Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Forumul de afaceri și investiții România – Turcia, Istanbul

Forumul de afaceri și investiții România – Turcia, Istanbul 2560 900

Ministerul Antreprenorialului și Turismului din România cu sprijinul Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR) organizează, în data de 31 martie a.c., Forumul de afaceri și investiții România – Turcia, la Istanbul.

Evenimentul se va desfășura în marja celei de-a 27-a sesiuni a Comisiei mixte interguvernamentale de colaborare economică România – Turcia și va beneficia de prezența unor înalți reprezentanți ai Guvernului României și Turciei, conducerea CCIR și a Uniunii Camerelor de Comerț și a Burselor de Mărfuri din Turcia (TOBB). Din partea Guvernului României va participa domnul Sorin Grindeanu, viceprim-ministrul României, ministrul transporturilor și infrastructurii.
Forumul de afaceri și investiții România – Turcia se înscrie în rândul acțiunilor de promovare a exporturilor românești și atragere a investițiilor turcești conform Parteneriatului strategic dintre România și Republica Turcia.

În prima parte a evenimentului, vor fi susținute prezentări cu privire la tendințele economice din cele două state și va fi analizat stadiul cooperării bilaterale, precum și cel al oportunităților de investiții româno-turce. La finalul sesiunii plenare, antreprenorii români vor avea posibilitatea sa participe în cadrul unor sesiuni de tipul business-to-business (B2B) cu oameni de afaceri din Turcia. Prezentările și discuțiile se vor desfășura în limba engleză.

Pentru a vă înregistra la forum, vă adresăm rugămintea de a o contacta pe doamna Oana Alexe, consilier în cadrul Biroului de Organizații Europene și Internaționale, Camera de Comerț și Industrie a României (oana.alexe@ccir.ro, tel: 0374474391).

Pentru alte informații suplimentare, vă rugăm să vă adresați următoarelor persoane de contact din cadrul Departamentului de Comerț Exterior, MAT: Clementina Ion, director al Direcției Relații Bilaterale Europa (clementina.ion@dce.gov.ro, tel: 0372492653), Adrian Ionescu, consilier (adrian.ionescu@dce.gov.ro , tel: 0740044289).

Contact

Oana ALEXE | Consilier

Biroul de Organizații Europene și Internaționale, Camera de Comerț și Industrie a României

oana.alexe@ccir.ro

0374 474 391

Forumul de afaceri România – Estonia

Forumul de afaceri România – Estonia 2363 1181

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și Ambasada Republicii Estonia în România, în parteneriat cu Enterprise Estonia au plăcerea de a vă invita să participați la Forumul de afaceri România – Estonia, prilejuit de vizita oficială în România a E.S. doamna Eva-Maria Liimets, Ministru al Afacerilor Externe din Estonia.

Evenimentul se va desfășura marți, 05 aprilie 2022, începând cu orele 09.00 a.m. (08.30 – înregistrarea) și va fi găzduit de CCIR Business Center, sala Aurel Ghibuțiu.

Pentru mai multe informații cu privire la formatul evenimentului, vă rugăm să consultați Agenda Forumului de afaceri România – Estonia.

Din delegaţia oficială a Republicii Estonia vor face parte importanți oficiali guvernamentali care vor fi însoțiți de companii reprezentative estoniene din următoarele domenii: IT&C, securitate cibernetică, comerț electronic, servicii inovative de digitalizare a diferitelor domenii de activitate, industria lemnului, financiar-bancar, servicii medicale.
Forumul de afaceri va fi deschis de E.S. doamna Eva-Maria Liimets, Ministru al Afacerilor Externe din Estonia.

În prima parte a evenimentului vor fi susținute prezentări cu privire la tendințele economice din cele două state și va fi analizat stadiul cooperări bilaterale precum și cel al oportunităților de investiții româno – estoniene.

La finalul sesiunii plenare, participanții vor avea posibilitatea să participe la întrevederi business to business cu oamenii de afaceri estonieni.

Cu speranţa că evenimentul prezintă interes pentru compania dumneavoastră, atât pentru consolidarea promovării bunurilor și serviciilor românești pe piața economică din Republica Estonia, cât și pentru identificarea de noi oportunități de afaceri, vă invităm să confirmați participarea dumneavoastră prin completarea:

Participarea la eveniment este gratuită.

Înscrierile sunt deschise până pe data de 30 martie 2022.

Contact

Diana Popescu, Consilier, Biroul de Relații Bilaterale

0374 474 360
diana.popescu@ccir.ro

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1665 833

SUA-Interes import din România de case din bușteni/bârne de lemn   

Companie americană cu sediul în statul Ohio, interesată de importul din România de case din bușteni/bârne de lemn, precum și materiale pentru construcții și finisaje de lemn.

SUA-Interes  pentru parteneri din România, potențiali furnizori de produse diverse

Companie americană cu sediul în statul Virginia (importator) solicită parteneri din România, potențiali furnizori de produse diverse, precum:

  1. Ulei de floarea-soarelui
  2. Uleiuri sintetice (ester oil), de tipul celor utilizate pentru compresoarele de aer condiționat, aparate frigorifice, diverse echipamente industriale (transformatoare), care necesită lubrifiere
  3. Întrerupătoare/cabluri electrice

SUA-Interes  pentru parteneri din România, potențiali furnizori de crupe, precum și ambalatori pentru diverse produse

Companie americană (importator de produse agroalimentare și băuturi non-alcoolice din țări central și est-europene) solicită parteneri din România, potențiali furnizori de crupe, precum și ambalatori pentru produse precum semințe de mei, boabe de hrișcă, orez, arpacaș etc.

Spania – Interes  pentru import din România de ulei de floarea soarelui

Companie spaniolă,  dorește să importe din România ulei de floarea soarelui.

Oman – Interes de cooperare cu companii din România producători/furnizori de otel, petrol, produse petrochimice

Companie SHAMS Development Company, cu sediul în Muscat, Oman, cu birouri în Iran, Emiratele Arabe Unite, Turcia și Europa, furnizor internațional de piese de schimb auto, caroserii auto, oțel aliat, petrol, produse petrochimice și minerale la nivel internațional pe tot globul, interesată în colaborare cu companii din România.

Companiile interesate de  astfel de colaborări pe piața SUA, vor comunica datele minime de contact (denumire firmă, persoană contact, e-mail, telefon, produsul/serviciul oferit) pentru o legătură directă cu  firmele americane la Ambasada României din SUA.
 
Răzvan DUMITRESCU
Minister Counselor for Economic Affairs
+1 202 8730063
washington.economic@mae.ro
Companiile românești care pot furniza produsul pe piata spaniolă  sunt rugate să ia legătura cu Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid.
Avda. de Alfonso XIII, nr. 157, 28016 Madrid, Spania
+34-913 45 45 53
madrid.economic@mae.ro
Companiile românești care pot furniza produsele pe piata din Oman  sunt rugate transmite direct firmei  SHAMS Development Company ofertele.
Persoană de contact Afsaneh Vakili, Engineering Marketing Manager
Dohat Al Adab St. Way Number 3341, Office No.106, Business Center Al Khuwair, PO Box No. 1941 PC 114, Sultanate of Oman
+968 2447 3225
commercial11@shamsdc.com

Cele mai bune practici anticorupție din S.U.A- EDUCAȚIE ȘI PREVENIRE

Cele mai bune practici anticorupție din S.U.A- EDUCAȚIE ȘI PREVENIRE 1231 906

Camera de Comerț și Industrie Brașov  organizează în data de 17.03.2022, începând cu ora 11.00  conferința CELE MAI BUNE PRACTICI ANTICORUPȚIE DIN S.U.A. – EDUCAȚIE ȘI PREVENIRE.

Evenimentul, organizat cu sprijinul Camerei de Comerț și Industrie a României și al Secției Comerciale a Ambasadei SUA la București, abordează subiectul corupției la nivelul mediului de afaceri și mijloacele de combatere a practicilor neconforme în companiile românești.

Discuțiile se vor concentra pe importanța educației și a prevenirii, plecând de la modelele de succes de peste ocean, oferite de Biroul Federal de Investigații – FBI pentru România și Moldova.

Participarea la această conferință este gratuită.

Evenimentul se va desfășura la Hotel Kronwell  (B-dul Gării nr 7, Brașov ) – Sala Kronwell Ceremonies .

Vă rugăm să completați  formularul de înregistrare de mai josAcesta este INDIVIDUAL & NETRANSFERABIL

Accesul este permis doar acelor persoane care s-au înregistrat și au primit confirmarea participării din partea persoanei de contact. Totodată, accesul la eveniment va fi permis în limita locurilor disponibile în sala de conferință și cu respectarea reglementărilor impuse de autorități.

Conferința promovează valorile etice care converg către neimplicarea mediului de afaceri în fenomenul corupției și aplicarea, la nivelul companiilor, a unor mecanisme interne de prevenire și control adecvate, axându-se pe prezentarea legislației de specialitate alături de studii de caz relevante declasificate. Prezentările abordează subiecte precum:

  • rolul unei bune cooperări între reprezentanții Biroului Federal de Investigații (FBI) și companiile din sectorul privat pentru a oferi un mediu de afaceri mai sigur;
  • importanța angajamentului privat-public pentru FBI;
  • sprijinul FBI pentru combaterea corupției atât pe plan intern, cât și internațional;
  • discutarea unor studii de caz relevante – investigații internaționale de corupție.

Reprezentanții comunității de afaceri sunt invitați să participe la această conferință pentru a afla care sunt cele mai eficiente mijloace de prevenire și control al corupției și pentru a împărtăși experiențele lor în scopul definirii de politici publice care să contribuie în mod sustenabil la consolidarea unui mediu de afaceri, caracterizat prin transparență și predictibilitate.

Indicele de percepție a corupției (IPC) al Transparency International clasează România pe locul 69 din 180, România fiind la același nivel cu țări vecine precum Bulgaria și Ungaria. IPC reflectă modul în care companiile din afara României privesc țara noastră (și alte țări) din perspectiva corupției. Multe companii străine studiază climatul general de afaceri în ceea ce privește corupția și eventuale probleme / dificultăți în ceea ce privește derularea afacerilor într-o anumită țară atunci când decid să investească și/sau să se implice în parteneriate.

Percepția asupra corupției generale și corporative în România reprezintă un obstacol major pentru atragerea investițiilor străine, realizarea de joint ventures sau dezvoltarea de parteneriate externe cu companii din alte țări. Mai mult, practicile corupte conduc la condiții de concurență neloială, care afectează dezvoltarea în ansamblu a întregului mediu de afaceri din România.

Contact

Luisa Paloș – Department Marketing & PR

0728 137 727

luisa.palos@ccibv.ro

Asistență firme în contextul crizei din Ucraina

Asistență firme în contextul crizei din Ucraina 2560 847

Criza generată de conflictul din Ucraina va avea un impact major în plan economic, atât la nivel macro, cât şi la cel al operatorilor economici.

În primă instanţă, vor fi profund afectate companiile româneşti care derulează operaţiuni de export pe pieţele Federaţiei Ruse, Ucrainei şi Belarus, precum şi producătorii români care se aprovizionează cu materii prime ori subansamble din aceste ţări.

Pentru a veni în sprijinul operatorilor economici care se confruntă cu astfel de dificultăţi, precum şi al firmelor româneşti în general, vă informăm asupra posibilităţii de a apela la asistenţă din partea reprezentanţilor ministerului nostru în străinătate (Birourile de Promovare Comercial-Economică – BPCE) pentru identificarea de noi parteneri de export sau furnizori de materii prime de pe pieţe alternative.

Firmele se pot adresa, în acest sens, Departamentului de Comerţ Exterior (dgre@dce.gov.ro) sau direct reprezentanţilor economici externi accesând site-ul de mai jos.

Contact

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului

0372 492 652
olguta.marian@dce.gov.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 14.03.2022 – 25.03.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 14.03.2022 – 25.03.2022 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 14.03.2022 – 25.03.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 01.03.2022 – 08.03.2022

● Ordin nr. 12 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea şi individualizarea sancţiunilor contravenţionale raportate la cifra de afaceri rezultate din activitatea de control (M.O. nr. 202/01.03.2022),
 
●  Ordin nr. 509 emis de M.F. pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman valabile în România care pot fi utilizate/comercializate exclusiv de farmaciile comunitare/oficinele locale de distribuţie/farmaciile cu circuit închis şi drogheriile care nu se află în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene și a municipiului Bucureşti sau/şi cu Ministerul Sănătăţii, cuprinse în Catalogul public (M.O. nr. 203/01.03.2022),
 
●  Ordin nr. 45 emis de M.A.D.R. pentru aprobarea regulilor privind înregistrarea activităţii operatorilor/grupurilor de operatori în agricultura ecologică (M.O. nr. 206/02.03.2022),
 
●  Ordin nr. 64 privind modificarea Procedurii de anulare a obligaţiilor de plată accesorii în conformitate cu prevederile cap. II – Anularea unor obligaţii accesorii din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru instituirea unor măsuri fiscale, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă nr. 85/2021 (M.O. nr. 206/02.03.2022),
 
●  Ordin nr. 3161 privind aprobarea planurilor de învăţământ şi a programelor şcolare pentru cultura de specialitate şi pregătirea practică din aria curriculară Tehnologii, precum şi pentru stagiile de pregătire practică – curriculum în dezvoltare locală (CDL), pentru clasele a X – a, învăţământ profesional, pentru calificările profesionale de nivel 3 al Cadrului naţional al calificărilor: lutier, electrician auto, operator montator subansamble (M.O. nr. 206/02.03.2022),
 
●  Hotărâre nr. 297 privind modificarea şi completarea anexelor nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1/2018 pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice (M.O. nr. 211/03.03.2022),
 
●  Ordin nr. 16 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Regulilor de alocare a capacităţilor de interconexiune (M.O. nr. 211/03.03.2022),
 
●  Ordin nr. 15 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Metodologiei de stabilire a regulilor de comercializare a energiei electrice produse în centrale electrice din surse regenerabile cu putere electrică instalată de cel mult 400 kW pe loc de consum aparţinând prosumatorilor (M.O. nr. 215/04.03.2022),
 
●  Lege nr. 37 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 20/1994 privind măsuri pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor existente (M.O. nr. 216/04.03.2022),
 
●  Lege nr. 39 pentru modificarea art. 116 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe (M.O. nr. 216/04.03.2022),
 
●  O.U.G. nr. 19 privind unele măsuri referitoare la garanţiile de bună execuţie constituite în cadrul contractelor de achiziţie publică şi al contractelor sectoriale (M.O. nr. 216/04.03.2022),
 
●  Hotărâre nr. 304 privind acordarea prestaţiilor sub forma biletelor de tratament balnear, pentru anul 2022, prin sistemul organizat şi administrat de Casa Naţională de Pensii Publice (M.O. nr. 217/04.03.2022),
 
●  Hotărâre nr. 311 privind intensitatea maximă a ajutorului de stat regional în perioada 2022 – 2027 pentru investiţii iniţiale (M.O. nr. 218/04.03.2022),
 
●  Ordin nr. 18 emis de A.N.R.E.pentru aprobarea Procedurii privind racordarea la reţelele electrice de interes public de joasă tensiune a locurilor de consum aparţinând utilizatorilor clienţi casnici (M.O. nr. 220/07.03.2022),
 
●  Ordin nr. 19 emis de A.N.R.E   entru aprobarea Procedurii privind racordarea la reţelele electrice de interes public a locurilor de consum şi de producere aparţinând prosumatorilor  (M.O. nr. 222/07.03.2022),
 
●  Hotărâre nr. 259 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006 (M.O. nr. 223/07.03.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Ofertă forță de muncă specială -persoane private de libertate – în regim de prestări servicii

Ofertă forță de muncă specială -persoane private de libertate – în regim de prestări servicii 2560 832

Penitenciarul Codlea oferă forță de muncă specială – persoane private de libertate – în regim de prestari servicii în condiții avantajoase pentru societățile comerciale.

Pentru societățile comerciale:
Forța de muncă specială se asigură prin încheierea unui contract de prestări servicii cu administrația penitenciarului;
Tariful practicat se negociază având ca reper salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată stabilit conform Hotărârii de Guvern nr. 1071/2021, în funcție de natura lucrărilor, la care se adaugă T.V.A;
Flexibilitate privind numărul persoanelor private de libertate folosite la muncă în funcție de nevoile beneficiarului și respectiv, asigurarea unui număr constant de persoane pe toată perioada contractului;
Hrana persoanelor private de libertate este asigurată de către administrația penitenciarului, fără a implica costuri suplimentare din partea beneficiarului, în sarcina acestuia intrând doar transportul;
Supravegherea deținutilor de către personalul propriu asigură siguranța materiilor prime, materialelor, sculelor și uneltelor folosite în procesul de producție.

Activități lucrative prestate:
Lucrări necalificate (reciclarea deșeurilor, salubritate, manipulare material.etc);
Întreținere și amenajare spații verzi;
Lucrări în domeniul construcțiilor civile, rutiere sau feroviare;
Lucrări în agricultură;
Activități lucrative în domeniul încălțămintei, ambalaje carton și hârtie, mase plastice, componente electrice și cabluri, piese și accesorii în industrie, stivuire, sortare, etc.

Totodată, Penitenciarul Codlea poate pune la dispoziție spații proprii necesare desfășurării proceselor de producție.

Contact

Penitenciarul Codlea

Codlea, str. Gării nr.12

0268 251 936
pcodlea@anp.gov.ro

Platformă de internaţionalizare a afacerilor

Platformă de internaţionalizare a afacerilor 2560 980

Camera de Comerţ şi Industrie, Centrul Enterprise Europe Network Braşov, alături de DevelopmentAid, vă prezintă o platformă de internaţionalizare a afacerilor oportună pentru firmele braşovene care doresc să beneficieze de informaţii utile, din diverse domenii.

DevelopmentAid este o organizație lider, inovatoare, care oferă informații complete pentru sectorul internațional de dezvoltare.
Pe site-ul https://www.developmentaid.org/ se găsesc oportunități de finanțare, expertiză și date precise, sunt specializați în atragerea de donatori, agenții, firme de consultanță ONG-uri și consultanți individuali, care lucrează pentru dezvoltarea internațională.

DevelopmentAid asigură servicii pentru clienții interesaţi  de licitaţiile şi granturile publicate pe platformă.

Scopul DevelopmentAid este de a îmbunătăți performanța, promptitudinea și eficacitatea implementării proiectelor internaționale de sprijin pentru dezvoltare.


Membrii Camerei de Comerţ şi Industrie Braşov sunt invitaţi să se inregistreze pe această platformă, beneficiind de următoarele avantaje:

– Posibilitatea membrilor CCIBV de a utiliza Serviciul Call4Partners, care va fi lansat în curând pe DevelopmentAid;

-10% reducere aplicată pentru orice membru CCIBV recomandat care se abonează pe platforma DevelopmentAid, pentru orice pachet de abonament.

Contact

CAMERA DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE BRAŞOV

simona.ordace@ccibv.ro

Eveniment de brokeraj în cadrul AUTOPROMOTEC 2022 – Expoziție internațională de echipamente auto și produse aftermarket

Eveniment de brokeraj în cadrul AUTOPROMOTEC 2022 – Expoziție internațională de echipamente auto și produse aftermarket 2210 753

Centrul Enterprise Europe Network Brașov din cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov vă invită în calitate de co-organizator să vă alăturați acestui eveniment în perioada 25 -28 Mai 2022, organizat de Uniunea Camerelor de Comerț din Emilia-Romagna, Italia.

AUTOPROMOTEC este cea mai specializată expoziție internațională de echipamente auto și produse aftermarket și este principala cale de acces pentru toate piețele de schimb auto.

Sectoarele reprezentate:
-Instalații, utilaje și materiale pentru: ateliere de reparații auto, ateliere de reparații caroserii auto, electricieni auto, comercianți de anvelope, dealeri auto, stații de service, spălătorii auto și centre specializate pentru repararea mijloacelor de transport;
-Mașini, echipamente, matrițe și materiale pentru specialiști în anvelope;
-Echipamente, materiale și produse pentru vânzarea și repararea anvelopelor;
-Mașini și echipamente pentru revizie motoare;
-Piese de schimb, componente;
-Servicii auto.

Participarea la evenimentul de brokeraj oferă o oportunitate unică de a:
– stabili un parteneriat de afaceri și/sau tehnologic;
– construi un parteneriat de calitate;
– prezenta tehnologiile/ideile de proiecte/serviciile în cadrul întâlnirilor bilaterale;
– întâlni potențiali parteneri de cooperare pentru proiecte europene de cercetare și dezvoltare;
– afla despre noi tehnologii și soluții.

Va fi un eveniment de brokeraj cu prezență (eveniment fizic). Toate întâlnirile vor avea loc la Bologna. Doar dacă cursul pandemiei de Covid-19 face călătoria imposibilă sau nerecomandabilă vom lua în considerare modalități alternative de organizare a evenimentului.

Cei interesați se vor inregistra completând formularul de înregistrare de mai jos.

Contact

CAMERA DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE BRAŞOV

sorina.blejan@ccibv.ro şi ioana.moldovan@ccibv.ro