Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 07.06.2022 – 14.06.2022

● Ordin nr. 863 emis de M.I.P.E. privind modificarea Schemei de ajutor de minimis „VIITOR PENTRU TINERII NEETs II”, aferentă Programului operaţional Capital uman 2014 – 2020 (POCU 2014 – 2020), axa prioritară 2 „Îmbunătăţirea situaţiei tinerilor din categoria NEETs”, obiectivul specific 2.1 „Creşterea ocupării tinerilor NEETs şomeri cu vârsta între 16 – 29 ani, înregistraţi la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidenţa în regiunile eligibile” şi obiectivul specific 2.2 „Îmbunătăţirea nivelului de competenţe, inclusiv prin evaluarea şi certificarea competenţelor dobândite în sistem non – formal şi informal al tinerilor NEETs şomeri cu vârsta între 16 – 29 ani, înregistraţi la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidenţa în regiunile eligibile”, aprobată prin Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1.201/2020 (M.O. nr. 560/08.06.2022)
 
Ordin nr. 148 emis de M.A.D.R. privind aprobarea schemei de ajutor de minimis „Sprijin pentru punerea în aplicare a strategiilor de dezvoltare locală plasate sub responsabilitatea comunităţii”, aferentă Programului operaţional pentru pescuit şi afaceri maritime 2014 – 2020 (M.O. nr. 564/09.06.2022)
 
Lege nr. 176 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 93/2021 privind instituirea unor măsuri pentru derularea Programului naţional de dezvoltare locală etapa a II – a şi pentru modificarea art. IV alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 6/2017 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri privind realizarea investiţiilor finanţate din fonduri publice, pentru reglementarea unor măsuri referitoare la Programul naţional de dezvoltare locală, precum şi pentru modificarea unor acte normative (M.O. nr. 567/10.06.2022)
 
Ordin nr. 1398/151 emis de M.F. și M.A.D.R. privind modificarea Ordinului ministrului finanţelor şi al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 933/79/2022 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat asociate Programului RURAL INVEST, a Procedurii de implementare a Programului şi a Convenţiei de garantare şi plată a granturilor (M.O. nr. 576/14.06.2022)
 
Ordin nr. 1584 emis de M.S. privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 509/2022 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman valabile în România care pot fi utilizate/comercializate exclusiv de farmaciile comunitare/oficinele locale de distribuţie/farmaciile cu circuit închis şi drogheriile care nu se află în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti sau/şi cu Ministerul Sănătăţii, cuprinse în Catalogul public (M.O. nr. 576/14.06.2022)
 
Lege nr. 178 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă (M.O. nr. 576/14.06.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Rezultate preliminare – Granturi acordate entităților din domeniul agroalimentar 2022

Rezultate preliminare – Granturi acordate entităților din domeniul agroalimentar 2022 498 450

Camera de Comerț și Industrie Brașov vă informează în legătură cu rezultatele preliminare aferente măsurilor pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, pentru entitățile din domeniul agroalimentar

Pe data de 26 mai 2022 a fost lansat apelul de finanțare „Granturi pentru capital de lucru acordate entităților din domeniul agroalimentar- AGRI FOOD” în cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 61 din 06 mai 2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi și granturi pentru capital de lucru entităților din domeniul agroalimentar cu finanțare din fonduri externe nerambursabile. Din județul Brașov s-au înscris 486 de aplicanți, dintre care 50 au fost respinși automat de către sistem deoarece nu îndeplineau condițiile de eligibilitate pentru acest program de finanțare. Începând cu data de 8 iunie 2022, aplicanții încadrați în intervalul RUE 1-4000 care în urma pre-evaluării automate efectuate de către sistemul IMM Recover au fost declarați neeligibili, pot contesta notificarea de respingere în termenul stipulat în procedura de implementare a măsurii.

Aplicanții eligibili, înainte de soluționarea contestațiilor – 436 de companii – au solicitat, cumulat, o finanțare totală de 28.504.848 EUR, ceea ce înseamnă o medie de 65.378 EUR/ aplicant. Pentru proiectele declarate eligibile în urma pre-evaluării automate, respectiv în urma soluționării contestațiilor, aplicanții vor primi decizia de aprobare, urmând a constitui aportul propriu de 15% și să semneze contractele de finanțare. Vor avea la dispoziție 180 de zile pentru a implementa proiectul și pentru a genera raportul de progres, dar și pentru a îndeplini condițiile contractuale, precum menținerea / suplimentarea numărului de angajați declarați la momentul înscrierii. Din cele 436 de proiecte eligibile, un număr de 176 de aplicanți au garanția la momentul prezent că se încadrează în bugetul disponibil, în cazul în care acesta nu va fi suplimentat.

Camera de Comerț și Industrie Brașov, prin departamentul său de consultanță a contribuit la sprijinirea companiilor care au dorit să apeleze la serviciile de consultanță oferite de aceasta, pentru depunerea cererilor de finanțare, cu o rată de succes de 100%, în sensul în care aplicanții declarați eligibili au numere de ordine RUE care asigură încadrarea în bugetul aprobat al programului de finanțare.

Pe data de 27 mai 2022 a fost lansat apelul de finanțare „Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” din cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului Operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19. Pentru acest program, nu există disponibile date pe județ.

Din numărul total de aplicanți, 32.153, vor fi finanțate cu suma de 5.000EUR/ beneficiar, un număr total de 10.000 de proiecte.

Camera de Comerț și Industrie Brașov prin departamentul său de consultanță a contribuit la sprijinirea companiilor care au dorit să apeleze la serviciile sale de consultanță pentru depunerea cererilor de finanțare aferente măsurii 1 cu o rată de succes de 100%, în sensul în care aplicanții declarați eligibili au numere de ordine RUE care asigură încadrarea în bugetul aprobat al programului de finanțare.

Contact

Attila Szekely | Director Departament Consultanță

0268 547 084
attila.szekely@ccibv.ro

Delegație de afaceri pentru companiile germane din domeniul logisticii intermodale în România

Delegație de afaceri pentru companiile germane din domeniul logisticii intermodale în România 1051 945

În perioada 20.06.2022 – 24.06.2022, AHK România (Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană) organizează o delegație de afaceri pentru companiile germane din domeniul logisticii intermodale în România.

În acest context  se va organiza simpozionul de specialitate în data de 21 iunie 2022, între orele 09:30 – 14:30 fizic în București.

Acesta va fi urmat de întâlniri B2B cu reprezentanții companiilor germane între orele 14:30 – 18:00.

Înregistrare întâlniri B2B cu companiile germane (deadline înscriere 17.06.2022)

Pentru a participa la întâlnirile B2B vă rugăm să completați formularul de înscriere online de mai jos și să selectați firmele cu care doriți să vă întâlniți.

Daca mai participă și alți colegi/parteneri  la întâlniri, înscrierilor se fac accesănd formularul de mai jos.

Dacă v-ați înscris la întâlniri B2B cu reprezentanții companiilor germane, vă rugăm să ne transmiteți o prezentare succintă a firmei/instituției (în limba engleză sau germană) până cel târziu pe 17 iunie 2022.

Înregistrare simpozion (deadline înscriere 17.06.2022):
• Pentru a participa la simpozion vă rugăm să efectuați înscrierea mai jos.

Daca mai participă și alți colegi/parteneri  la întâlniri, înscrierilor se fac accesănd formularul de mai jos.

Participarea este gratuită.

Evenimentul inițiat și finanțat de Ministerul Federal al Economiei și Climei din Germania se adresează firmelor românești și germane interesate să dezvolte afaceri bilaterale în domeniul logisticii intermodale și are ca scop promovarea pe plan local a sistemelor si produselor germane din acest domeniu.

Contact: Raluca-Ioana Aldica,  Consultant Green Tech & Sustainable Development Econet Romania | Department Consulting & Services
Camera de Comert si Industrie Romano-Germana
021 207 91 10
aldica.raluca@ahkrumaenien.ro

Curs ”Decizia și controlul în business”

Curs ”Decizia și controlul în business” 1338 1204

Motivați de misiunea noastră de a sprijini mediul de afaceri brașovean, Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează , în data de  29 Iunie 2022,  începând cu ora 16:00 la sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov  cursul “Decizia și controlul în business”  în colaborare cu Eleonora Ion, Director General Agricin, Business coach si antreprenor.

Vor fi abordate următoarele aspecte:

  • Ce sunt deciziile și cum luăm deciziile?
  • Impactul lipsei deciziilor
  • Controlul si Cum controlăm?
  • Încredere vs. Control

Prin participarea la acest curs obțineți:

  • Claritate pe ce reprezintă decizia și lipsa deciziilor în cadrul unei companii;
  • Modele concrete de luat decizii și de informare a echipei, care va avea de respectat sau implementat decizia luată;
  • Claritate pe moduri de a exercita controlul și mai ales de a nu pune presiune pe echipă.

Deoarece locurile sunt limitate, vă rugăm să ne confirmați prezența dumneavoastră până luni, 28 Iunie 2022, folosind următoarele modalități:  prin completarea formularului de înscriere de mai jos sau pe  e-mail la adresa: cristina.sirbu@ccibv.ro

Costul de participare este de 350 RON + TVA, plata se face prin bancă, în contul RO18BRDE080SV058352800 deschis la BRD – GSG BRAȘOV, cod fiscal RO 4443167 sau la casieria CCI Brașov.

Contact: Cristina Sîrbu
0729 839 860
cristina.sirbu@ccibv.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 06.06.2022 – 17.06.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 06.06.2022 – 17.06.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 06.06.2022 – 17.06.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Armonizarea legislației Camerelor de Comerț din România cu cele din străinătate – noi beneficii pentru antreprenorii români !

Armonizarea legislației Camerelor de Comerț din România cu cele din străinătate – noi beneficii pentru antreprenorii români ! 500 451

Sistemul Cameral din România parte a sistemului cameral european și internațional, partener credibil al Instituțiilor statului și cel mai reprezentativ susținător al mediului de afaceri va prelua cu responsabilitate noile atribuțiuni acordate prin completările legislative ale Legii Camerelor de Comerț

Camera de Comerț și Industrie Brașov se autofinanțează, de aproape 20 de ani, exclusiv din activități prestate mediului de afaceri brașovean și din fonduri europene sau guvernamentale. Camera este o entitate neguvernamentală, de interes și utilitate publică care are o creștere organică și care dorește în permanență să ofere noi servicii și oportunități pentru dezvoltarea afacerilor. Pentru ca această dorință să se realizeze, în urma  dialogului permanent cu membrii noștri, am dori să ne implicăm în noi activități pentru care este nevoie de o revizuire a legii camerelor de comerț.

Președintele Silviu Costea invită membrii mediului de afaceri brașovean să contribuie la consolidarea sistemului cameral, în interesul exclusiv al dezvoltării  activităților comerciale ale organizațiilor, prin completarea cu sugestii și observații a următorului chestionar:

Camera de Comerț și Industrie a României a formulat trei propuneri principale pentru extinderea gamei de servicii camerale în sprijinul mediului de afaceri, plecând de la modele consacrate, care și-au dovedit eficiența în state precum Austria, Germania, Franța, Italia și Turcia:

  1. Pregătirea şi gestionarea forței de muncă și adaptarea corespunzătoare a calificărilor la nevoile economiei reale. La nivel mondial, camerele de comerț sunt implicate în activitățile de pregătire și perfecționare profesională, în marja afilierii tradiționale a antreprenorilor la sistemele camerale și a cunoașterii aprofundate a realităților mediului de afaceri.
  2. Prezența antreprenorilor într-un Catalog al Firmelor, care să genereze vizibilitate și oportunități reale de promovare și internaționalizare, atât în mediul fizic cât și în cel virtual – mai competitiv și liber de barierele fizice și geografice, gestionat de către CCIR și Camerele județene, conform unor modele consacrate, testate și valorificate corespunzător, la nivel european.
  3. Certificarea de către Camerele județene a competențelor administratorilor, demers care va consolida circuitul unor afaceri oneste și predictibile și va aduce valoare adăugată atât pentru Stat cât și pentru antreprenori, în relațiile de afaceri pe care aceștia le dezvoltă.

Astăzi, CCIR și Camerele județene sunt pregătite mai mult ca oricând să își asume și, în egală măsură, să li se recunoască în  mod oficial rolul de interfață a mediului de afaceri în raport cu autoritățile prin descentralizarea unor atribuții din domenii specifice ale zonei publice, pe modelul altor state europene, vizând preluarea de către rețeaua camerală și a sarcinilor referitoare la dezvoltarea și internaționalizarea afacerilor.

Contact

Andreea Păiușan – Director Departament Marketing & PR

0268 547 084

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 24.05.2022 – 01.06.2022

● Ordin nr. 963 emis de M.A.T. privind aprobarea Procedurii de implementare a măsurii „Granturi pentru capital de lucru acordate entităţilor din domeniul agroalimentar” din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 61/2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru entităţilor din domeniul agroalimentar cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (M.O. nr. 511/24.05.2022)
 
●  Lege nr. 155 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 10/2021 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice (M.O. nr. 514/25.05.2022)
 
●  Ordin nr. 644/351 emis de M.M.S.S. și I.N.S. privind modificarea şi completarea Clasificării ocupaţiilor din România – nivel de ocupaţie (şase caractere), aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 1.832/856/2011 (M.O. nr. 514/25.05.2022)
 
●  Ordin nr. 134 emis de M.A.D.R. privind aprobarea Ghidului solicitantului pentru măsura „Microgranturi în domeniul agroalimentar” din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 61/2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru entităţilor din domeniul agroalimentar cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (M.O. nr. 516/25.05.2022)
 
●  Ordin nr. 1205 emis de M.A.E. pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 43/2022 privind regimul de control al operaţiunilor cu produse cu dublă utilizare (M.O. nr. 522/27.05.2022)
 
●  Ordin nr. 132 emis de M.A.D.R. privind aprobarea Procedurii de verificare a documentaţiei pentru înregistrarea unei indicaţii geografice şi dobândirea protecţiei băuturilor spirtoase, a Procedurii de declarare a opoziţiei la nivel naţional şi a Procedurii de transmitere la nivelul Comisiei Europene a cererii de înregistrare a indicaţiei geografice a băuturilor spirtoase, în vederea dobândirii protecţiei la nivelul Uniunii Europene, precum şi a Regulilor specifice privind modelul şi utilizarea logoului naţional al băuturilor spirtoase care au dobândit protecţie naţională a indicaţiilor geografice (M.O. nr. 550/06.06.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Eveniment caritabil: LOVEȘTE DOAR MINGEA PENTRU UN ZÂMBET DE COPIL

Eveniment caritabil: LOVEȘTE DOAR MINGEA PENTRU UN ZÂMBET DE COPIL 1418 1134
De Ziua Copiilor, 1 Iunie, oamenii legii, dar nu numai, s-au înfruntat între ei într-un turneu de fotbal, în scop caritabil.

De Ziua Copiilor, 1 Iunie, oamenii legii, dar nu numai, s-au înfruntat între ei într-un turneu de fotbal, în scop caritabil. A fost un prilej de a sărbătorii cea mai frumoasă perioadă din viața fiecărui om – Copilăria și prilej de bucurie pentru iubitorii fotbalului de amatori.

În cadrul turneului de fotbal caritabil pentru un zâmbet de copil, „Lovește doar mingea”, echipa de fotbal ”ANTREPENORI”  a fost susținută din tribună de Camera de Comerț și Industrie Brașov.

Felicitări tuturor echipelor pentru spectacol și fairplay

Contact: Ruggero Sbarra
0733 833 833

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 947 749

Serbia – interes de  reprezentare pe piața locală, a firmelor din România în special domeniul agro-alimentar

Compania Euro Line d.o.o. este interesată să găsească un partener de afaceri pe teritoriul României în vederea  stabilirii unei cooperări strategice pe termen lung legată de importul și plasarea pe piață a produselor partenerului român pe piața sârbă.

Companie este  interesată să stabilească contacte cu producători de alimente care au interes în introducerea produselor lor pe piața Republicii Serbia, în special pentru:
• producători de cofetărie,
• producători de brânză și produse lactate,
• producători de produse din carne uscată, burgeri, și cârnați,
• producători de produse alimentare congelate,
• producători de conserve,
• producători de condimente și produse sub formă de pudră și
• alte produse alimentare

Ucraina – interes de cooperare cu companii din România

Lista companiilor din Ucraina în căutare de parteneri în România

1. Produse alimentare semifabricate
Denumirea companiei (RO): LLC „SOUTHWOOD”
CUI: 40292090
Persoana de contact: Untilov Pavlo – Manager de dezvoltare a afacerilor
Site:”https://valesto.org/en/”>https://valesto.org/en/
href=”mailto:7420101u@gmail.com”>7420101u@gmail.com

2. Utilaje producție
Numele companiei (EN): Rainplast Ucraina
CUI: 33800929
Persoana de contact: Lavrentiev Serghei – Director
Site-ul: https://r-plast.com.ua
Telefon: +380632360757
E-mail:rheinplast@ukr.net”>rheinplast@ukr.net

3. Produse cosmetice
Numele companiei (RO): KT COSMETICS LTD
CUI: 43497418
Persoana de contact: Sagan Miroslava – Manager de vânzări
Site-ul: https://mrscrubber.com
Telefon: +380991330935  E-mail: sales2hollyskin@gmail.com

4. Articole de uz casnic – covorașe
Numele companiei: Sidi Group LLC
CUI: 39882169
Persoana de contact: Elena Chuprey – Departamentului de activitate economică externă
Site-ul: https://dariana.ua
Telefon: +380660046297  E-mail: export@dariana.ua

5. Articole de baie și de uz casnic
Numele companiei: Mason Trade LLC
CUI: 43668508
Persoana de contact: Ekaterina Lapuzina – Director
Site-ul: https://www.maisonopt.com.ua
Telefon: +380673984074  E-mail: maisonopt@gmail.com

6.Tuburi de cablu PVH, prize, prize electrice
Numele companiei (UA): Neomax
CUI: 43350783
Persoana de contact: Nikolay Sadovsky – Manager de Comerț Exterior
Site-ul: https://neomax.ua/
Telefon: +380961129551  E-mail: export@neomax.ua

7. Vopsea
Denumirea companiei: „MC „POLYSAN” LTD
CUI: 32318370
Persoana de contact: Danak Evgen – Manager
Site-ul: https://farbex.ua/
Telefon: +380502426891 E-mail: danak@farbex.com.ua

Suedia – interes pentru identificarea unui partener în România pentru fabricarea de cămăși barbați

Compania suedeză Hestra 1919 Heab AB  este interesată în  identificarea unui partener în România pentru fabricarea de cămăși barbați. Hestra 1919 Heab AB este o companie suedeză de design, cu o vechime de peste 100 de ani, specializată în industria de cămăși pentru bărbați, blazere, jachete etc., dar și pantofi din piele și tricouri polo. Retailerii companiei sunt prezenți în toată Suedia cu marca pentru bărbați Dahlin By Eberstål.( https://www.dahlinbyeberstal.se/) Compania suedeză este interesată de o fabrică ce oferă servicii CMT(Cut, Measure, Trim).

Relații suplimentare și sprijin Serbia : Vladeta Mutavdžić
+381 63 80 26 109
bucharest@mofa.gov.qa
Relații suplimentare și sprijin Ukraina : Oleg Balika – Second Secretary (Economic Affairs), Embassy of Ukraine to Romania
0729 552 509
emb_ro@mfa.gov.ua
Relații suplimentare și sprijin Suedia: ANDREEA PETRUȘAN, Economic Counselor -Romanian Trade Office Stockholm
+46 73 580 28 21
andreea.petrusan@dce.gov.ro

Sondaj de Opinie Romania 2022

Sondaj de Opinie Romania 2022 946 757

Camera de Comerț și Industrie a României,  partenerul Forumului Economic Mondial de la Davos realizează și în acest an Sondajul de Opinie Romania 2022.

Acest Sondaj de Opinie reprezintă componenta principală a Raportului Competitivității Globale ediția 2022 și relevă datele necesare evaluării anuale a mediului economic și a capacității sale de a realiza o creștere economică susținută.

Raportul Competitivității Globale este, din 1979, publicația emblematică a Forumului Economic Mondial (WEF) de la Davos și este recunoscut ca lider mondial în domeniul comparației factorilor care afectează competitivitatea și creșterea economică. Forumul Economic Mondial întocmește anual Raportul Competitivității Globale, un clasament al competitivității realizat pe baza intervievării a 15.000 de directori de companii din 144 de țări, printre care și România.

Camera de Comerț și Industrie a României în calitate de partener al WEF pentru realizarea Sondajului de Opinie 2022 intervievează 100 de directori executivi ai unor companii  active în România, care-și vor exprima opinia asupra mediului economic în care-și desfășoară activitatea.

Forumul Economic Mondial de la Davos, pe baza datelor pe care CCIR le va raporta prin Sondajul de Opinie, va realiza clasamentul mondial al competitivității economiei României la nivel mondial.

Completarea chestionarului necesita alocarea unui timp de aproximativ 40 de minute și va fi returnat la adresa bcm@ccir.ro. Metodologia de completare este cuprinsa în cadrul chestionarului.

Menționăm că doar persoanele cu funcție de conducere pot completa acest chestionar.

Termenul limită pentru completarea chestionarului este 31 mai 2022.

Contact: Direcția Relații Interne și ICC Romania
bcm@ccir.ro
021 319 18 85