Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Evoluţia pieţei muncii din Brașov în ianuarie 2022

Evoluţia pieţei muncii din Brașov în ianuarie 2022 2560 893

De doi ani asistăm la schimbări majore în modelele de lucru ale companiilor. O mare parte dintre angajatori oferă deja joburi în sistem hibrid sau full remote; ne-am obișnuit cu frecvența conferințelor, webinariilor și târgurilor de joburi din online.

2022 va fi un an în care piața muncii se va stabiliza și mai mult, iar tendinţele pe piaţa muncii vor fi: creşterea competiţiei pentru talente; apariția de noi beneficii extrasalariale – existând o presiune și mai mare pe bugetele pentru salarii; angajaţii îşi vor schimba jobul mai des – vor fi mult mai selectivi în fața ofertelor de muncă și vor îmbrățișa schimbarea doar dacă oportunitatea profesională le va bifa toate criteriile dorite.

Recrutarea va ridica provocări angajatorilor şi anul acesta, având în vedere deficitul forţei de muncă de pe piaţa din România. În plus, aproape 7 din 10 angajaţii plănuiesc să îşi schimbe jobul în 2022, după ce, în 2021, 62% dintre ei considerau că nivelul de stres a crescut, iar bunăstarea a devenit o prioritate în selecţia locului de muncă ( notează un raport al BestJobs).

Indexul locurilor de muncă arată că Brașovul se află pe locul al doilea în clasamentul judeţelor cu cele mai multe oferte de locuri de muncă în luna ianuarie 2022, aproape 3.520 de anunţuri, în creştere cu 71% faţă de ianuarie 2021. Podiumul a fost completat de Cluj, cu 3.221 anunțuri de angajare publicate de angajatori în ianuarie 2022, în creştere cu 39% faţă de aceeaşi lună din 2021. Angajatorii din zona Bucureşti-Ilfov au publicat aproape 15.500 de anunţuri de angajare în luna ianuarie, cu 73% mai multe faţă de aceeaşi lună din 2021, ocupând primul loc în clasamentul judeţelor cu cea mai mare ofertă de locuri de muncă în prima lună din acest an. (notează un raport al Olx Romania)

În urma unei analize realizate de către Camera de Comerț și Industrie Brașov, în baza datelor primite de la AJOFM Brașov, la nivelul județului Brașov în luna ianuarie 2022 s-a înregistrat interesul angajatorilor pentru categoria agenți de securitate – 42 anunțuri,  agenți servicii client – 52 anunțuri, manipulant marfuri – 30 anunțuri, montatori (acumulatori și subansamble) – 96 anunțuri, muncitori necalificați la asamblarea, montarea pieselor – 59 anunțuri. Alte categorii: administratori, agenți comerciali, agenți curățenie clădiri și mijloace de transport, agenți vânzări, bucătari și ajutor de bucătari, analist ajutor, asistent medical generalist, asistent medical șef, barman, coafor, cofetar,conducător autospecială, confecționer tâmplărie din aluminiu și mase plastice, consilieri, consultanți, experți contabil, electrician, femeie de serviciu, funcționar administrativ, ingineri, lăcătuși mecanici, lucrători comerciali, manipulanți mărfuri, montatori, muncitori calificați și necalificați, operatori, ospătari, șoferi, s.a

Din totalul de 910 locuri de muncă vacante, 70 de posturi sunt cu studii universitare, 92 de posturi sunt cu studii liceale, restul sunt studii gimnaziale și fără studii, 44 de posturi sunt cu durată determinată, 8 posturi fiind cu timp parțial de muncă.

Numărul total al şomerilor înregistraţi în luna inauarie în județul Brașov : 4902 din care 2273 femei;  din total șomeri, 1128 sunt indemnizați (670 femei) și 3774 sunt neindemnizați (1603 femei).

Contact

Andreea Ivașcu- Director Departament Marketing & PR

0268 547 084

Curs online: ”Tehnici de vânzare de la distanță”

Curs online: ”Tehnici de vânzare de la distanță” 2560 878

Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează împreună cu Trainsilvania Regional Learning, joi 24 Martie 2022, cursul online Tehnici de Vânzare de la Distanță.

Cele mai eficiente metode de vanzare directă implică vizitele la clienti. Dar ce faci când întâlnirile față în față sunt mai rare iar disponibilitatea oamenilor de a se intâlni în format fizic este scăzută? Cel mai important lucru pe care îl poți face este să iți dezvolți abilitățile de a vinde de la distanță, folosind metode și tehnici noi.

Motivați de misiunea noastră de a sprijini comunitatea oamenilor de afaceri brașoveni și de a contribui la procesul de dezvoltare al companiilor brașovene  vă invităm să participați  joi, 24 Martie 2022, la cursul online Tehnici de Vânzare de la Distanță  susținut de Dan Brumă, trainer cu experiența în antreprenoriat și multiple industrii la nivel național și internațional.

Motivați de misiunea noastră de a sprijini comunitatea oamenilor de afaceri brașoveni și de a contribui la procesul de dezvoltare al companiilor brașovene vă invităm să participați  la cursul online Tehnici de vânzare de la distanță susținut de Dan Brumă, trainer cu experiența în antreprenoriat și multiple industrii la nivel național și internațional.

În cadrul cursului online Tehnici de vânzare de la distanță vor fi abordate următoarele aspecte:
• Pregătirea abordării de la distanță. Ce trebuie să faci diferit?
• Mail, telefon, Skype, Teams, Zoom? Alege platforma potrivită
• Deschiderea discuției și captarea interesului
• Gestionarea emoțiilor în discuții la telefon
• Recunoașterea semnalelor de cumpărare
• 5 tehnici de influențare de bază
• Propunerea acțiunilor concrete
• Cum să scrii un email eficient de follow-up? Evitarea principalelor greșeli
• Managementul clienților dificili. Tratarea obiecțiilor

Despre TrainSilvania Regional Learning Initiative – www.trainsilvania.ro:

Sunt un grup de profesioniști în învățare, pasionați de Transilvania, de dezvoltarea oamenilor și companiilor din zonă.

Scopul lor este de a servi organizațiile locale și potențialul lor de afaceri, accesând local cele mai bune resurse de învățare – programe, traineri, consultanți.

 Cine susține cursul ?

Dan Brumă – Consultant Senior cu o experiență de peste 12 ani în facilitare la nivel international – are o bogată experiență în dezvoltarea afacerilor și in managementul echipelor într-o serie de industrii, cum ar fi Telecom, IT & C și Automotive. Este unul dintre puținii formatori români cu experiență în livrare în peste 10 țări din Europa, Asia și America.

Detalii curs Tehnici de Vânzare de la Distanță :


  • • Durată: 1 zi, 24 Martie 2022 – de la ora 09:00 la ora 16:00
    • Preț: 400 Lei + TVA

Notă:  Participanții vor primi o diplomă eliberată de TrainSilvania Regional Learning, care atestă participarea la cursul Tehnici de Vânzare de la Distanță.

Modalitate înscriere:

Cursul se va desfășura online pe platforma Zoom.

Termen de confirmare a participării: Marți,  22 Martie

Contact

Cristina Sîrbu – Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  

0729 839 860

cristina.sirbu@ccibv.ro

Curs online ”Tehnici de negociere”

Curs online ”Tehnici de negociere” 2560 878

Ne bucurăm să vă anunțăm că  organizăm împreună cu Trainsilvania Regional Learning, cursul online: ”Tehnici de negociere”.

Multe eforturi de vânzare se blochează atunci când ajung în faza negocierii. Fie pentru că pornim cu așteptări diferite sau pentru că există nemulțumiri ale clienților cu privire la aspectele ofertei, e dificil să găsim un numitor comun. Și de multe ori renunțăm. Pentru a  fi mai ușor să navigați printre obstacolele negocierii, acest workshop vă echipează cu un set complet de tehnici și abilități pentru a fi un bun negociator, inidferent de context.

Motivați de misiunea noastră de a sprijini comunitatea oamenilor de afaceri brașoveni și de a contribui la procesul de dezvoltare al companiilor brașovene  vă invităm să participați  vineri, 25 Martie 2022, la cursul online Tehnici de negociere susținut de Dan Brumă, trainer cu experiența în antreprenoriat și multiple industrii la nivel național și internațional.

În cadrul cursului online Tehnici de negociere  vor fi abordate următoarele aspecte:

  • Când negociem și când nu? Topul greșelilor în negociere.
  • Aflarea diferențelor și calcularea șanselor de reusită
  • Strategii de negociere și prioritizarea lor
  • Conducerea discuțiilor pentru a convinge interlocutorul
  • Când să te retragi și ce opțiuni ai?

Despre TrainSilvania Regional Learning Initiative – www.trainsilvania.ro:

Sunt un grup de profesioniști în învățare, pasionați de Transilvania, de dezvoltarea oamenilor și companiilor din zonă.

Scopul lor este de a servi organizațiile locale și potențialul lor de afaceri, accesând local cele mai bune resurse de învățare – programe, traineri, consultanți.

 Cine susține cursul ?

Dan Brumă – Consultant Senior cu o experiență de peste 12 ani în facilitare la nivel international – are o bogată experiență în dezvoltarea afacerilor și in managementul echipelor într-o serie de industrii, cum ar fi Telecom, IT & C și Automotive. Este unul dintre puținii formatori români cu experiență în livrare în peste 10 țări din Europa, Asia și America.

Detalii curs Tehnici de negociere:


  • Durată: 1 zi, 25 Martie 2022 –  de la ora  09:00 la ora 16:00
  • Preț: 400 Lei + TVA

Notă:  Participanții vor primi o diplomă eliberată de TrainSilvania Regional Learning, care atestă participarea la cursul Tehnici de negociere.

Modalitate înscriere:

Cursul se va desfășura online pe platforma Zoom.

Termen de confirmare a participării: Miercuri, 23 Martie 2022.

Contact

Cristina Sîrbu – Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  

0729 839 860

cristina.sirbu@ccibv.ro

Sinteza actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până în prezent

Sinteza actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până în prezent 2560 1094

Vă prezentăm sinteza actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până în 22.02.2022

Pentru că odată încetată starea de urgență, a fost declarată STAREA DE ALERTĂ pe teritoriul României, și pentru că săptămânal sunt publicate în Monitorul Oficial foarte multe informații de ordin legislativ, Camera de Comerț și Industrie Brașov vine în sprijinul dumneavoastră cu o sinteză a actelor normative cu impact general și o scurta descriere a acestora, de la declararea stării de alertă până în prezent.

Sinteza actualizată a actelor normative pentru perioada 15.02.2022 – 22.02.2022 poate fi consultată  AICI.

Sinteza actualizată a actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până la data de 22.02.2022 poate fi consultată AICI.

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Camera de Comerț și Industrie Brașov va continua să vă informeze în aceasta privință și în perioada următoare.

Vă invităm să fiți la zi cu toate noutățile din mediul de afaceri, urmărindu-ne pe pagina de Facebook și LinkedIn a CCIBV.

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

0728 137 736

alina.grosanu@ccibv.ro

Împreună vom învinge !

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I   în intervalul 16.02.2022 – 22.02.2022

● Ordin nr. 152/153/375 emis de M.F./M.M.S.S./M.S. pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a „Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” (M.O. nr. 159/17.02.2022),
 
Ordonanță de urgență nr. 8 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014 – 2020, în contextul crizei provocate de COVID – 19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene (M.O. nr. 162/17.02.2022),
 
Ordonanță de urgență nr. 9 pentru stabilirea unor măsuri bugetare în vederea sprijinirii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii (M.O. nr. 162/17.02.2022),
 
Ordonanță de urgență nr. 10 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii (M.O. nr. 162/17.02.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Evenimente Business Mark 2022

Evenimente Business Mark 2022 2560 889

Vă anunțăm organizarea primelor evenimente BusinessMark pentru anul 2022.

  1. Tax Update 20222 martie – detalii tematică, primii speakeri și înscriere AICIeveniment online (MyConnector)
  2. Tomorrow@Work15, 16 martie – detalii tematică, primii speakeri și înscriere AICI eveniment hibrid – București (Hotel Radisson Blu) & online
  3. Real Estate & Construction Forum4 martie – detalii tematică, primii speakeri și înscriere AICI  – eveniment hibrid – București (Hotel Radisson Blu) & online
  4. Viteză și precizie prin automatizarea proceselor de business în plină creștere a sectorului de e-commerce22 martie – eveniment DocProcess, organizat cu susținerea BusinessMark – detalii tematică, speakeri și înscriere (participare gratuită) AICI eveniment online

Înregistrarea la evenimente se face online, pe pagina fiecarei conferințe.

De asemenea, calendarul evenimentelor Business Mark  din 2022 este disponibil online AICI și cuprinde aproximativ 50 de evenimente B2B ce vor avea loc în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Iași, Sibiu și Oradea.

Având în vedere diversitatea domeniilor abordate, au fost gândite și abonamente anuale pentru companii ce includ participări la evenimente (atât fizic, cât și online) – mai multe detalii AICI.

Primul eveniment, Tax Update 2022, va avea loc exclusiv online, urmând ca celelalte proiecte din 2022 să fie organizate în format hibrid, atât onsite, cât și online (pe platforma MyConnector). Experienta “in person” va fi completată de cea virtuală, participanții având facilități de networking, chat și zona expoziționala.

Daca proiectele Business Mark  sunt de interes și doriți să primiți informări despre acestea (agenda, speakeri, detalii înscriere etc.), vă rugăm să completați formularul disponibil AICI.

Contact

Adrian Câmpean

0799 742 465

office@business-mark.ro

Expoziția AGRARIA 2022

Expoziția AGRARIA 2022 1808 440

În perioada 5 – 8 Mai 2022 se va desfășura Expozitia AGRARIA 2022  în localitatea Jucu, Jud. Cluj.

AGRARIA este primul târg agricol pe care DLG InterMarketing l-a organizat în România și care, din anul 1995 și până în prezent, și-a clădit, ediție după ediție, un nume puternic, devenind un important loc de întâlnire pentru fermieri, specialiști, manageri și autorități din domeniul agriculturii.

Ajunsă la cea de a 26-a ediție, AGRARIA este platforma de comunicare optimă, unde puteţi afla ultimele noutăţi în domeniul tehnologiei agricole și unde puteţi vedea la lucru vârfuri de gamă ale producătorilor de mașini agricole.

Contact

Adrian Câmpean

0799 742 465

a.campean@dlg.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 28.02.2022 – 11.03.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 28.02.2022 – 11.03.2022 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 28.02.2022 – 11.03.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Noile proceduri vamale care vor fi introduse de către UK începând cu 1 iulie 2022

Noile proceduri vamale care vor fi introduse de către UK începând cu 1 iulie 2022 2560 977

În data de 24 februarie 2022, de la ora 15:00 (ora României) se va organiza un webinar privind noile proceduri vamale care vor fi introduse de către UK.

Webinarul va acoperi aspecte precum ”Safety&Security” și noile cerințe ce vor intra în vigoare începand cu data de 22 Iulie 2022 și va oferi  detalii transportatorilor despre  cum pot accesa și se pot înregistra din timp la acest serviciu.

 

Pentru acest webinar nu este nevoie de o înregistrare prealabilă, fiind posibilă urmărirea acestuia prin accesarea butonului PARTICIPARE WEBINAR.

De asemenea,  accesând butonul INFORMATII SUPLIMENTARE veți putea găsi  o scrisoare din partea Guvernului Britanic, adresată transportatorilor.

Contact

Alondra Bencze | Market Access Adviser – Ambasada Marii Britanii la București

Str. Jules Michelet no.24 | 010463 Bucharest

0790 066 681
alondra.bencze@fcdo.gov.uk

Webinar: Workforce from Asia

Webinar: Workforce from Asia 2320 871

Belgian Luxembourg Romanian Moldovan Chamber of Commerce organizează în data de 2 Martie 2022, webinarul: Workforce from Asia

Webinarul este menit să arate opțiunea și condițiile în cazul în care companiile aleg să utilizeze forța de muncă din Asia.

 

Companiile interesate să participe la acest webinar se vor înregistra mai jos.  După înregistrare vor primi accesul la platforma ZOOM.

Contact

Belgian Luxembourg Romanian Moldovan Chamber of Commerce.

Bdul. Dacia, 58, Sector 1, București, Romania

alain@berocc.com