Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Expoziția internațională GastroPan 2022

Expoziția internațională GastroPan 2022 1431 1068
CCI Brașov  invită companiile brașovene  să viziteze cea de-a 13-a ediție a expoziției internaționale GastroPan, care va avea în perioada 3-5 aprilie la complexul Lux Divina din Brașov.

Timp de 3 zile, companiile sunt așteptate cu o gamă largă de soluții și tehnologii, dar și cu demonstrații live susținute de specialiști premiați la cele mai mari competiții mondiale.

Prezența personalului tehnic și a inginerilor în spațiile rezervate de firmele expozante are menirea de a consilia brutării, cofetării, patiserii și bucătarii prezenți, precum și antreprenorii și managerii care caută soluții pentru afacerile pe care le conduc; având în același timp șansa de a testa utilaje și degusta produse.
Expoziția își propune un transfer de know-how dinspre cei care produc sau distribuie utilaje, tehnologii și echipamente, către cei interesați de achiziționarea lor pentru propriile afaceri. Sunt testate moduri de funcționare sau programe mai puțin cunoscute ale liniilor de producție ; sunt propuse noi rețete sau noi game de produse ce pot fi realizate cu ajutorul materiilor prime nou lansate.

Vă supunem atenției și standul delegației maghiare care reunește următoarele firme:

ABO HOLDING ZRT
Domeniul de activitate: Industria morăritului, prezenți cu 3 fabrici : grâu, porumb, produse din porumb extrudat, făină fără gluten /1 fabrică de producție furaje la  Satu Mare / fermă de creșterea porcilor
CAPRIOVUS KFT
Domeniul de activitate: ouă proaspete și prelucrate, pentru industria horeca, cofetarii
SOTIVA SEED KFT
Domeniul de activitate: Cultivare mac pentru industria alimentară (Slovacia și Ungaria), prelucrarea și prepararea produselor din mac, floare soarelui și porumb pentru popkorn
F&R PARTNER
Domeniul de activitate:produse de panificație ambalată
YUVA KFT
www.yuva.hu
Domeniul de activitate: sosuri reci pe baza de roșii și ardei, siropuri din fructe, paste făinoas
VIBLANCE HUNGARY KFT
Domeniul de activitate: producător de cereale, fructe confiate, oleaginoase
THYMOS HUNGARIA KFT
Domeniul de activitate: producător de condimente, mixuri si aditivi alimentare

Sectoarele expozitiei GastroPan 2022:
• Panificație-patiserie-morărit: utilaje, mobilier și echipamente pentru brutării; linii complete de panificație și patiserie; cuptoare de toate tipurile și tehnologiile; pungi, cutii, hârtie de ambalat, cadouri, ambalaje din hârtie și carton pentru industria alimentară; ingrediente; soluții software și hardware pentru brutării, patiserii; vitrine; autoutilitare; soluții de curățare și igienizare; design interior; tăvi, forme și alte ustensile etc.
• Cofetărie: mobilier, utilaje, echipamente, ustensile și accesorii pentru cofetării; gamă largă de ingrediente, arome pentru cofetărie, premixuri instant pentru umpluturi de cofetărie, umpluturi de fructe pentru cofetărie, creme preparate pentru cofetării, marțipan, frișcă, fondant etc.; ustensile și accesorii; ambalaje profesionale pentru cofetării; soluții software specializate pentru cofetării; ornamente pentru decorarea torturilor etc.
• Gelaterie: echipamente, consumablie pentru gelaterii; mașini de preparat înghețată; arome, esențe, coloranți, aditivi pentru gelaterie; variegato, topping, sisteme de stabilizare a înghețatei, bază pentru înghețată soft, siropuri pentru mașini de înghețată stradale, siropuri concentrate pentru dozatoare etc.
• HoReCa: mobilier și diferite echipamente pentru toate sectoarele din industria alimentară; frigidere profesionale, vitrine frigorifice, șoc freezer alimente, instalații și utilaje frigorifice; hote profesionale; specialități de ceaiuri din întreaga lume; soluții inovative pentru hoteluri, restaurante, fast food-uri care vor reduce costurile; produse fine de panificație congelate rapid, produse gastronomice; textile; energie electrică/gaze naturale etc.
• Cafea: espressoare, aparate de cafea, frappe; cafele și ceaiuri rare; soluții unice pentru cafeaua espresso etc.

Contact

info@gastropan.ro

0733 313 043

Eveniment de networking B2B cu parteneri din Bulgaria

Eveniment de networking B2B cu parteneri din Bulgaria 1428 1060
Camera de Comerț și Industrie Bulgaro-Româna oragnizează, în parteneriat cu EuShipments,  pentru prima dată un eveniment online B2B dedicat comerțului electronic între Bulgaria și România.

Prin acest evenimentul organizat în data de 14 aprilie 2022 se vor oferi producătorilor, retailerilor online și distribuitorilor din ambele țări oportunitatea de a întâlni companii din industriile conexe comerțului electronic – logistică, fintech, traduceri, servicii financiare și juridice, specialiști IT, agenții de marketing digital, agenții de resurse umane etc.

Companiile membre CCIBR vor participa gratuit la sesiunea de networking, după completarea formularului de  înregistrare de mai jos.

Companiile interesate de promovarea afacerii, produselor, serviciilor și care doresc să împărtășească experiențele proprii sau informații utile celorlalți participanți sunt rugați să consulte pachetul de sponsorizare de mai jos.

Contact

Camera de Comerț și Industrie Bulgaro-Română
str. Voyvodova nr. 12-14, Ruse, Bulgaria

info@brcci.eu

0745 644 577

Seminar de oportunități comerciale Mexic – România

Seminar de oportunități comerciale Mexic – România 952 709
Ambasada României în Mexic organizează un Seminar de oportunități comerciale Mexic – România .

Evenimentul se axează pe următoarele sectoare: auto, echipamente medicale, industria metalurgică, mase plastice, încălțăminte și îmbrăcăminte, tehnologie.

Principalele obiective ale seminarului sunt cunoașterea perspectivelor și potențialul exporturilor românești și mexicane, precum și certificările necesare pentru export și beneficiile rezultate din renegocierea Acordului de Liber Schimb între Uniunea Europeană și Mexic.

Contact

Direcția Relații Interne și ICC Romania

bcm@ccir.ro

021 319 18 85

Conferința PRIA Environment 2022

Conferința PRIA Environment 2022 1587 1182
 PRIAevents organizează conferința PRIA Environment 2022 în 12 aprilie 2022 – una dintre cele mai importante platforme de dezbateri despre cele mai semnificative teme de mediu.

În cadrul acestei ediții a conferinței Pria Environment aducem împreună companiile din domeniul mediului, producătorii, retailerii și autoritățile și ne concentrăm pe dezbaterea temelor esențiale de mediu precum: implementarea sistemului depozit – garanție, stadiul transpunerii Directivelor UE, industria și tranziția spre o economie verde, colectarea și reciclarea.

Pachete parteneriat pe care le propune conțin:

 Pachet Partener 1:

  • Discurs in cadrul conferinței online
  • Logo materialele evenimentului, la secțiunea Partener
  • Logo pe newsletter-urile trimise bazei de contacte ale  evenimentului
  • Logo pe pagina de Parteneri&Sponsori a site-ului evenimentului  www.priaevents.ro
  • Logo pe toate materialele evenimentului distribuite pe canalele social media – Facebook și LinkedIn (pre eveniment) și Youtube (post eveniment)
  • Comunicat de presă distinct înainte de evenimentul online cu anunțarea partenerului  si cu detalii despre produse la partenerii media
  • Comunicat de presă distinct înainte de evenimentul online cu anunțarea speaker-ului la partenerii media
  • Logo pe burtiera de pe LIVE-ul evenimentului – va sta permanent pe toata durata live-ului
  • Logo pe înregistrarea video cu momente relevante din cadrul conferinței online postată pe toate canalele evenimentului – mediile sociale , www.priaevents.ro  și www.priainfo.ro

Total pachet – 2250 euro+TVA (reducere de la 4750 euro)

Pachet Partener 2:

  • Logo materialele evenimentului, la secțiunea Partener
  • Logo pe newsletter-urile trimise bazei de contacte ale  evenimentului
  • Includere logo pe aplicația și toate materialele care apar in aplicația evenimentului online
  • Logo pe pagina de Parteneri&Sponsori a site-ului evenimentului  www.priaevents.ro
  • Comunicat de presă distinct înainte de evenimentul online cu anunțarea partenerului  si cu detalii despre produse la partenerii media
  • Logo pe burtiera de pe LIVE-ul evenimentului – va sta permanent pe toata durata live-ului
  • Logo pe înregistrarea video cu momente relevante din cadrul conferinței online postată pe toate canalele evenimentului – mediile sociale

Total pachet – 1750 euro+TVA (reducere de la 4750 euro)

Contact

Raluca Voivozeanu – Founder / CEO at PRIA

raluca.voivozeanu@priaevents.ro

0723 121 418

CCI Brașov susține mediul de afaceri brașovean în integrarea refugiaților din Ucraina

CCI Brașov susține mediul de afaceri brașovean în integrarea refugiaților din Ucraina 1130 841

Camera de Comerț și Industrie Brașov  împreună cu Primăria Brașov și AJOFM Brașov, își dorește să sprijine atât companiile brașovene care sunt în căutarea forței de muncă, cât și  cetățenii ucrainieni  care doresc să se integreze și să rămână la Brașov, pe termen mediu și lung și care doresc  un loc de muncă.

Camera de Comerț și Industrie Brașov, în calitate de reprezentant al intereselor mediului de afaceri brașovean, își dorește să identifice nevoile companiilor brașovene și să le coreleze cu competențele forței de muncă ucrainiene care se află în prezent la Brașov.

În acest sens, companiile brașovene care doresc să integreze refugiați sunt rugate să ne transmită locurile de muncă pe care le au disponibile pentru a crea o bază de date la care va avea acces forța de muncă ucraineană.

Conform datelor furnizate de Primăria Brașov, până în momentul de față la CATTIA (Centrul de Afaceri, Transfer Tehnologic și Incubator de Afaceri) au fost înregistrați peste 1200 de refugiati ucrainieni din care 75% și-au manifestat intenția de a rămâne la Brașov, de aceea integrarea pe termen mediu și lung este importantă de luat în considerare, cu atât mai mult cu cât în județul Brașov este nevoie de forță de muncă.

În perioada imediat următoare, vor fi abordate aspectele legislative și procedurile de angajare a cetățenilor ucrainieni și vor fi analizare oportunitățile concrete de angajare a acestora în zona Brașovului, astfel încât să se concretizeze printr-un matchmaking.

După începerea războiului din Ucraina, CCI Brașov s-a implicat într-o campanie umanitară de strângere de ajutoare  pentru a veni în sprijinul refugiaților din țara vecină și a ajutat în colectarea de materiale necesare :pături, produse de igienă, medicamente, cu excepția antibioticelor,  lapte praf,  scutece pentru copii, baterii,  fructe.  Toate acestea sunt posibile cu implicarea mediului de afaceri brașovean, companii membre sau nu ale C.C.I. Brașov.

CCI Brasov vă stă la dispoziție pentru orice informație suplimentară sau pentru stabilirea unei întâlniri pe acest subiect.

Contact

Alina Groșanu – Director  Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

0728 137 736

alina.grosanu@ccibv.ro

Andreea Ivașcu – Director  Departament Marketing & PR

0754 853 449

andreea.ivascu@ccibv.ro

Prima conferință regională cu tema „Cele mai bune practici anticorupție din S.U.A. – educație și prevenire”

Prima conferință regională cu tema „Cele mai bune practici anticorupție din S.U.A. – educație și prevenire” 1109 829
Camera de Comerț și Industrie Brașov împreună cu Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și  Secția Comercială a Ambasadei S.U.A. la București, a organizat, în data de 17 martie 2022, Conferința „Cele mai bune practici anticorupție  – educație și prevenire”. Acest eveniment a avut ca subiect central corupția la nivelul mediului de afaceri și  mijloacele de combatere a practicilor neconforme în companii.

Domnul Silviu Costea, Președintele C.C.I. Brașov, gazda evenimentului a subliniat faptul că, deși în continuă scădere, tendința obținerii de avantaje suplimentare, chiar nelegitime, neconcurențiale, este prezentă în întreaga lume.

“Corupția, de cele mai multe ori, se manifestă între  două părți interesate. Din păcate, una din părți este din mediul de afaceri și știm că o  percepție de corupție poate distruge credibilitatea unui întreg sector economic sau regiune. Corupția la nivel înalt este tratată că o amenințare la adresa siguranței naționale și poate aduce mari deservicii  dezvoltării economice. Camerele de Comerț și Industrie din România construiesc o cultură de business transparentă și  legitimă, atât în relațiile comerciale,  în achiziții publice, cât și în accesarea de finanțări nerambursabile.  Brașovul este cel mai dezvoltat județ din regiune, cu diverse activități economice din domenii precum: automotiv, aeronautic,  farmaceutic, IT&C, industria alimentară și industria lemnului. Multe companii multinaționale care s-au stabilit și au investit aici, au venit pentru  multiplele noastre calități și competențe, semn al încrederii în afaceri curate”, a menționat dl. Silviu Costea, Președinte C.C.I. Brașov.

Discuțiile din cadrul evenimentului, la care au participat reprezentați ai instituțiilor publice și ai mediului de afaceri, au fost concentrate pe importanța educației și prevenirii, plecând de la modelele de succes de peste ocean, oferite de către Biroul Federal de Investigații – FBI pentru România și Moldova.

Domnul Thomas Hanson, Atașat Comercial al Ambasadei SUA la București, a apreciat buna colaborare cu Camera de Comerț și Industrie Brașov pentru organizarea primei conferințe regionale adresate mediului de afaceri local. Dl. Hanson a menționat că pentru diminuarea corupției este necesar să ne unim forțele, pentru a contracara amenințările globale la adresa securității noastre colective. Acest lucru se poate atinge prin promovarea și sprijinirea sistemelor și instituțiilor care se susțin reciproc și sunt lipsite de corupție. Este important să abordăm subiectul luptei împotriva corupției în mediul de afaceri global, deoarece pentru România și Statele Unite, aceste valori sunt esențiale pentru apartenența noastră comună la NATO.

„Pentru FBI combaterea fenomenului corupției rămâne o prioritate, deoarece acesta reprezintă o reală amenințare la nivel mondial.  În Statele Unite ale Americii, fenomenul  corupției generează pierderi anuale de miliarde de dolari. Pentru combaterea acestui fenomen nu este necesar numai să investigăm, ci și să oferim informații importante referitoare la pericolele și noile scheme de eludare a legii. Numai cooperând cu mediul de afaceri, prin coordonare  și educare putem să construim o adevărată reziliență împotriva acestui flagel. Ne propunem o bună cooperare în vederea construirii unor parteneriate solide între mediul de afaceri din România și mediul de afaceri din USA”, a susținut Șeful FBI pentru România și Moldova, Departamentul de Justiție al SUA.

The first regional conference – U.S. ANTI-CORRUPTION BEST PRACTICES – EDUCATION AND PREVENTION

Brașov Chamber of Commerce and Industry together with the Romanian Chamber of Commerce and Industry (CCIR) and the Commercial Section of the U.S. Embassy in Bucharest, organized, on March 17, 2022, the Conference U.S. ANTI-CORRUPTION BEST PRACTICES – EDUCATION AND PREVENTION. The central theme of this event was corruption at the level of the business environment and the means to combat non-compliant practices in companies.

Mr. Silviu Costea, President of the Brașov C.C.I., the host of the event, pointed out that, although in continuous decline, the tendency to obtain additional advantages, even illegitimate, non-competitive ones, is present all over the world.

”Corruption often manifests itself between two stakeholders. Unfortunately, one part is in the business environment and we know that a perception of corruption can destroy the credibility of an entire economic sector or region. High-level corruption is treated as a threat to national security and can be detrimental to economic development. The Chambers of Commerce and Industry in Romania build a transparent and legitimate business culture, both in trade relations, in public procurement and in accessing non-reimbursable financing. Brașov is the most developed county in the region, with various economic activities in fields such as: automotive, aeronautics, pharmaceuticals, IT&C, food industry and wood industry. Many multinational companies that have established and invested here have come for our many qualities and skills, a sign of confidence in clean business”, said Mr. Silviu Costea, President of C.C.I. Brasov.

The agenda of the event, which was attended by representatives of public institutions and the business community, focused on the importance of education and prevention, based on successful overseas models provided by the Federal Bureau of Investigation – FBI for Romania and Moldova.

Mr. Thomas Hanson, Commercial Attaché of the US Embassy in Bucharest, appreciated the good collaboration with the Brașov Chamber of Commerce and Industry for organizing the first regional conference addressed to the local business environment. Mr. Hanson noted that in order to reduce corruption, we need to join forces to counter global threats to our collective security. This can be achieved by promoting and supporting mutually supportive and non-corrupt systems and institutions. It is important to address the issue of the fight against corruption in the global business environment, because for Romania and the United States, these values ​​are essential for our common membership in NATO.

”For the FBI, fighting corruption remains a priority, because it is a real global threat. In the United States, the phenomenon of corruption generates annual losses of billions of dollars. To combat this phenomenon, it is not only necessary to investigate, but also to provide important information on the dangers and new schemes of circumvention. Only by cooperating with the business environment, through coordination and education, we can build true resilience against this scourge. We aim for good cooperation in order to build strong partnerships between the Romanian business environment and the US business environment”, said the Head of the FBI for Romania and Moldova, the US Department of Justice.

Contact

Andreea Ivașcu – Director Department Marketing & PR

andreea.ivascu@ccibv.ro

Conferința Multitech Experience – Networking & Live Robotics Expo

Conferința Multitech Experience – Networking & Live Robotics Expo 2560 1707

În data de 17 martie 2022, MULTITECH INDUSTRIAL SRL alături de CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRASOV, a organizat un eveniment destinat companiilor interesate de domeniul Industriei 4.0 și de soluții de automatizare cu ajutorul roboților colaborativi (coboti), dispozitive de prindere și roboți mobili pentru automatizare în toate industriile.

La eveniment au participat peste 120 de persoane, specialiști responsabili cu automatizarea, producția și logistica în companii de producție din România, dar și studenți din învățământul superior care doresc să dobândească cunoștințe practice despre etapele, soluțiile și inițiativele din domeniul Industriei 4.0.

În deschiderea evenimentului, reprezentantul MULTITECH a abordat subiectul  despre cum pot ajuta roboții colaborativi să fie depășit deficitul de calificări. Pentru industria producătoare, automatizarea proceselor și beneficiile ce derivă astfel din creșterea producției, îmbunătățirea calității produselor și reducerea costurilor reprezintă o perspectivă atrăgătoare. Însă dacă se iau în calcul tehnologii avansate de producție, este posibilă confruntarea cu deficitul de calificări de pe piață. Roboții colaborativi sunt una dintre soluțiile de automatizare cel mai simplu de implementat. Ei contribuie la eliminarea deficitului de calificări deoarece nu necesită experiență în programare, operare și mentenanță. Întregul proces, de la despachetare la instalare și programarea primelor operațiuni elementare, durează de regulă mai puțin de o oră pentru un angajat fără pregătire de specialitate.

În continuare, reprezentantul Universal Robots a prezentat compania care lucrează pentru a face diferența în viața clienților, în moduri care contează cel mai mult pentru ei.  Mai mult decât o simplă automatizare, Universal Robots schimbă modul în care oamenii lucrează și trăiesc pe tot globul, sprijinindu-le ideile și visurile – indiferent dacă ajută o organizație non-profit sau permite unui producător să reducă numărul sarcinilor repetitive și solicitante ale operatorilor. Instrumente avansate, brațele robotice UR ușor de utilizat sunt folosite de companii și organizații de toate dimensiunile pentru a le sprijini și a face față volatilității pieței.

Invitații străini au continuat prin prezentarea Companiei Mobile Industrial Robots (MiR) care dezvoltă și comercializează cea mai avansată linie de roboți mobili autonomi, colaborativi și siguri care gestionează rapid, ușor și rentabil logistica internă, eliberând angajații pentru activități cu valoare mai mare.  Sute de mari producători multinaționali și centre logistice, împreună cu mai multe spitale din întreaga lume, au instalat deja roboții inovatori ai MiR. Roboții mobili colaborativi ai MiR sunt ușor de integrat și ușor de programat, fără a fi nevoie de reconfigurarea costisitoare și perturbatoare a infrastructurii dvs.

Gama de produse OnRobot include o varietate largă de instrumente și software pentru aplicații colaborative, inclusiv grippere electrice, cu vid și magnetice, tehnologia premiată de prindere Gecko, senzori de forță / cuplu, un sistem de viziune 2.5D, Screwdriver, Sander și schimbătoare rapide de scule.  Sprijinit de platforma gratuită de e-learning Learn OnRobot, OnRobot facilitează implementarea automatizării colaborative în sarcini precum ambalarea, controlul calității, manevrarea materialelor, supravegherea mașinilor, asamblare și finisarea suprafețelor, indiferent de nivelul de calificare sau experiența anterioară în robotică.

Din partea Camerei de Comerț și Industrie Brașov speaker în cadrul evenimentului a fost Andreea Ivașcu, Director Departament Marketing & PR care a prezentat a misiunea și serviciile Camerei și dna Sorina Blejan, Manager Centru EEN Brașov care a prezentat cea mai ampla rețea de susținere a IMM-urilor pe plan internațional – Europe Enterprise Network.

” În judetul Brasov, sectorul industrial este unul foarte important, în care lucrează peste 35% din forța de muncă activă a Brașovului și care a înregistrat, conform ultimelor date financiare înregistrate la ANAF, peste 37% din cifra de afaceri realizată de companiile brașovene. Tehnologia Industriei 4.0 transformă producția în întreaga lume, iar Brașovul are mai mult ca oricând acces la informație și la produse de top, în care se poate investi pentru creșterea competitivității companiilor atât la nivel local, cât și internațional. Direcția în care merge industria este foarte clară. Pentru a realiza adevăratul potențial Industry 4.0, companiile trebuie să planifice transformarea digitală” a mentionat Andreea Ivascu, Director Departament Marketing & PR.

Evenimentul s-a încheiat cu sesiuni de prezentîri Hands-On unde invitații au admirat roboții colaborativi în acțiune și au interacționat cu ei pentru a înțelege pe deplin modeul de funcționare al acestora și avantajele semnificative pe care le pot aduce unei linii de producție în care ar putea fi integrați.

Contact

Andreea IVASCU | Director Marketing & PR

0268 547 084

ivascu.andreea@ccibv.ro

Sinteza actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până în prezent

Sinteza actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până în prezent 2560 1094

Vă prezentăm sinteza actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până în 15.03.2022

Pentru că odată încetată starea de urgență, a fost declarată STAREA DE ALERTĂ pe teritoriul României, și pentru că săptămânal sunt publicate în Monitorul Oficial foarte multe informații de ordin legislativ, Camera de Comerț și Industrie Brașov vine în sprijinul dumneavoastră cu o sinteză a actelor normative cu impact general și o scurta descriere a acestora, de la declararea stării de alertă până în prezent.

Sinteza actualizată a actelor normative pentru perioada 22.02.2022 – 15.03.2022 poate fi consultată  AICI.

Sinteza actualizată a actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până la data de 15.03.2022 poate fi consultată AICI.

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Camera de Comerț și Industrie Brașov va continua să vă informeze în aceasta privință și în perioada următoare.

Vă invităm să fiți la zi cu toate noutățile din mediul de afaceri, urmărindu-ne pe pagina de Facebook și LinkedIn a CCIBV.

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

0728 137 736

alina.grosanu@ccibv.ro

Împreună vom învinge !

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 21.03.2022 – 01.04.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 21.03.2022 – 01.04.2022 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 21.03.2022 – 01.04.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 08.03.2022 – 15.03.2022

● Lege nr. 41 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2021 pentru aprobarea schemelor de plăţi şi a unor instrumente de garantare care se aplică în agricultură în anii 2021 şi 2022 (M.O. nr. 226/08.03.2022),
 
Ordin nr. 251 emis de M.M.S.S. pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului muncii şi protecţiei sociale nr. 1.149/2020 privind stabilirea domeniilor de activitate şi a procedurii pentru autorizarea furnizorilor de formare profesională să desfăşoare programe de formare profesională a adulţilor în sistem on – line (M.O. nr. 227/08.03.2022),
 
Ordin nr. 33 emis de M.A.D.R. pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 149/2010 privind comercializarea seminţelor de cereale (M.O. nr. 229/08.03.2022),
 
Hotărâre nr. 16 emisă de C.N.S.U. pentru abrogarea Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 6/2022 privind procedura de aprobare a regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor (M.O. nr. 230/08.03.2022),
 
O.U.G. nr. 20 privind modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri de sprijin şi asistenţă umanitară (M.O. nr. 231/08.03.2022),
 
Ordin nr. 325 emis de A.N.A.F. pentru modificarea anexei nr. 4 la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.666/2020 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de verificare documentară (M.O. nr. 233/09.03.2022),
 
Ordin nr. 367 emis de privind procedurile publicării, republicării şi rectificării, precum şi ale publicării în numere speciale a actelor în Monitorul Oficial al României (M.O. nr. 235/09.03.2022),
 
Ordin nr. 345 emis de M.D.L.P.A. pentru modificarea anexelor nr. 2 şi 3 la Procedura privind atestarea tehnico – profesională a verificatorilor de proiecte şi a experţilor tehnici, aprobată prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 817/2021 (M.O. nr. 238/10.03.2022),
 
Ordin nr. 301 emis de M.M.S.S. pentru aprobarea Procedurii de încadrare în muncă a cetăţenilor ucraineni care provin din zona de conflict armat din Ucraina (M.O. nr. 240/10.03.2022),
 
Hotărâre nr. 324 pentru aprobarea Contractului de finanţare dintre Guvernul României reprezentat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi Fondul European de Investiţii privind Fondul de fonduri de capital de risc pentru redresare din cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, semnat la Luxemburg la 29 decembrie 2021 şi la Bucureşti la 30 decembrie 2021(M.O. nr. 241/11.03.2022),
 
Ordin nr. 21 emis de A.N.R.E. pentru modificarea şi completarea Metodologiei de stabilire a tarifelor de racordare a utilizatorilor la reţelele electrice de interes public, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 11/2014 (M.O. nr. 241/11.03.2022),
 
Ordin nr. 23 emis de A.N.R.E. privind aprobarea valorilor medii utilizate de operatorul de distribuţie pentru rambursarea solicitanţilor clienţi casnici a contravalorii lucrărilor de proiectare şi execuţie a unui branşament (M.O. nr. 241/11.03.2022),
 
Ordin nr. 277 emis de M.I.P.E. pentru modificarea Schemei de ajutor de stat – Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID – 19 – investiţii productive, aprobată prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene, interimar, nr. 1.290/2021 (M.O. nr. 245/11.03.2022),
 
Ordin nr. 741 emis de M. S. privind modificarea şi completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 443/2022 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman, valabile în România, care pot fi utilizate/comercializate de către deţinătorii de autorizaţie de punere pe piaţă a medicamentelor sau reprezentanţii acestora, distribuitorii angro şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente pentru acele medicamente care fac obiectul unei relaţii contractuale cu Ministerul Sănătăţii, casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cuprinse în Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor autorizate de punere pe piaţă în România, a preţurilor de referinţă generice şi a preţurilor de referinţă inovative (M.O. nr. 245/11.03.2022),
 
Ordin nr. 256 emis de M.F. privind aprobarea Ghidului solicitantului elaborat în baza Hotărârii Guvernului nr. 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investiţiilor cu impact major în economie – Revizia 6 (M.O. nr. 247/14.03.2022),
 
Ordin nr. 257 emis de M.F. privind aprobarea Ghidului solicitantului elaborat în baza Hotărârii Guvernului nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă – Revizia 5 (M.O. nr. 248/14.03.2022),
 
Lege nr. 51 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2020 pentru aprobarea Programului de finanţare „Fondul de acţiune în domeniul managementului energiei durabile“(M.O. nr. 253/15.03.2022),
 
Lege nr. 54 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2021 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă şi al apărării împotriva incendiilor (M.O. nr. 253/15.03.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane