Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Networking & Live Robotics Expo

Networking & Live Robotics Expo 2449 849


Vă informăm cu privire la evenimentul dedicat tehnologiilor moderne de automatizare:

Networking & Live Robotics Expo

Parteneri europeni de afaceri pentru IMM-uri prin reţeaua Enterprise Europe Network

MULTITECH INDUSTRIAL SRL alături de Camera de Comerț și Industrie Braşov, Centrul Enterprise Europe Network (EEN) vă invită în data de 17 martie 2022, ora 9.00 la un eveniment destinat IMM-urilor interesate de domeniul Industriei 4.0 şi cooperare internațională.
Sunt aşteptaţi specialiști responsabili cu automatizarea, producția și logistica în companii de producție din România, dar invităm și studenți din învățământul superior care doresc să dobândească cunoștințe practice despre etapele, soluțiile și inițiativele din domeniul Industriei 4.0.

Inspirați-vă, ascultați prezentările live, încercați roboții!
Acest eveniment va oferi echipei dumneavoastră toate răspunsurile și vă va permite să devansați concurența.
Ce soluţii puteţi vedea? Accesaţi pagina web a firmei MULTITECH, http://www.multitech.ro/noutati/va-invitam-la-multitech-experience.
 
Locul de desfăşurare: QOSMO Braşov Hotel, Strada Zaharia Stancu nr.4, Braşov

Evenimentul este complet GRATUIT !

Cu toate acestea, este necesară înregistrarea prealabilă din cauza locurilor limitate și pentru a face evenimentul mai transparent.

Contact

MULTITECH INDUSTRIAL SRL

0772 268 584

CAMERA DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE BRAŞOV

sorina.blejan@ccibv.ro şi ioana.moldovan@ccibv.ro

Webinar: Managementul Plăților în Afacerile Internaționale

Webinar: Managementul Plăților în Afacerile Internaționale 2232 718

În data de 18 Martie 2022,  se va organiza un webinar privind Managementul Platilor in Afacerile Internationale

Webinarul prezintă caracteristicile modalităților de plată utilizate în decontarea operațiunilor de export – import, precum și criteriile care stau la baza selectării celei mai avantajoase soluții. De asemenea, se va explica cum, în funcție de modalitatea de plată, o tranzacție cu risc potențial poate fi transformată într-o tranzacție sigură pentru ambii parteneri comerciali. Conceptele teoretice vor fi ilustrate prin analizarea unor studii de caz reale, din cazuistica operațiunilor de export – import.

Participanților la webinar li se vor prezenta sintetic și prevederile principalelor reglementări în domeniu ale Camerei de Comerț Internațional de la Paris: INCOTERMS 2020, Publicația 600 privind acreditivele documentare și Publicația 522 privind incasso-urile.

 

AGENDĂ

  • Introducere în tranzacțiile comerciale internaționale
  • Scopul şi aplicabilitatea INCOTERMS, delimitarea responsabilităților şi riscurilor
  • Documente comerciale şi financiare utilizate în comerțul internațional – caracteristici
  • Acreditivul Documentar (AD): concept, caracteristici, mecanism de derulare; clasificare/tipuri de AD; Publicația nr. 600 a ICC
  • Incasso-ul documentar (ID): concept, caracteristici, mecanism de derulare; clasificare/tipuri de ID; căi și metode de atenuare a riscului de neplată la incasso; Publicația nr. 522 a ICC
  • Sesiuni de întrebări şi răspunsuri (interactiv, pe parcursul webinarului)

 LECTOR
Dr. Gabriela Hârțescu, expert în finanțarea comerțului internațional, având peste 20 de ani experiență în training și consultanță în acest domeniu. Este Doctor în Economie, specializarea Finanțe, titlu obținut la ASE, cu teza de doctorat “Surse alternative de finanțare a operațiunilor de comerț exterior”.
 
PERIOADA DE DESFĂȘURARE
18 martie 2022 , în intervalul orar: 9:30 – 16:30

TAXA DE CURS
900 RON + TVA
Participarea la webinar se face prin completarea formularul de participare de mai jos.

Numărul maxim de participanți/serie este de 25.
La finalul evenimentului va fi acordat un certificat digital de participare.
Înscrierile se efectuează cu minim 5 zile calendaristice înainte de data organizării webinarului.
Prin înregistrare, participantul va accepta Termenii și condițiile stabilite, inclusiv Politica de înregistrare, participare și retragere.

Contact

Direcția Relații Interne și ICC Romania

021 319 18 85

Oportunități de afaceri din SUA

Oportunități de afaceri din SUA 1665 833

Interes cooperare potențiali furnizori de crupe

Companie americană (importator de produse agroalimentare și băuturi non-alcoolice din țări central și est-europene) solicită parteneri din România, potențiali furnizori de crupe, precum și ambalatori pentru produse precum semințe de mei, boabe de hrișcă, orez, arpacaș etc.

Interes cooperare potențiali parteneri din România , furnizori de diverse produse

Companie americană cu sediul în statul Virginia (importator) solicită parteneri din România, potențiali furnizori de produse diverse, precum:

  • Ulei de floarea-soarelui
  • Uleiuri sintetice (ester oil), de tipul celor utilizate pentru compresoarele de aer condiționat, aparate frigorifice, diverse echipamente industriale (transformatoare), care necesită lubrifiere
  • Întrerupătoare/cabluri electrice
Companiile interesate de  astfel de colaborări, vor comunica datele minime de contact (denumire firmă, persoană contact, e-mail, telefon, produsul/serviciul oferit) pentru o legătură directă cu  firmele americane la Ambasada României din SUA.
 
Răzvan DUMITRESCU
Minister Counselor for Economic Affairs
+1 202 8730063
washington.economic@mae.ro

Campanie umanitară ”Comunitatea de afaceri brașoveană alături de refugiații din Ucraina”

Campanie umanitară ”Comunitatea de afaceri brașoveană alături de refugiații din Ucraina” 2560 846

Camera de Comerț și Industrie Brașov se implică activ în campania umanitară de strângere de ajutoare pentru refugiații din Ucraina, alături de unul dintre membrii săi, societatea VIP DAY TOURS S.R.L. – organizatorul logisticii de transport.

Facem apel către toate societățile brașovene, pentru a ajuta în colectarea următoarelor materiale necesare pentru oamenii care au sosit din Ucraina pe teritoriul României, în contextul actual al războiului:
PĂTURI,
PRODUSE DE IGIENĂ (săpun, șampon, pastă dinți, periuțe dinți, absorbante, etc.),
MEDICAMENTE, CU EXCEPȚIA ANTIBIOTICELOR (No-Spa, antitermice, analgezice, antiinflamatoare, vitamine, vitamine copii – Ascovit, etc…),
LAPTE PRAF,
SCUTECE PENTRU COPII,
BATERII (AAA R3 alcaline, 1.5V,  AA R6 alcaline),
FRUCTE: PORTOCALE, BANANE, MERE și altele.

Prin amabilitatea domnului Pinciu Vlad, societatea VIP DAY TOURS S.R.L. colectează ajutoare din mai multe județe, iar în județul Brașov, în fiecare LUNI, MIERCURI și VINERI, orele 11.00-12.00, asigură cu autovehicule proprii, transportul gratuit al acestor materiale.

În condițiile în care se fac donații mai voluminoase, punctul de întâlnire va fi în parcare la CORESI SHOPING RESORT (în zilele și orele menționate mai sus), iar dacă donațiile sunt mai mici, se pot aduce la sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov.

Suntem convinși că putem să ne mobilizăm și ÎMPREUNĂ SĂ AJUTĂM!

Contact

Alina Nicoleta GROȘANU

DIRECTOR  DEPARTAMENT JURIDIC ARBITRAJ RESURSE UMANE

0728 137 736
alina.grosanu@ccibv.ro

Curs online – Agile Transformation Cum să lucrezi cu proiecte agile?

Curs online – Agile Transformation Cum să lucrezi cu proiecte agile? 1185 889

Ne bucurăm să vă anunțăm că organizăm împreună cu Trainsilvania Regional Learning, cursul online Agile Transformation- Cum să lucrezi cu proiecte agile?

Modul de lucru se schimbă din ce in ce mai rapid iar proiectele devin standardul de lucru în orice companie de succes. În același timp, la nivel global, 50% din proiecte eșuează, multe din cauza folosirii unor metode neadaptate contextului actual.

 Motivați de misiunea noastră de a sprijini comunitatea oamenilor de afaceri brașoveni și de a contribui la procesul de dezvoltare al companiilor brașovene  vă invităm să participați  la cursul Agile Transformation- Cum să lucrezi cu proiecte agile? susținut de Dan Brumă, trainer cu experiența în antreprenoriat și multiple industrii la nivel național și internațional,  joi, 7 Aprilie 2022 și vineri, 08 Aprilie 2022.

 În cadrul cursului online Agile Transformation- Cum să lucrezi cu proiecte agile?  veți învăța să:

  •  Faceti transferul de la proiectele clasice la sistemul agile
  • Dezvoltați un mod de gândire concentrat pe experiența clientului
  • Implicați activ clienții pentru a asigura succesul proiectelor
  • Eficientizați modul în care echipa colaborează pentru rezultatul final
  • Scurtați clclul de dezvoltare al noilor produse

Despre TrainSilvania Regional Learning Initiative – www.trainsilvania.ro:

Sunt un grup de profesioniști în învățare, pasionați de Transilvania, de dezvoltarea oamenilor și companiilor din zonă.

Scopul lor este de a servi organizațiile locale și potențialul lor de afaceri, accesând local cele mai bune resurse de învățare – programe, traineri, consultanți.

 Cine susține cursul ?

Dan Brumă – Consultant Senior cu o experiență de peste 12 ani în facilitare la nivel international – are o bogată experiență în dezvoltarea afacerilor și in managementul echipelor într-o serie de industrii, cum ar fi Telecom, IT & C și Automotive. Este unul dintre puținii formatori români cu experiență în livrare în peste 10 țări din Europa, Asia și America.

Detalii Curs Agile Transformation – Cum să lucrezi cu proiecte agile? 


  • Durată: 2 zile  de la ora  09:00 la ora 15:00
  • Preț: 600 Lei + TVA

Membrii CCI Brașov beneficiază de o reducere de 10%, costul fiind de 540 lei + TVA

Notă: Participanții vor primi o diplomă eliberată de Camera de Comerț și Industrie Brașov, care atestă participarea la cursul online Agile Transformation- Cum să lucrezi cu proiecte agile?

Modalitate înscriere:

Cursul se va desfășura online pe platforma Zoom.

Contact

Cristina Sîrbu – Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  

0729 839 860

cristina.sirbu@ccibv.ro

Seminar de informare : Start-Up Nation 2022 – Ajutor de stat – Finanțări nerambursabile de maxim 100.000 lei sau de maxim 200.000 lei

Seminar de informare : Start-Up Nation 2022 – Ajutor de stat – Finanțări nerambursabile de maxim 100.000 lei sau de maxim 200.000 lei 2560 830

Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează, joi 10 Martie 2022, un seminar de informare privind programul START-UP NATION 2022, ocazie cu care se vor prezenta și oportunitățile de extindere a activităților IMM-urilor  pe plan internațional, prin Centrul Enterprise Europe Network Braşov

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a publicat în data de 25 februarie 2022, proiectul procedurii de implementare a Programului pentru stimularea înființării întreprinderilor mici și mijlocii „Start-up Nation – ROMÂNIA”, precum și criteriile privind evaluarea online a planului de afaceri Start-up Nation.
Beneficiarii acestui program sunt societățile – microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii care sunt înființate de către persoane fizice după data de 1 ianuarie 2020, inclusiv.

Alocația financiară nerambursabilă se acordă după următoarele criterii:
Pentru aplicanții care își asumă crearea și menținerea unui singur loc de muncă prin intermediul programului:
– maximum 100.000 lei/beneficiar, sumă care poate reprezenta maximum 95%din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului

Pentru aplicanții care își asumă crearea și menținerea a două locuri de muncăprin intermediul programului:
– maximum 200.000 lei/beneficiar, sumă care poate reprezenta maximum 95%din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului

Detalii:
Data desfășurării | 10 Martie 2022
Ora desfășurării | 11:00
Locul desfășurării | sediul CCI Brașov, str. M. Kogălniceanu 18-20, Sala de Conferințe.

Participarea este gratuită.

Locurile sunt limitate, participarea fiind posibilă DOAR în baza înscrierii prin completarea formularului de participare  de mai jos.

Având convingerea că acest seminar  va fi de real interes pentru compania Dvs., vă adresăm invitația de a vă înscrie până cel târziu în 9.03.2022, prin completarea formularului de participare  de mai jos.

Contact

Attila Szekely | Director Departament Consultanță

0268 547 084

attila.szekely@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 23.02.2022 – 01.03.2022

● Ordin nr. 237 emis de M.F.  privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor şi taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă (M.O. nr. 178/23.02.2022),
 
Legea nr. 156/2000 REPUBLICARE privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor şi taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă (M.O. nr. 178/23.02.2022),
 
O.U.G. nr. 12 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal – bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007 – 2013 şi pentru proiecte preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007 – 2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014 – 2020 (M.O. nr. 181/23.02.2022),
 
O.U.G. nr. 13 pentru modificarea pct. II subpct. 1 din anexa la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2002 privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat (M.O. nr. 181/23.02.2022),
 
Ordin nr. 8 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Regulamentului privind racordarea la sistemul de transport al gazelor naturale (M.O. nr. 187/25.02.2022),
 
Ordin nr. 152 emis de M.T.I. privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.135/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea şi certificarea produselor şi materialelor de exploatare utilizate la vehiculele rutiere, precum şi condiţiile de introducere pe piaţă a acestora – RNTR 4 (M.O. nr. 189/25.02.2022),
 
Hotărâre nr. 9 pentru completarea Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 6/2022 privind procedura de aprobare a regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor (M.O. nr. 191/25.02.2022),
 
Ordin nr. 44 emis de M.A.D.R. privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 45/2021 pentru aprobarea criteriilor de eligibilitate, condiţiilor specifice şi a modului de implementare a schemelor de plăţi prevăzute la art. 1 alin. (2) şi (3) şi art. 35 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2021 pentru aprobarea schemelor de plăţi şi a unor instrumente de garantare care se aplică în agricultură în anii 2021 şi 2022 (M.O. nr. 191/25.02.2022),
 
Ordin nr. 9 emis de A.N.R.E. privind aprobarea Metodologiei de calcul al tarifelor aferente procesului de racordare la sistemele de transport şi distribuţie din sectorul gazelor naturale şi de determinare a valorii medii a unui racord (M.O. nr. 192/25.02.2022),
 
Ordin nr. 38 emis de M.A.D.R. pentru completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.369/2018 privind caracteristicile tehnice, condiţiile de folosire a uneltelor admise la pescuitul comercial şi metodele de pescuit comercial în apele marine şi continentale (M.O. nr. 192/25.02.2022),
 
Ordin nr. 13 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea şi individualizarea sancţiunilor contravenţionale raportate la cifra de afaceri, de către Comitetul de reglementare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, ca urmare a acţiunilor de investigaţii (M.O. nr. 195/28.02.2022),
 
Ordin nr. 7 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Regulamentului privind racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale (M.O. nr. 196/28.02.2022),
 
Ordin nr. 6 emis de A.N.R.E.  pentru modificarea şi completarea Procedurii privind confirmarea unui sistem de distribuţie închis de energie electrică sau de gaze naturale, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 195/2020 (M.O. nr. 197/28.02.2022),
 
Ordin nr. 10 emis de A.N.R.E pentru modificarea şi completarea Metodologiei de stabilire a tarifelor reglementate pentru serviciile de distribuţie în sectorul gazelor naturale, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 217/2018 (M.O. nr. 197/28.02.2022),
 
Ordin nr. 46 emis de M.A.D.R. privind aprobarea formularului – tip al cererii unice de plată pentru anul 2022 (M.O. nr. 198/28.02.2022),
 
Ordin nr. 510 emis de M.A.T. pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare a structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi alimentaţie publică, a licenţelor şi brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Turism nr. 65/2013 (M.O. nr. 198/28.02.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 07.03.2022 – 21.03.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 07.03.2022 – 21.03.2022 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 07.03.2022 – 21.03.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Curs online – Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR

Curs online – Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR 3144 906

Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează cursul online – Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR .

Considerând ca datele personale reprezintă informatii esențiale pe care toate organizațiile ar trebui sa le protejeze, o astfel de reglementare va ajuta la instituirea unor proceduri și controale adecvate pentru a preveni încălcarea securitătii informațiilor.

Acest curs (pe lângă aspectul practic) reprezintă dovada îndeplinirii obligației legale de formare continuă a responsabililor cu protecția datelor desemați la nivelul instituțiilor, precum și a operatorilor privați (acolo unde există obligația legală potrivit GDPR).

Cursul se adresează atât responsabililor cu protecția datelor, cât și personalului care prelucrează date cu caracter personal la nivelul operatorului (specialiști din departamentul de resurse umane, din zona protecției muncii, departamentelor de contabilitate, juridic, marketing, vânzări și comerț online, medici, notari, contabili autorizați, funcționarii publici din entitățile unde se eliberează și, după caz, prelucrează documente de identitate sau alte date cu caracter personal).

În cadrul cursului Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR vor fi abordate următoarele aspecte:

1. Evoluții legislative în materia protecției datelor cu caracter personal
2. Drepturile persoanei vizate
3. Proceduri și documente utilizate la nivelul operatorului
4. Bune practici în domeniul protecției datelor cu caracter personal
5. Analiza tipurilor de incidente produse în sfera protecției datelor cu caracter personal
6. Activități proactive și reactive ale responsabilului cu protecția datelor
7. Studii de caz

Formator: Bogdan PANAIT – vicepreședinte A.S.C.P.D., fondator LEXDATA

Detalii Curs Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR:

Durată: 1 zi – 6 ore
Preț: 300 Lei + TVA

Membrii CCI Brașov beneficiază de o reducere de 10%, costul fiind de 270 lei + TVA

Notă: Participanții vor primi o diplomă eliberată de Camera de Comerț și Industrie Brașov, care atestă participarea la cursul online Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR.

Modalitate înscriere:

Cursul se va desfășura online pe platforma Zoom.

Contact

Cristina Sîrbu – Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  

0729 839 860

cristina.sirbu@ccibv.ro

Eveniment de matchmaking „VIBE SIVAL 2022”

Eveniment de matchmaking „VIBE SIVAL 2022” 2287 908

Vă informăm cu privire la oportunitatea participării la evenimentul de matchmaking „VIBE SIVAL 2022” organizat  în mod hibrid în perioada 15-18.03.2022.

Domenii vizate:

  • Semințe și plante
  • Protecția plantelor
  • Energie regenerabilă și eficiență energetică
  • Fructe și legume (proaspete și transformate), viticultura și cidru
  • Horticultura ornamentală, peisaj și design urban
  • Îngrășământ și suport pentru culturi
  • Echipamente, instrument de luare a deciziilor și TIC
  •  Servicii, consultanță și studii
Contact

PhD Eng Cornelia Muraru-Ionel – Coordinator of the Technological and Business Incubator INMA-ITA, cluster manager of IND-AGRO-POL competitiveness pole
INMA – National Institute of Research-Development for Machines and Installation designed to Agriculture and Food Industry – Enterprise Europe Network member

0742 226 193

cmuraru@inma-ita.ro; cornelia.muraru.ionel@gmail.com