Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I   în intervalul  02.02.2022 – 09.02.2022

● Ordin nr. 213 emis de M.S. privind modificarea anexei nr. 3 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.513/2020 pentru aprobarea planurilor privind modalitatea de aplicare de către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, de către Institutul Naţional de Sănătate Publică, de către unităţile sanitare, precum şi de către serviciile de ambulanţă judeţene şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti – Ilfov şi de medicii de familie a măsurilor în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic de infectare cu virusul SARS – CoV – 2 (M.O. nr. 106/02.02.2022),
 
Hotărâre nr. 146 pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.174/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură  (M.O. nr. 107/02.02.2022),
 
Ordin nr. 3 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale (M.O. nr. 108/03.02.2022),
 
Ordin nr. 179 emis de M.M.A.P. privind modificarea anexei la Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 323/2020 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024 (M.O. nr. 109/03.02.2022),
 
Ordin nr. 180 emis de M.M.A.P. privind modificarea anexei la Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 324/2020 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 (M.O. nr. 110/03.02.2022),
 
Hotărâre nr. 148 pentru aprobarea Programului de susţinere a producţiei de legume în spaţii protejate pentru anul 2022 (M.O. nr. 111/03.02.2022),
 
Hotărâre nr. 149 privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investiţiilor cu impact major în economie (M.O. nr. 112/03.02.2022),
 
Hotărâre nr. 147 pentru aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susţinere a producţiei de usturoi“, precum şi pentru stabilirea unor măsuri de verificare şi control al acesteia în anul 2022 (M.O. nr. 112/03.02.2022),
 
Hotărâre nr. 171 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 7 februarie 2022, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 (M.O. nr. 114/04.02.2022),
 
Ordin nr. 254 emis de M.S. privind modificarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.513/2020 pentru aprobarea planurilor privind modalitatea de aplicare de către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, de către Institutul Naţional de Sănătate Publică, de către unităţile sanitare, precum şi de către serviciile de ambulanţă judeţene şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti – Ilfov şi de medicii de familie a măsurilor în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic de infectare cu virusul SARS – CoV – 2 (M.O. nr. 116/04.02.2022),
 
O.U.G. nr. 5 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România (M.O. nr. 117/04.02.2022),
 
O.U.G. nr. 6 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 68/2021 privind adoptarea unor măsuri pentru punerea în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea şi acceptarea certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID pentru a facilita libera circulaţie pe durata pandemiei de COVID – 19 (M.O. nr. 117/04.02.2022),
 
Ordin nr. 260 emis de M.S. privind modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 487/2020 pentru aprobarea protocolului de tratament al infecţiei cu virusul SARS – CoV – 2 (M.O. nr. 118/04.02.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Târgul IHGF Delhi, India

Târgul IHGF Delhi, India 2560 1026

Cea de-a 53-a ediție a Târgului IHGF Delhi va avea loc în perioada 30 martie – 3 aprilie 2022 la India Expo Center & Mart

Consiliul de Promovare a Exporturilor pentru Artizanat [EPCH] este o organizație de vârf din India pentru dezvoltarea și promovarea exporturilor de Artizanat și, de-a lungul anilor, a înființat Târgul Indian de Artizanat și Cadouri (IHGF Delhi Fair) ca „One Stop Sourcing Destination” printre cumpărători și importatori de peste mări la nivel global.

Ultima ediție a Târgului de Artizanat a fost organizată în format virtual în septembrie 2021. Acum, EPCH organizează cel de-al 53-lea Târg IHGF Delhi în perioada 30 martie – 3 aprilie 2022 în formă fizică la India Expo Center & Mart, Greater Noida, Delhi NCR cu toate POS necesare legate de COVID, astfel cum sunt stabilite de Guvernul Indiei.

Pentru a se extinde și a se intensifica cu cumpărătorii de peste mări, EPCH organizează cea de-a 53-a ediție a IHGF Delhi în format fizic. Următorul târg IHGF Delhi va oferi o oportunitate excelentă cumpărătorilor străini, unde aceștia pot vizita fizic India și pot asista la produsele expuse de peste 2500 de expozanți din toată India, prezentând modele de produse pentru casă, stil de viață, modă, mobilier și textile. comunitate de cumpărători de peste mări.

Categoriile largi de produse ale Târgului IHGF Delhi sunt:

· Articole de uz casnic, decorative și cadouri
· Mobilă și accesorii pentru casă
· Textile pentru casă, mobilier și podele
. Bijuterii, accesorii și genți
· Decoratiuni de Craciun, Lumanari & Tamaie si
· Lămpi și iluminat

Contact

Rajesh Rawat – Director-EPCH

+ 91-9810423612

trade@epch.com

Expoziția Agricolă Internațională AGRA 2022

Expoziția Agricolă Internațională AGRA 2022 2560 927

În perioada 09 – 13 martie 2022, la Plovdiv se va desfășura Expoziția Agricolă Internațională AGRA 2022

An de an, evenimentul atrage producători și comercianți de top care își prezinta produsele și serviciile in fata a peste 40.000 de vizitatori. Fermierii participa pentru a afla despre noile produse și servicii, pentru a cumpăra echipamente si pentru a face schimb de idei și experiențe. Participantii vor avea la dispozitie 5 săli și zone adiacente cu o suprafață totala de 35.000 mp.
Camera de Comerț și Industrie Bulgaro-Română este partenerul oficial al organizatorului evenimentului – International Fair Plovdiv și ajută companiile românești să participe la forum.

Principalele domenii din cadrul AGRA 2022 vor fi:
• Cultivarea plantelor, utilaje si echipamente pentru cultivarea plantelor;
• Semințe, material săditor, produse de protecție a plantelor;
• Creșterea animalelor, utilaje, instalații, utilaje pentru creșterea animalelor;
• Medicină Veterinară;
• Cercetare si dezvoltare;
• Ambalaje si echipamente de ambalare;
• Servicii;
• Media de specialitate

Anul acesta, vor fi prezentate un număr mare de utilaje agricole mari, care vor fi expuse atât în spații deschise, cât și în trei corturi special amenajate. Automatizarea și digitalizarea agriculturii reprezintă noile tendințe care vor fi în centrul atenției.

AGRA se desfășoară împreună cu alte expoziții prestigioase, precum WINERY – viticultură și vinificație, FOODTECH – industria alimentară și AROME DIN ITALIA.

Organizarea acestor evenimente în același timp, creează condiții mai bune pentru reprezentarea companiilor din diferite industrii care au interese comune de marketing. Aproximativ 700 de companii din 30 de țări participă la forum în fiecare an.

Contact

Camer de Comerț și Industrie Bulgaro-Română

0745 644 577

info@brcci.eu

Oportunități de afaceri din SPANIA

Oportunități de afaceri din SPANIA 1665 833

Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid  informează despre interesul unei comanii spaniole

Companie spaniolă de import-export legume-fructe este interesată în achiziționarea de:
– roșii
– dovlecei
– castraveți Fructe
– mere
– pere
– struguri
– cireșe
– fructe cu sâmbure

Producătorii români care pot furniza produsul sus-menționat sunt rugate să ia legătura cu Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid

Contact

+34-913 454 553

madrid.economic@mae.ro

Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid

Adresa: Avda. de Alfonso XIII, nr. 157, 28016 Madrid, Spania

Recensământul Populației și Locuințelor Brașov

Recensământul Populației și Locuințelor Brașov 2560 928

INSTITUTUL NAŢIONAL DE STATISTICĂ DIRECŢIA JUDEŢEANĂ DE STATISTICĂ BRAŞOV a început la 01 februarie 2022 campania de recrutare a recenzorilor pentru Recensământul Populației și Locuințelor (RPL).
locuinţele.

Recensământul Populaţiei şi Locuinţelor este o cercetare statistică de mare anvergură, care are ca obiectiv prioritar producerea de statistici oficiale naţionale şi europene, sub forma unor indicatori statistici, în condiţii de calitate, privind numărul şi distribuţia teritorială a populaţiei rezidente, a structurii demografice şi socioeconomice, date referitoare la gospodăriile populaţiei, precum şi la fondul locativ, condiţiile de locuit ale populaţiei şi clădirile în care se situează locuinţele.

 

Calendarul de desfășurare a Recensământul Populaţiei şi Locuinţelor:

  • 1 februarie – 13 martie 2022: Preluare date din surse administrative şi încărcare bază de date RPL2021
  • 14 martie – 15 mai 2022: Autorecenzare online a populației și autorecenzare asistată de către recenzori autorizați (metoda CAWI)
  • 16 mai – 17 iulie 2022: Colectarea datelor de către recenzori, prin interviuri faţă în faţă, îngospodării (cu ajutorul tabletelor)

Activitatea recenzorilor pentru autorecenzare asistată și a recenzorilor prin interviu față în față,în gospodării, se va desfășura astfel:

  •  14 martie – 15 mai 2022: Autorecenzare asistată în sedii prestabilite
  • 16 mai – 17 iulie 2022: Colectarea datelor de către recenzori, prin interviuri faţă în faţă în gospodării (cu ajutorul tabletelor)

Condiții de eligibilitate minime:

  • Studii medii
  • Disponibilitate de operare a tabletei electronice

Pentru includerea în baza de date a recenzorilor și realizarea selecției vă rugăm completați  chestionarul de mai jos:

Termen limită: 28 Februarie 2022

Selecția persoanelor va fi realizată de către Direcția Județeană de Statistică Brașov prin Unitatea Județeană de Implementare a Recensământului, în colaborare cu Comisia Județeană RPL și Comisiile Locale RPL. 

Contact

Mihaela Cârstea, Direcţia Judeţeană de Statistică Braşov , Unitatea Județeană de Implementare a Recensământului

0758 046 462

elena.carstea@brasov.insse.ro

Expoziția AgriPlanta – RomAgroTec 2022

Expoziția AgriPlanta – RomAgroTec 2022 2560 927

Expoziția AgriPlanta – RomAgroTec 2022, se va desfășura  în perioada 2 – 5 iunie 2022, la Fundulea, Jud. Călărași.

Cea mai dinamică expoziţie agricolă din România  unde companii agricole de renume prezintă noi produse și servicii.

Detalii și înscrieri

Ana Maria Vochin

0732 945 418

a.vochin@dlg.org

International Electric Vehicle Expo 2022, Republica Coreea

International Electric Vehicle Expo 2022, Republica Coreea 2410 867

În perioada 3 – 6 mai 2022 se va desfășura  târgul “International Electric Vehicle Expo 2022 (IEVE),  pe insula Jeju din Republica Coreea.

Expoziția și discuțiile care vor fi organizate cu acest prilej, se vor constitui într-un util schimb de experiență pentru firmele specializate, din județul Brașov.

Informații suplimentare în broșura de mai jos.

Claudia FIFEA – Economic Attaché

AMBASADA ROMÂNIEI în Republica Coreea

+82 2 797 4924

seoul.economic@mae.ro

Acord de parteneriat între CCI Brașov și Patronatul Societăților din Construcții pentru susținerea sectorului de construcții

Acord de parteneriat între CCI Brașov și Patronatul Societăților din Construcții pentru susținerea sectorului de construcții 1512 1799

În data de 27 ianuarie 2022, în urma întâlnirii dlui Silviu Costea, președinte  al Camerei de Comerț și Industrie  cu dl Liviu Iulian Simion  – președinte al Patronatului Societăților din Construcții, s-a semnat un Acord de parteneriat prin care s-a convenit atât încurajarea domeniului construcțiilor, domeniu dinamic în Brașov, cât și investițiile în construcții edilitare: școli, cămine de studenți. Totodată s-a abordat  domeniul legislativ în construcții, prin prisma  menținerii facilităților acordate muncitorilor din domeniu și măririi contingentului pentru cei din Asia.

Camera de Comerț din Industrie Brașov împreună cu Patronatul Societăților din Construcții urmăresc implicarea activă a firmelor care activează în domeniul construcțiilor în formularea reglementărilor legislative care definesc și influențează construcțiile românești, fiind împreună un partener de dialog reprezentativ cu  toate autoritățile publice relevante din domeniu, în mod deosebit în ceea ce privește creșterea prețurilor materialelor de contrucții și  chiar al indisponibilităţii acestora, creștere care infuenteaza atât proiectele existentente cât și proiectele de investiții viitoare.

Tot prin acest parteneriat, ne propunem stimularea inserţiei specialiștilor prin calificări recunoscute la nivel european și internațional, îmbunătăţirea aplicabilităţii formării specialiștilor, prin cunoaşterea exigenţelor beneficiarilor finali ai formării – agenţii economici, organizarea de seminarii şi conferinţe de informare, organizare în parteneriat a cursurilor de formare, accesarea de proiecte cu finanţare proprie sau obţinută prin programe europene.

Potrivit estimărilor din luna decembrie 2021, în activitatea de construcţii se va înregistra pentru următoarele trei luni scădere a volumului producţiei (sold conjunctural -20%), arată datele Institutului Național de Statistică.

Managerii estimează scădere moderată a numărului de salariaţi (sold conjunctural -11%), iar în ceea ce priveşte preţurile lucrărilor de construcţii se preconizează creștere accentuată a acestora (sold conjunctural +42%).

Camera de Comerț și Industrie Brașov vă stă la dispoziție pentru eventuale propuneri sau sugestii în ceea ce privește sectorul construcțiilor, pentru o mai bună desfășurare a acestei activitati la nivel sectorial și nu numai.

Contact


Andreea Ivașcu 
Director Departament Marketing & PR

Întâlnire cu reprezentanții CCI Romania – Belgia și Excelența sa dl Philippe Henri Pierre Benoit, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Belgiei în România

Întâlnire cu reprezentanții CCI Romania – Belgia și Excelența sa dl Philippe Henri Pierre Benoit, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Belgiei în România 1969 1050

Președintele Silviu Costea și Directorul General Cosmin Roșia-Micu s-au întâlnit săptămâna trecută cu reprezentanții CCI Romania-Belgia cu ocazia deschiderii unei noi hale de producție a companiei PSICONTROL SRL – membră CCIBV.
Cu această ocazie s-a discutat despre sprijinirea firmelor belgiene din Brașov, dar și a companiilor brașovene ce doresc să investească în Belgia.

PsiControl SRL, firma care dezvoltă produse electronice pe baza de proiect și care deține o fabrică la Râșnov, a prezentat noua hală de producție din oraș.  Pe o suprafață de 12.000 de metri pătrați, noua fabrică va deservi atât partea de producție cât și cea de stocare a mărfurilor realizate de angajații de la Râșnov.

PsiControl dezvoltă și produce echipamente electronice și de comandă adaptate, concentrându-se din punctul de vedere al tehnologiei pe realizarea unor interfețe om-mașină, tehnologii de comunicații wireless și sisteme încorporate moderne.

Cu aproape 280 de angajați, în fabrica de la Râșnov, compania dorește să devină principalul furnizor de piese pentru produsele electronice. Prezentarea noii fabrici de la Râșnov s-a făcut în prezența Excelenței Sale Dl. Philippe Henri Pierre Benoit, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Belgiei în România, iar la eveniment, unul dintre invitați a fost și primarul orașului Râșnov, Liviu Călin Butnariu. După prezentarea oficială a urmat și o vizită la linia de producție. Invitaților li s-a explicat care sunt procesele de fabricare a produselor electronice, dar și proiectele pentru care se realizează aceste componente.

Pe lângă partea de producție de piese electronice, de-a lungul timpului, PsiControl s-a implicat și în comunitatea locală. Compania susține în prezent mai multe proiecte ce îi vizează pe copiii aflați în centrele de plasament, dar și pe cei cu probleme neurologice, iar de anul acesta îi va susține și pe elevii Școlii Gimnaziale nr. 3. Sumele totale donate către aceste cauze ajung și până la 60.000 de euro pe an.

Felicitări PsiControl SRL , membru CCI Brasov,  pentru dezvoltarea acestui proiect!
Vă dorim mult succes în continuare!

Cu această ocazie, a fost lansată și invitația către companiile brașovene la o misiune economică multisectorială în Geel, Belgia, în perioada 23 – 25 Martie 2022, un eveniment care marchează 30 de ani de colaborare comercială între România și Belgia. Având ca obiectiv principal crearea unei platforme comerciale între companii din ambele țări, evenimentul include participarea la cel de-al 8-lea Forum Descentralizat Belgia – România, întâlniri B2B, vizite la companii și evenimente de networking.

Pentru companiile brașovene care doresc să participe la acest eveniment, vă așteptăm la sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov sau ne puteți contacta prin email/telefonic.

Camera de Comerț și Industrie Brașov facilitează întâlnirile şi relaţiile de afaceri, și totodată organizează misiuni economice în vederea dezvoltării relaţiilor comerciale oferind oamenilor de afaceri și nu numai, oportunități de prospectare a piețelor internaționale.

Contact


Andreea Ivașcu 
Director Departament Marketing & PR

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I   în intervalul 18.01.2021 – 25.01.2022

● Ordin 17 emis de M.A.D.R. pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.343/2018 privind aprobarea valorii tarifului datorat pentru scoaterea definitivă sau temporară din circuitul agricol a terenurilor aflate în extravilan, precum şi pentru introducerea terenurilor agricole în intravilan (M.O. nr. 58/19.01.2022),
 
Lege nr. 20 privind completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (M.O. nr. 60/19.01.2022),
 
O.U.G. nr. 2 privind stabilirea unor măsuri de protecţie socială a angajaţilor şi a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităţilor economice, determinate de situaţia epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS – CoV – 2, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 61/20.01.2022),
 
Ordin nr. 35 emis de M.F. privind aprobarea cuantumului taxei administrative prevăzute la art. 19 alin. (82) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 62/20.01.2022),
 
Ordin nr. 113/32 emis de M.S./C.N.A.S. pentru modificarea anexei nr. 50 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a Hotărârii Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului – cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021 – 2022 (M.O. nr. 64/20.01.2022),
 
Hotărâre nr. 96 privind stabilirea zilelor lucrătoare pentru care se acordă zile libere, altele decât zilele de sărbătoare legală, pentru anul 2022 (M.O. nr. 65/21.01.2022),

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane