”Dyvosvit Mystetstva LLC” este un producător de suvenire inspirate din arta populară. Mai detaliat despre produse și servicii accesați prezentarea și site-ul https://uamaze-ua.tilda.ws/ 

5. ”PYRIATYNSKIY DELIKATES LLC”  este un mare producător de produse alimentare. Sortimentul de producție este prezentat în toate categoriile din grupa de semifabricate – găluște, clătite, cheesecake, cotlet, plăcinte, preparate gata preparate. Mai detaliat accesați prezentarea sa site-ul https://smacom.ua/

Olanda – Propunere cooperare – fabricare elemente metalice pentru sisteme de încărcare motociclete în camionete

Companie din Olanda este interesată de o colaborare pentru externalizarea unei părți din producția metalică, venită din partea unei firme olandeze, cu acționar unic un cetățean român.

În prezent această parte a producției este realizată în China, de unde livrările sunt deja influențate semnificativ de costurile și timpii mai mari de livrare. Firma deține mai multe brevete, pe baza proiectelor realizate de acționarul român al firmei.
Câteva exemple ale produselor originale proiectate sunt prezentate pe site-ul companiei.

Denumirea firmei este NEO_DYNE, iar acționarul este dl. Ing. Iliuta Radu (www.neo-dyne.com), email: tech@neo-dyne.com, tel. +31 (0) 683 688 580.
Sunt puse la dispoziție planuri, scule, unelte, dispozitive pentru realizarea componentelor solicitate.
Firma olandeză are distribuitori pe 4 continente, cu piata principala in SUA. În perspectivă, întreaga producție poate fi transferată în România.

În prezent firma are o subsidiară/filială în România prin care vinde produsele fabricate în Olanda – Motor Bronx – www.motorbronx.com. (Persoană de contact Mihai Borfina, mihaiborfina@gmail.com).

Relații suplimentare și sprijin Olanda: Mircea BORZA, Consilier economic  –  Biroul de Promovare Comercial-Economică -AMBASADA ROMANIEI în HAGA, Regatul Țărilor de Jos
+31 (0) 612 562 862
mircea.borza@dce.gov.ro
Relații suplimentare și sprijin Ucraina:  Oleg Balika, Second Secretary (Economic Affairs) Embassy of Ukraine to Romania
011 862, Romania, Bucharest,
Bulevardul Aviatorilor nr. 24, Sector 1.
021 230 36 60
emb_ro@mfa.gov.ua

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 21.06.2022 – 28.06.2022

● Hotărârea nr. 754 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 877/2018 privind adoptarea Strategiei naţionale pentru dezvoltarea durabilă a României 2030 (M.O. nr. 606/21.06.2022)
 
Ordin nr. 152 emis de M.A.D.R. pentru modificarea unor acte normative în sectorul vitivinicol (M.O. nr. 606/21.06.2022)
 
Ordin nr. 80 emis de A.N.R.E. pentru modificarea şi completarea unor ordine ale preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (M.O. nr. 609/22.06.2022)
 
Ordin nr. 1054/1207 emis de M.T.I. și M.D.L.P.A. privind aprobarea schemei de ajutor de stat pentru acordarea unui sprijin financiar operatorilor economici care administrează aeroporturile care în anul 2019 au înregistrat un trafic de pasageri mai mare de 200.000 de pasageri şi mai mic de 3 milioane de pasageri, pentru depăşirea dificultăţilor financiare cu care se confruntă, cauzate de criza generată de pandemia de COVID – 19 “ (M.O. nr. 609/22.06.2022)
 
Ordin nr. 1541 emis de M.M.A.P. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru compensarea costurilor de investiţii necesare pentru dezvoltarea infrastructurii de management al deşeurilor municipale din România (M.O. nr. 611/22.06.2022)
 
Lege nr. 188 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare (M.O. nr. 617/23.06.2022)
 
Lege nr. 186 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe (M.O. nr. 617/23.06.2022)
 
Hotărâre nr. 803 pentru derogarea de la prevederile art. 5 alin. (13) din Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie – IMM INVEST ROMÂNIA, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 282/2020 (M.O. nr. 618/23.06.2022).
 
Ordin nr. 1097 emis de M.T.I. pentru modificarea Normelor privind atestarea profesională a conducătorilor auto care efectuează transport de persoane în regim de taxi sau transport în regim de închiriere şi agrearea autovehiculelor care efectuează transport în regim de taxi, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 3/2008 (M.O. nr. 623/24.06.2022)
 
Ordin nr. 915/2117 emis de M.I.P.E. și A.D.R.E. pentru aprobarea schemei de ajutor de stat „Ajutor de stat pentru sprijinirea dezvoltării de produse şi servicii TIC inovative create de IMM-uri” în cadrul axei prioritare 2, prioritatea de investiţie 2b „Dezvoltarea produselor şi serviciilor TIC, a comerţului electronic şi a cererii de TIC”, acţiunea 2.2.1 „Sprijinirea creşterii valorii adăugate generate de sectorul TIC şi a inovării în domeniu prin dezvoltarea de clustere”, apelul 3, din Programul operaţional Competitivitate 2014 – 2020 (M.O. nr. 623/24.06.2022)
 
Ordin nr. 87 privind aprobarea Regulamentului pentru acordarea autorizaţiilor pentru montarea, punerea în funcţiune, repararea şi exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor (M.O. nr. 623/24.06.2022)
 
Ordin nr. 1111 emis de M.A.T. privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru stimularea înfiinţării întreprinderilor mici şi mijlocii „Start – up Nation – ROMÂNIA” (M.O. nr. 635/28.06.2022)

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 04.07.2022 – 15.07.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 04.07.2022 – 15.07.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 04.07.2022 – 15.07.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Oportunități de afaceri prin Rețeaua EEN

Oportunități de afaceri prin Rețeaua EEN 2560 1032

Centrul EEN Brașov din cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov vă prezintă oportunitățile de afaceri la nivel internațional aferente perioadei mai-iunie 2022.

BRBE20220615003 O companie europeană specializată în dezvoltarea de soft-uri CRM concentrată pe afaceri mijlocii dorește să își extindă activitatea prin achiziționarea de afaceri din același domeniu

Tara: Belgia
Tip: Cerere
Descriere: Compania belgiană înființată în 2005, este specializată în dezvoltarea de platforme extensibile de Customer Relationship Management (CRM). Aceasta are filiale în diverse țări din Europa, cum ar fi: Belgia, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Luxemburg, Norvegia, Portugalia, Olanda, Spania, Elvetia, Regatul Unit. De asemenea, a dezvoltat o platformă CRM care organizează vânzări, marketing și servicii pentru clienți, automatizează gestionarea relațiilor cu clienții și sincronizează datele clienților. Compania urmărește o politică de dezvoltare a produselor inovatoare bazată pe o privire proaspătă și pragmatică asupra CRM.CRM-ul este 100% personalizabil în funcție de mediul și nevoile de afaceri ale clientului datorită dezvoltărilor personalizate, fie în cloud, fie on-premise.Clientul poate gestiona volume mari de informații, inclusiv contacte, oportunități, conturi și activități. Un flux deschis de comunicare oferă acces ușor la aceste date în departamente disparate. Utilizatorul CRM poate crește vânzările, poate oferi informații valoroase, eficientiza procesele și poate face organizația sa de vânzări mai eficientă.Compania belgiană ar dori să se dezvolte și să devină lider european în domeniul său de specializare. Compania caută să investească în afaceri locale active în dezvoltarea CRM și să achiziționeze acțiuni. Partenerul ar putea deveni parte dintr-o companie internațională mijlocie cu creștere rapidă și să integreze un nou produs CRM în gama sa de produse și servicii.

Tipul și rolul partenerului: Compania caută întreprinderi care dezvoltă la rândul lor sisteme CRM, care să fie dispuse să se integreze într-un grup internațional aflat în creștere rapidă, în baza unui contract de achiziție.Partenerul ideal ar trebui să fie în căutarea unor investitori și să fie interesat să transfere acțiuni către compania belgiană.

Tip de parteneriat: Contract de investiții


BRDE20220608005 O companie germană specializată în vânzarea de componente pentru utilaje agricole premium caută o întreprindere specializată în prelucrarea metalelor

Tara: Germania
Tip: Cerere
Descriere: O companie din sud-vestul Germaniei este specializată în vânzarea la nivel mondial, de piese pentru utilaje agricole premium precum: mașini de recoltat nutret, prese, alimentatoare dietetice, combine, colectoare. Aceasta caută un producator de componente metalice pentru utilaje agricole.

Piesele trebuie tratate termic și acoperite. Lungimea pieselor variază de la 5 cm la 100 cm, în funcție de tipul de utilaj. Partenerul trebuie să fie echipat cu mașini de frezat CNC, presă, tăiere cu laser, sudare, pulverizator pentru acoperire cu carbură de tungsten sau pulverizator pentru acoperire cu carbură de crom sau laser pentru acoperire cu laser sau sudare cu oxicombustibil de mare viteză (HVOF) sau cu arc transferat cu plasmă (PTA) și au un proces pentru a trata termic piesele.

Comenzile vor curge pe tot parcursul anului cu o fregvență mai intensă începând cu luna septembrie până în luna iunie a anului următor. Dacă partenerul are capacitatea să respecte termenul de livrare, calitatea și specificațiile, cifra de afaceri anuală poate ajunge la 1 milion. € sau chiar să depășească această sumă. Piesele vor fi vândute în toată lumea.

În cadrul unui contract de producție, compania germană caută o cooperare pe termen lung.

Tipul și rolul partenerului: Partenerul trebuie să furnizeze componentele menționate mai sus. Se dorește o cooperare pe termen lung și de încredere în cadrul unui contract de producție.

Tip de parteneriat: Contract de furnizare

RDRBG20220510004 Un dezvoltator bulgar de soluții software în caută companii din domeniul agricol pentru a-și completa/dezvolta/integra software-ul de precizie

Tara: Bulgaria
Tip: Cerere
Descriere: Compania bulgară și-a dezvoltat propria soluție software pentru agricultură de precizie. Software-ul permite monitorizarea sistematică a acoperirii vegetației prin generarea și analiza indicilor de vegetație reprezentând o funcție matematică care utilizează valorile luminii vizibile și invizibile, învățarea automată pentru a recunoaște diferite tipuri de culturi agricole și serii de timp. Compania caută parteneri dornici să completeze/dezvolte/integreze această soluție în produsele și serviciile lor.

Sursele de informare pe care compania le utilizează sunt:
​​1. Surse principale de date — imagini din satelit obținute de la senzori optici de la diferiți furnizori;
2. Surse suplimentare de date:

– Date meteorologice — gratuit și cu plată;
– Date de la mașini agricole.

Principalele funcționalități ale software-ului sunt:
​​- generarea indicilor de vegetație (NDVI, NDWI, NDWI apă etc.);
– creați serii temporale (AVG, Min, Max, Std Dev.) pentru un complot/AOI;– algoritm de detectare a modificării;
– crearea de carduri de învățare automată;
– detectarea diferitelor tratamente pe baza bazelor de date de markeri (arat, semănat, recoltare, cosit, pășunat etc.);
– disponibilitatea datelor meteorologice privind principalii parametri (temperatură, precipitații, umiditate, viteza și direcția vântului etc.) la nivel de parcelă — informații locale.

Software-ul are o aplicație în diverse domenii precum:

  • agricultura de precizie;
  • afaceri de asigurări;
  • monitorizarea fondului forestier;
  • monitorizarea corpurilor de apă;
  • infrastructură critică.

Compania caută cooperare pentru a completa/dezvolta/integra software-ul de agricultură de precizie cu parteneri internaționali.

Tipul și rolul partenerului: Compania caută omologi activi în următoarele domenii:

  • producția de mașini agricole și stocuri generatoare de informații legate de agricultura de precizie (tip de prelucrare, cultură, geometrie, perioadă etc.);
  • companii care creează și procesează date meteoblue (Meteoblue și altele);
  • companii producătoare de stații meteorologice și senzori pentru colectarea directă a informațiilor meteorologice (RILABS);
  • companii care furnizează date satelit de la diferiți furnizori.

Rolul partenerilor va fi să lucreze împreună cu compania bulgară pentru a-și completa reciproc produsele și serviciile actuale. În plus, parteneriatul căutat urmărește să dezvolte sau să integreze soluția de agricultură de precizie în produsele și serviciile omologilor.

Tip de parteneriat: Contract de cooperare în cercetare și dezvoltare

BRDE20220512018 Un start-up german caută producători de materiale plastice alimentare

Tara: Germania
Tip: Cerere
Descriere: O companie germană a dezvoltat un concept de ambalare durabil pentru a înlocui plasticul de unică folosință în industria alimentară.

Scopul companiei este evitarea deșeurilor de ambalaje de unică folosință printr-un concept similar cu sistemul de depozitare pentru sticle din Germania. Cu toate acestea, acest sistem reutilizabil este dezvoltat pentru toate produsele alimentare ambalate din comerțul cu amănuntul. Ambalajul gol este returnat de consumatori în mașinile de depozitare existente și apoi curățat și dezinfectat pentru următorul ciclu de viață.

Containerele reutilizabile au fost dezvoltate pe baza standardelor existente de logistică și industrie pentru a permite scalarea. A fost optimizat pentru diferite categorii de produse, datorită diferitelor forme, structuri și materiale modulare, pentru a reduce volumul și greutatea în timpul transportului. Este o soluție cu etichetă albă, așa că poate fi împărtășită de mulți producători de alimente. Are, de asemenea, o componentă digitală sub forma unui cod QR, care permite urmărirea ușoară printr-un sistem bazat pe cloud.

Pentru dezvoltarea și producția de recipiente din plastic, compania germană caută un producător de materiale plastice alimentare durabile. Partenerul căutat ar trebui să aibă experiență în ceea ce privește durabilitatea și economia circulară. El ar trebui să susțină viziunea durabilității și obiectivul general al companiei germane de a înlocui ambalajele din plastic de unică folosință în comerțul cu alimente.

Partenerul perfect ar fi un producător deja stabilit, cu experiență, cu propria dezvoltare tehnică internă.

Tipul și rolul partenerului: Partenerul căutat este o companie consacrată cu experiență în producția de materiale plastice durabile adecvate pentru alimentație. Compania ar trebui să aibă department de dezvoltare și producție. Sarcina este dezvoltarea în comun a containerelor reutilizabile pentru sistemul de reciclare și producerea acestora.

Tip de parteneriat: Contract de externalizare

BRHU20220512002 Companie maghiara specializata in automatizari industriale și controlul proceselor isi ofera serviciile de intermediar comercial

Tara: Ungaria
Tip: Cerere
Descriere: O companie maghiară oferă servicii de intermediere comercială pentru producătorii de componente în domeniul automatizării industriale, controlului proceselor, iluminatului, pneumaticii și hidraulicii; planificarea, proiectarea și dezvoltarea software-ului, instalarea și întreținerea acestor sisteme pentru a-și extinde activitatea în străinătate.

Domeniile profesionale ale companiei sunt:
​​- Construcția de mașini:
– Automatizări industriale
– Tehnologie PLC (Hardware, Software)
– HMI, terminale, afișaje
– Acționări pentru motoare electrice AC/DC
– Controlul proceselor și achiziționarea datelor Sisteme SCADA (Hardware, Software)
– Transmisia puterii, Inginerie luminoasă
– Sisteme pneumatice
– Sisteme hidraulice
– Sisteme tehnologice cu abur
– Tehnica compresoare

Compania caută parteneri pentru extinderea afacerii, având următoarele obiective:
– producție reciprocă pentru a dezvolta noi dispozitive sau sisteme de automatizare suplimentare;
– joint venture: dezvoltarea proceselor tehnologice, planificarea proiectării mecanice;
– acord de servicii de distribuție: se oferă să fie distribuitor pentru producătorii și distribuitorii de componente ale sistemelor de automatizare, pneumatice și invertoare, întrucât IMM-ul este în prezent distribuitor oficial maghiar al multor companii globale.

Tipul și rolul partenerului: Firma maghiara se ofera să fie distribuitor de componente in special din sectorul pneumatica, invertoare si din domeniul tehnicii compresoarelor pentru producători.

Tip de parteneriat: Contract comercial

BRDE20220504007 O agenție germană de recrutare caută parteneri europeni cu activitate similară, cu care să colaboreze în cadrul unui contract de servicii pentru recrutarea forței de muncă pentru piața din Germania

Tara: Germania
Tip: Cerere
Descriere: Agenția germană recrutează angajați pentru clienții săi din Germania în diverse domenii (printre altele asistență medicală, inginerie, industria alimentară, producție/producție, logistică). Aceasta caută parteneri europeni de încredere în sectorul de recrutare, pentru a asigura o forță de muncă suficientă pentru Germania.

Oamenii sunt din ce în ce mai mobili în ceea ce privește schimbarea țărilor în care trăiesc și lucrează. În mod similar, conflictele militare, precum și sărăcia favorizează mișcările internaționale de oameni. Pe de altă parte, având în vedere deficitul de personal în multe țări din prima lume, recrutarea internațională/transfrontalieră devine din ce în ce mai relevantă pentru a asigura nevoile de personal în toată Europa și în lume.

Furnizorul german de servicii de personal este una dintre cele mai importante agenții de recrutare din regiune, cu birouri în toată Germania. Aceștia sunt specializați în recrutarea de personal german și străin pentru o varietate de sectoare, cum ar fi îngrijirea sănătății, inginerie, industria alimentară, producție/producție, logistică, administrație publică și tehnologia informației.

Ca valoare adăugată, aceștia oferă un sprijin important solicitanților cu pregătire, în propriul centru de primire – de la căutarea unui loc de cazare adecvat până la numiri oficiale în funcții publice, recunoașterea calificărilor și integrarea în noul loc de muncă.

Agenția de recrutare are mulți ani de experiență în managementul resurselor umane și recrutare, precum și cerințe legale și cunoaștere a reglementărilor pentru ca străinii să lucreze în Germania.

Agenția este interesată de colaborări pe termen lung cu agenții similare (de recrutare) din întreaga Europă, în cadrul acordurilor de servicii, pentru a satisface cererea lor de muncitori calificați.

Este important ca lucrătorii să se poată muta în Germania și să lucreze în conformitate cu reglementările UE privind libera de circulație.

Tipul și rolul partenerului căutat: Această agenție de recrutare germană caută parteneri europeni de încredere care lucrează în același domeniu de activitate, adică sectorul de recrutare. Potențialii parteneri trebuie să poată căuta și găsi candidați care sunt dispuși să lucreze în Germania.

Se oferă colaborare în cadrul unui contract de servicii.

Tip de parteneriat: Contract de externalizare/ Contract comercial

TRTR20220419017 O companie turcă de cercetare și dezvoltare caută parteneri pentru a dezvolta o sera inteligentă

Tara: Turcia
Tip: Cerere
Descriere: O companie turcă de cercetare și dezvoltare înființată în 2016 a dezvoltat o seră inteligentă susținută de noi tehnologii legate de agricultură și strategii energetice pasive. Compania caută investitori în baza unui contract de investiții. Partenerii ideali ar fi companiile de cercetare-dezvoltare și agricultură cu experiență în special în construcții de sere/solarii.

„Sera inteligentă” este un proiect cu un design original alimentat de diferite tehnologii, cum ar fi tehnologia agriculturii fără sol și strategiile de energie pasivă. Este un proiect de seră care poate funcționa complet închis (sau semiînchis) și poate folosi surse de energie regenerabilă precum căldura subterană, energia solară și peretele de stocare a căldurii. Are o fațadă dublă care reduce pierderile/ câștigul de căldură odată cu integrarea căldurii subterane. Acesta vizează un consum de energie aproape de zero, minim de apă, îngrășăminte și zero pesticide. Practic, diferența față de serele obișnuite este capacul pentru sere care are dublă fațadă. În acest fel, pierderile și câștigul de căldură sunt mai mici, iar consumul de energie scade.

În plus, sera poate beneficia cu ușurință de căldura subterană datorită caracteristicilor acestei fațade. După cum se știe, deși căldura subterană variază în funcție de zona de temperatură la o adâncime de aproximativ 3 metri sub pământ, ea rămâne constantă între 15-25 C vara și iarna. Aceste temperaturi sunt de fapt temperaturile potrivite pentru cultivarea multor legume. Prin trecerea căldurii subterane direct prin fațada dublă, consumul de energie al serei poate fi redus considerabil. În plus, proiectul produce energie solară folosind panouri fotovoltaice și stochează energie prin peretele pasiv. Unele tehnologii, cum ar fi tehnologia de suprafață antimicrobiană, vor fi, de asemenea, folosite pentru a întări plantele și pentru a preveni îmbolnăvirea lor cu ușurință. Producția în seră se va baza pe legume scurte cu frunze verzi.

Întreprinderea turcă caută companii de cercetare-dezvoltare și Agricole, active în construcții de sere/ solarii, cu care să colaboreze în baza unui contract de investiții.

Tipul și rolul partenerului căutat: Partenerii ideali ar include R&D și companii agricole cu experiență în special în construcții de sere/ solarii. Compania turcă va oferi partenerului toate detaliile de design și tehnologia utilizată.

Tip de parteneriat: Contract de investiții

BRPL20220415002 O companie poloneză solicită vinuri de la producătorii din Europa Centrală și de Est pentru distribuție

Tara: Polonia
Tip: Cerere
Descriere: Un importator și distribuitor de vin din nord-vestul Poloniei caută noi furnizori de vinuri, dispuși să își vindă produsele pe piața locală din Polonia. Firma este interesată în special de vinurile roșii din țările Europei Centrale și de Est, îmbuteliate sau în butoaie. Sunt interesați de produse fabricate în cantități limitate și în mod tradițional, ecologic.

Compania preferă să coopereze cu producători mici și mijlocii de vinuri artizanale care nu sunt disponibile în supermarketuri și lanțuri de magazine.

Compania vizează iubitorii de vinuri cu gusturi rafinate. Le oferă atât produse îmbuteliate, cât și vin direct din butoaie. Îi sfătuiește și îi ajută să aleagă cel mai bun vin pentru preferințele lor. Concentrându-se pe experiența clientului, le place să ofere și detalii suplimentare despre produs, de exemplu, istoricul podgoriei, informații despre vinificator, regiunea de origine și alte fapte interesante. Prin urmare, compania preferă să lucreze cu vinificatori artizanali și să-i cunoască îndeaproape. Firma este specializată în vinuri din Europa Centrală și de Est și are o vastă experiență internațională de lucru cu producători din alte țări.

Tipul și rolul partenerului căutat: Tipul de partener căutat: vii, vinificatori și exportatori, în special IMM-uri.

Partenerul trebuie să furnizeze vinul în intervalul de timp și în cantitatea convenite cu compania poloneză.

Tip de parteneriat: Contract de furnizare/ Contract comercial

Contact

Ștefania Molea

0268 547 084

stefania.molea@ccibv.ro

Deciziile greșite costă mult. Află cum poți depăși mai ușor erorile de management

Deciziile greșite costă mult. Află cum poți depăși mai ușor erorile de management 1692 1173

În calitate de manager, știi câtă responsabilitate stă în fiecare dintre deciziile tale.

Indiferent de afacerea pe care o conduci, fie un start-up, o companie mică sau mijlocie sau o corporație, a fi manager înseamnă nu doar să fii cel care ia deciziile, ci și cel care răspunde în cazul în care apar erori sau greșeli în activitatea ta de zi cu zi. De la neîndeplinirea unor obligații manageriale, la neglijență, nerespectarea unor prevederi contractuale sau a legislației muncii, toate acestea îți pot afecta activitatea și cauza o mulțime de probleme.

Tocmai de aceea este obligatoriu ca orice administrator sau director executiv al unei societăți pe acțiuni să încheie o asigurare de răspundere civilă a managerilor. În cazul administratorilor de societăți comerciale cu răspundere limită, asigurarea de răspundere civilă a managerilor este facultativă, dar cu siguranță cel puțin la fel de utilă.

În portofoliul Groupama găseși asigurarea de Răspundere civilă a administratorilor și directorilor executivi (D&O), un tip de poliță de asigurare care te ajută să depășești cu mai multă ușurință situțiile nedorite care pot apărea atunci când deciziile luate de persoanele din conducere au impact negativ asupra companiei producând prejudicii clienților, acționarilor, angajaților, creditorilor sau altor părți. Altfel spus, asigurarea te ajută să protejezi patrimoniul companiei și reputația persoanei implicate sau a afacerii.

Polița de asigurare poate fi încheiată de companie, ca entitate juridică, fiind cuprinse în asigurare persoanele cu funcții de conducere. Asigurați pot fi: administratorul, membru al directoratului companiei, membru al consiliului de supraveghere al companiei, director executiv sau director executiv al unei entități externe, salariații, când sunt chemați în judecată ca și co-acuzați, compania, atunci când este obligată sau îi este permis, conform legii, să plătească despăgubiri celor de mai sus, pentru cereri de despăgubire adresate lor direct.

Sunt acoperite riscurile la care compania este expusă prin orice acțiune, eroare sau omisiune, declarație eronată, încălcarea atribuțiilor sau act neglijent, săvârșite de asigurat în exercitarea unei funcții de conducere.

Ce despăgubiri sunt acordate?
Sunt acoperite integral sumele pe care compania este nevoită să le plătească, în baza unei hotărâri judecătorești/ arbitrale sau înțelegeri amiabile între părțile implicate, respectiv:
• sumele stabilite drept despăgubire
• cheltuieli de apărare (cheltuieli cu investigația și apărarea)
• cheltuieli privind servicii de limitare a despăgubirilor (onorariile și/ sau costurile pentru serviciile unui avocat sau consultant extern specializat în domeniul de activitate în care activezi, solicitate în scopul minimizării despăgubirii)
• costuri de urgență (cheltuieli investigație și aparate folosite în situații de urgență)

Ce preț are o asigurare D&O?
Costul unei asigurări de răspundere civilă a administratorilor și directorilor executivi cu o limită de răspundere de 100.000 euro poate începe de la 100 euro/ an (în jur de 8,4 euro/ lună).

Punctele forte ale ofertei de răspundere a directorului companiei
De cele mai multe ori, nu cunoști întinderea potențială a obligației de plată în cazul producerii unui prejudiciu, astfel că o limită de răspundere adecvată protejează cashflow-ul companiei. În plus, prin asigurarea D&O:
– Ai flexibilitate în alegerea nivelul limitei de acoperire în funcție de nevoile specifice ale companiei
– Obții suport financiar pentru continuarea afacerii și păstrarea integrității patrimoniul companiei
– Crește încrederea partenerilor de business și a clienților

Provocările și momentele dificile fac parte din traseul oricărui antreprenor – nu le poți evita și nu le poți prezice, dar le poți asigura cu polița potrivită. Sperăm că acest material te-a ajutat să o descoperi și să înțelegi mai bine ce poate face pentru tine.

Fă pasul către un viitor asigurat și cere o ofertă. Scrie-ne pe adresa relatii.clienti@groupama.ro sau direct în site https://www.groupama.ro/contact  sau alege rețeaua Groupama de agenții și colaboratori.

Ședința comună CCI Brașov – CCI Prahova un eveniment special în cadrul Sistemului Cameral din România

Ședința comună CCI Brașov – CCI Prahova un eveniment special în cadrul Sistemului Cameral din România 946 950

Miercuri, 22 iunie a.c., o delegație a CCI Brașov a participat la un schimb de experiență cameral găzduit de CCI Prahova, în cadrul ședinței comune a Colegiilor de Conducere ale CCI Brașov și CCI Prahova, conduse de Dl Președinte Silviu Costea, respectiv de Dl Președinte Aurelian Gogulescu.

În deschiderea evenimentului, a fost prezentat potențialul economic al celor două județe, întâlnirea de lucru continuând cu prezentarea celor două delegații.

S-au prezentat activitațile specifice ale celor două Camere, fiind identificate noi oportunități de cooperare la nivelul membrilor și noi posibilități de promovare a acestora în rândul sistemului cameral atât prin Sistemul Național de Informații de Afaceri cât și prin întâlniri punctuale ale comunităților de afaceri din cele două județe,  întâlniri organizate pe domenii de activitate.

Această acțiune reprezintă o altă etapă în consolidarea Sistemului Cameral din România – o  rețea asociativă a mediului de afaceri cu cea mai extinsă reprezentare la nivel local, regional și național.

În cadrul întâlnirii dl Silviu Costea  – președintele CCI Brașov  a menționat: ”singurele organisme de utilitate publică având o reprezentativitate deplină la nivel național, sunt Camerele de Comerț și Industrie –  potrivit legii de înființare –  poziție care le conferă un statut consolidat în fața autorităților publice centrale și locale, precum și în raport de partenerii instituționali din străinătate, rolul său în diplomația economică fiind incontestabil și, deopotrivă, esențial.”

În contextul actual, proiectul de lege înregistrat la Senat în luna aprilie a acestui an, urmărește extinderea gamei de atribuții și servicii ale Camerelor de Comerț, exercitate sau prestate în sprijinul mediului de afaceri, pe baza modelelor implementate cu succes în state precum Austria, Germania, Franța, Italia și Turcia. Modificările legislative propuse sunt bine-venite, întrucât apropie poziția și rolul Camerelor de Comerț din România  de Camerele de Comerț din alte state europene, unde proiecte similare și-au dovedit utilitatea și au contribuit la profesionalizarea mediului de afaceri.

Contact

CCI Brașov – Departament Marketing & PR

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 27.06.2022 – 08.07.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 27.06.2022 – 08.07.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 27.06.2022 – 08.07.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 15.06.2022 – 21.06.2022

● Ordin nr. 1337 emis de M.M.A.P. pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea şi utilizarea Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică (M.O. nr. 579/15.06.2022)
 
●  Lege nr. 180 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 58/1934 asupra cambiei şi biletului la ordin (M.O. nr. 582/15.06.2022)
 
●  Lege nr. 181 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 121/2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant (M.O. nr. 582/15.06.2022)
 
●  Ordin nr. 1090 emis de A.N.A.F. privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă între organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică (M.O. nr. 585/16.06.2022)
 
●  Ordin nr. 880 emis de M.I.P.E privind modificarea schemei de ajutor de minimis „Sprijin pentru înfiinţarea de întreprinderi sociale în mediul rural“, aferentă Programului operaţional Capital uman 2014-2020, axa prioritară 4 „Incluziunea socială şi combaterea sărăciei“, obiectivul specific 4.16 „Consolidarea capacităţii întreprinderilor de economie socială de a funcţiona într-o manieră autosustenabilă“, aprobată prin Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1.057/2020 (M.O. nr. 586/16.06.2022)
 
●  Hotărâre nr. 772 privind aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile pentru formarea profesională a adulţilor, precum şi pentru abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 844/2002 privind aprobarea nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar, precum şi durata de şcolarizare (M.O. nr. 586/16.06.2022)
 
●  Ordin nr. 882 emis de M.I.P.E privind aprobarea Schemei de ajutor de stat „Ajutor de stat pentru sprijinirea entităţilor din domeniul agroalimentar sub formă de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru cu finanţare din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat în contextul crizei provocate de COVID-19“, aferentă Programului operaţional Competitivitate, axa prioritară nr. 4 „Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID-19 şi al consecinţelor sale sociale şi pregătirea unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei“, prioritatea de investiţii 13i „Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID-19 şi al consecinţelor sale sociale şi pregătirea unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei“, obiectivul specific 4.1 „Consolidarea poziţiei pe piaţă a IMM-urilor afectate de pandemia COVID-19“, acţiunea 4.1.2 „Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID-19“ (M.O. nr. 588/16.06.2022)
 
●  O.U.G. nr. 85 privind modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul fiscal şi vamal (M.O. nr. 594/17.06.2022)
 
●  Ordin nr. 20826 emis de M.C.I.D. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat „Finanţarea proiectelor CDI conform Programului 3 – Cooperare europeană şi internaţională”, asociată Planului naţional de cercetare – dezvoltare şi inovare pentru perioada 2015 – 2020 (PNCDI III), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 583/2015 (M.O. nr. 595/20.06.2022)
 
●  Ordin nr. 20827 emis de M.C.I.D. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat „Finanţarea proiectelor CDI conform Programului 2 – Creşterea competitivităţii economiei româneşti prin cercetare, dezvoltare şi inovare din cadrul PNCDI III”, asociată Planului naţional de cercetare – dezvoltare şi inovare pentru perioada 2015 – 2020 (PNCDI III), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 583/2015 (M.O. nr. 595/20.06.2022)
 
●  Ordin nr. 20828 emis de M.C.I.D.  privind aprobarea Schemei de ajutor de stat „Finanţarea proiectelor CDI conform Programului 1 – Dezvoltarea sistemului naţional de cercetare – dezvoltare din cadrul PNCDI III”, asociată Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare pentru perioada 2015 – 2020 (PNCDI III), aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 583/2015 (M.O. nr. 595/20.06.2022)
 
●  Ordin nr. 964 emis de M.M.S.S. pentru aprobarea modelului declaraţiei pe propria răspundere prevăzute la art. 31 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS – CoV – 2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă (M.O. nr. 596/20.06.2022)
 
●  O.U.G. nr. 82 privind unele măsuri pentru acordarea de granturi din fonduri externe nerambursabile pentru investiţii destinate capacităţilor de prestare de servicii şi retehnologizării, în vederea refacerii capacităţii de rezilienţă (M.O. nr. 598/20.06.2022)
 
●  Lege nr. 182 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 59/1934 asupra cecului (M.O. nr. 599/20.06.2022)
 
●  Hotărârea nr. 782 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a producţiei de cartof de consum”, în anul 2022 (M.O. nr. 598/20.06.2022)
 
●  O.U.G. nr. 84 privind combaterea acţiunilor speculative şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 601/20.06.2022)

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Consultări lunare la sediul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului (MAT)

Consultări lunare la sediul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului (MAT) 963 963

În data de 14.06.2022 au avut loc la sediul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului (MAT) consultări lunare.

Subiectele puse în discuție au fost următoarele:
1.Prezentarea stadiului programelor de finanțare administrate, gestionate și
derulate de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului.
S-a discutat despre existența unei perioade de contestații pentru granturile din agricultură. Au fost depuse 1.034 de contestații, majoritatea pentru respingeri cod CAEN. Acestea vor fi soluționate în perioada următoare.
În perioada aceasta MAT va finaliza și plățile pentru beneficiarii de la Măsura 1 microgranturi de câte 2.000 de euro și cei de la Măsura 2 -microgranturi de câte 2.000 – 150.000 euro, în baza OUG 130/2020. Au fost 24.000 de dosare aprobate și s-au făcut plăți către beneficiari pentru 16.000 dosare.

S-a anunțat  că se va publica în Monitorul Oficial forma finala a Procedurii vizând Programul Start-up Nation.

De asemenea, au fost puse în discuție și modificările aduse prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 13/2022 la regulile Programului de Promovare a Exporturilor. O schimbare importantă adusă programului vizează eliminarea intermediarilor, pentru plata cărora se foloseau sume mari din bugetul acestuia, aproximativ 15% din sumele alocate. în cadrul programului va fi pusă la dispoziția mediului de afaceri o platformă online, dedicată, asupra căreia s-a convenit în cadrul ședintelor.
Programul de Promovare a Exportului finanțează parțial, din fonduri de la bugetul de stat, participarea operatorilor economici romani la târgurile și expozițiile internaționale, cu stand sub pavilion național, precum și participările individuale, cu stand de prezentare a produselor sau serviciilor, inclusiv la misiunile economice desfășurate în străinătate ori la manifestările organizate în format virtual, pentru care sunt solicitate taxe.

2. Invitația de participare a firmelor și asociațiilor profesionale la evenimentele organizate de  Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, prin Departamentul de Comerț Exterior, în perioada imediat următoare:

• Forum de afaceri la Varșovia- 22 iunie 2022;
• Forum de afaceri la Baku/ Azerbaidjan – 23 iunie 2022;
• Săptămâna Diplomației Comerciale;
• 28 iunie 2022, orele 9:30 – 14:00 sesiune oficială + discuții cu reprezentanții economici externi;
• 29 iunie 2022 – 1 iulie 2022, orele 9:00 – 13:00 discuții individuale cu reprezentanții economici externi.

Pentru informații suplimentare, persoana de contact din partea Camerei de Comert și Industrie a României, Direcția Strategii, Politici și Proiecte, Biroul Strategii, Politici și Proiecte este dna. Luiza Chiriac, telefon 0722 585 096, e-mail: luiza.chiriac@ccir.ro.