Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 31.01.2022 – 11.02.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 31.01.2022 – 11.02.2022 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 31.01.2022 – 11.02.2022 pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Panel pentru IMM-uri privind securitatea cibernetică

Panel pentru IMM-uri privind securitatea cibernetică 1920 690

Centrul Enterprise Europe Network Braşov vă invită să completaţi un chestionar care se adresează companiilor implicate activ pe piața de securitate cibernetică, microintreprinderi, IMM-uri, şi companii mari.

Obiectivul chestionarului este acela de a explora opțiunile pentru stabilirea unei platforme de investiții care să susțină creșterea întreprinderilor mici și mijlocii de securitate cibernetică.

Acest lucru permite firmelor să se extindă, să rămână în Europa și să concureze pe piața globală.

Această inițiativă ar include, de asemenea, colaborarea cu diferite centre digitale și de inovare care oferă asistență tehnică și sprijin de specialitate.

Chestionarul analizează modalități de a încuraja investițiile private suplimentare prin furnizarea de acces și simplificarea informațiilor despre piața de securitate cibernetică a Uniunii Europene și posibilitățile de a crea programe dedicate de asistență tehnică pentru investitori și companii.

Securitatea cibernetică devine din ce în ce mai importantă pentru firme – indiferent de dimensiune, sector sau locație geografică.

Companiile de securitate cibernetică se confruntă cu multe provocări pentru a-și dezvolta afacerile, iar accesul la finanțare este una dintre aceste bariere.

Grupul Băncii Europene de Investiții (EIBG) și Comisia Europeană ar dori să evalueze necesitatea unei Platforme Europene de Investiții în Securitate Cibernetică (ECIP) pentru a oferi finanțare suplimentară sectorului securității cibernetice.Acest chestionar va ajuta la o mai bună înțelegere a ecosistemului de securitate cibernetică din Europa, în special a provocărilor pentru companiile din acest sector care își propun să se extindă și să se dezvolte.

Acesta va ajuta la elaborarea de recomandări pentru a sprijini creșterea acestui sector important.

Dacă doriți să contribui la această inițiativă, vă rugăm să completați sondajul  de mai jos.

Termen completare sondaj:   4 martie 2022.

Informaţii suplimentare:

Centrul EEN din cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie Braşov

Ioana MOLDOVAN 

ioana.moldovan@ccibv.ro

Acoperă riscurile la care sunt expuse utilajele și echipamentele de construcții printr-o asigurare „all risk” Groupama

Acoperă riscurile la care sunt expuse utilajele și echipamentele de construcții printr-o asigurare „all risk” Groupama 1246 628

Asigurarea toate riscurile pentru utilajele și echipamentele constructorului (CPM) ajută la continuitatea afacerii într-un sector în creștere

Pe piața construcțiilor, anul 2021 a fost unul mai bun decât precedentul chiar dacă anul a început sub semnul majorărilor de preţ la materiale şi chiar al indisponibilităţii acestora. Consultanții estimează că în 2022 se vor înregistra noi creșteri, atât ca și număr de șantiere, cât și în ceea ce privește valoarea acestora. Odată ce activitatea de construcții își continuă avântul, reamintim riscurile la care sunt expuse utilajele și echipamentele.

O soluție o reprezintă Asigurarea toate riscurile pentru utilajele și echipamentele constructorului (CPM), de la Groupama Asigurări.

Cei care au o societate de construcții-montaj, își pot asigura utilajele de construcții (macarale, utilaje pentru amenajarea terenului, utilajele de compactare, compresoare, generatoare, transformatoare etc.), dar și echipamentele specifice împotriva riscurilor ce pot apărea pe șantier. Riscurile sunt acoperite indiferent dacă bunurile asigurate sunt în operare sau în repaus și chiar dacă sunt folosite de terți, respectând condiția ca la momentul încheierii asigurării să existe un contract în vigoare între asigurat și terț, iar obiectele să fie operaționale, conform scopului pentru care au fost produse.

În plus, asigurarea este valabilă oriunde pe teritoriul României, timp de 12 luni, fără ca asiguratul să aibă obligația de a da informații despre locația în care își desfășoară activitatea la un moment dat.

Exemple de despăgubiri
Două cazuri concrete ne arată cum o asigurare poate fi totodată și o investiție în continuitatea afacerii.

  1. În primul caz, macarua TEREX era calată în poziție de ridicare a unei sarcini de 13 tone. În momentul în care sarcina era ridicată, unul din picioarele de susținere a macaralei s-a afundat în pământ. În acest fel, brațul macaralei nu a mai fost în poziție verticală iar aplicarea unei sarcini laterale a dus la deformarea turelei de susținere a acestui braț. Drept urmare, macaraua a fost expertizată de către specialiștii importatorului și ai fabricantului, care au stabilit necesitatea înlocuirii turelei.
    Valoarea daunei plătite: 250.000 lei
    Prima de asigurare plătită: 10.936 lei
  2. În cea de a doua situație, un excavator pe șenile avea ancorată în cupă o conductă cu diametrul de 0,8 m și o lugime de 8 m. Una din ancore s-a rupt și conducta, dezechilibrată, a lovit cabina excavatorului.
    Valoarea daunei plătite: 170.000 lei.
    Prima de asigurare platită: 5.500 lei

    În 2020, Groupama Asigurări a plătit daune de 5,26 milioane lei, în creștere cu 240% față de valoarea daunelor plătite în 2019. Conform datelor companiei, 80% dintre polițe au avut acoperire All Risk. Datele statistice de la nivelul companiei arată că dauna medie plătită în 2020 a fost de 12.600 lei în timp ce dauna medie plătită în 2021 este de 6.800 lei.Riscuri acoperite prin asigurarea CPM de la GroupamaPrin Asigurarea toate riscurile pentru utilajele și echipamentele constructorului se pot primi despăgubiri pentru orice eveniment accidental brusc și neprevăzut produs la echipamentele si utilajele funcționale și operaționale:

    • operare incorectă
    • catastrofe naturale precum furtuna, grindina, inundațiile, revărsările de ape, alunecările de teren, cutremurul și erupțiile vulcanice
    • incendiu, trăsnet și explozie
    • furt prin efracție sau acte de tâlhărie, dar și pagubele produse utilajului în urma acestor acte
    • coliziuni, răsturnări, deraieri

    Printre beneficiile pe care le oferă o astfel de asigurare se numără:

    • Personalizarea asigurării în funcție de specificul activității
    • Suportul experților în găsirea soluției optime
    • Optimizarea costurilorprin alegerea unui pachet corect din punct de vedere cost – acoperiri – suport
    • Promptitudine și simplitateîn soluţionarea daunelor și în acordarea despăgubirilor

    Stabilitatea și predictibilitatea pe care le oferă asigurarea contribuie la impactul pe care îl are sectorul în economie. În condițiile în care acest domeniu de activitate va continua să fie unul critic pentru economie, asigurarea acestor activități este esențială.

    Cu o asigurare potrivită, constructorii se pot concentra pe dezvoltarea afacerii, lăsând riscurile în grija companiei de asigurări.

    Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

COSMOPOLIT CANTACUZINO – un proiect dedicat unei experiențe care schimbă vieți

COSMOPOLIT CANTACUZINO – un proiect dedicat unei experiențe care schimbă vieți 1348 507


Descoperă un proiect dedicat unei experiențe
care schimbă vieți!

Ascultă-ți instinctul, trece pragul și explorează. Este acel spațiu rafinat în care toate lucrurile pe care le atingi vorbesc despre tine. Locul în care te regăsești, zi de zi, în fiecare detaliu, în emoția acelui vibe bun și simți că ești în locul potrivit. Ești ACASĂ.

COSMOPOLIT CANTACUZINO, cel mai nou proiect al nostru din inima Brașovului, situat pe strada Dr. Ion Cantacuzino, nr. 22, redefinește conceptul premium Cosmopolit într-un univers plin de rafinament. 80 de apartamente high-end într-o zonă exclusivistă aproape de centrul istoric al orașului, promit o experiență ce-ți va schimba viața.

Cu o arhitectură modernă, ce reflectă unicitatea și eleganța ansamblului, Cosmopolit Cantacuzino va aduce structuri variate: studiouri, apartamente de la 2 până la 4 camere și penthouseuri. Regimul mic de înalțime al clădirilor P+4+M și numărul redus de locuințe aduc confortul suplimentar al unui spațiu intim și discret.

O interacțiune cu adevărat specială ce te face să te simți în siguranță, confortabil și relaxat. Te învăluie cu acel sentiment inconfundabil de apartenență, de stabilitate și revenire. Acasă.

Echipa noastră de vânzări îți stă la dispoziție pentru a te ghida în a lua cea mai bună decizie de achiziții.

 

Contact

Director Vânzări: Zoltan Szasz

Consilier Vânzări: Dana Dumitrescu

Office: Str. Mihai Viteazul Nr.6 – Brașov.

0724 999 992

0741 185 185

office@cosmopolit.ro

MOBILA EXPO 2022, Romexpo

MOBILA EXPO 2022, Romexpo 3336 1057

Romexpo, în parteneriat strategic cu Camerele de Comerț și Industrie din România (CCIR) și Asociația Producătorilor de Mobilă din România (APMR), organizează în condiții de maximă siguranță pentru expozanți și vizitatori, cu respectarea tuturor normelor impuse de autorități privind organizarea de expoziții și evenimente:


MOBILA EXPO

24-27.03.2022

Pavilionul B2 / ROMEXPO 

MOBILA EXPO – tradiția continuă!

  • Expoziția prezintă noutatile din domeniul mobilei și pieselor de mobilier, iar producătorii români de mobilă sunt așteptați să-și expună și să-și vândă produsele.
  •  Evenimentul se adresează publicului larg, acelora care doresc să găsească și să achiziționeze direct de la companii producătoare, la prețuri avantajoase, diverse tipuri de mobilier destinate locuinței sau biroului.
  • MOBILA EXPO reprezintă oportunitatea de a întâlni noi clienți, parteneri de afaceri, clienți actuali și potențiali, lideri de opinie, într-un cadru necesar dialogului de business și într-un mediu profesionist.
  •  Prin organizarea MOBILA EXPO, Romexpo și partenerii săi sprijină și promovează mediul de afaceri din România, susținând astfel companiile din domeniu și politicile de dezvoltare ale acestora.
  •  Pentru a susține eforturile firmelor în câstigarea și educarea clienților în spiritul vremurilor actuale, Romexpo s-a aliniat noilor tendințe și pune la dispoziția acestora soluții digitale de promovare pe platformele de socializare.
  •  În aceeași perioadă cu MOBILA EXPO se vor desfasura alte 3 expozitii specializate, din domenii complementare, CONSTRUCT AMBIENT EXPO – Expoziție de construcții și finisaje, ROMTHERM– expoziție pentru instalații, echipamente de încălzire, răcire și condiționare a aerului și EXPO FLOWERS & GARDEN – Expoziția internațională de flori, amenajări peisagistice, horticultură și grădinărit.

Pentru că ne dorim revenirea la normalitate, încurajăm toate firmele din domeniu să-și creeze strategia de participare la MOBILA EXPO 2022, aceasta reprezentând cea mai eficace variantă de promovare a produselor și serviciilor din domeniu, într-un cadru profesionist, în mediul fizic.

Detalii și înscrieri

Mihaela PANE – Coordonator Proiect

0749 275 222

mobila-expo@romexpo.ro; mihaela.pane@romexpo.ro

EXPO FLOWERS & GARDEN 2022, ROMEXPO

EXPO FLOWERS & GARDEN 2022, ROMEXPO 2560 701

Romexpo, în parteneriat strategic cu Camerele de Comerț și Industrie din România (CCIR), organizează în condiții de maximă siguranță pentru expozanți și vizitatori, cu respectarea tuturor normelor impuse de autorități privind organizarea de expoziții și evenimente:


EXPO FLOWERS & GARDEN
în perioada 24 – 27 martie 2022, în Pavilionul B2


Expo Flowers & Garden – tradiția continuă la a 12-a ediție!

  • La Expo Flowers & Garden sunt prezentate flori și aranjamente florale, tehnologii și elemente de amenajare și întretinere pentru grădini, terase, balcoane, pergole, amenajări peisagistice, horticultură și articole de grădinărit.
    •Participând la Expo Flowers & Garden firmele expozante vor beneficia de oportunitatea de a pune în valoare produsele, tehnologiile și proiectele pe care compania le dezvoltă în domeniu, având parte de promovare targetată și fiind la curent cu noutatile din industrie.
     Pentru a susține eforturile firmelor în câstigarea și educarea clienților în spiritul vremurilor actuale, Romexpo s-a aliniat noilor tendințe și pune la dispoziția acestora soluții digitale de promovare pe platformele de socializare.
     În aceeași perioadă cu EXPO FLOWERS & GARDEN 2022, se vor desfășura alte 3 expozitii specializate din domenii complementare, CONSTRUCT – AMBIENT EXPO, care reunește întreaga industrie a construcțiilor și a finisajelor, ROMTHERM – Expoziția internațională pentru instalații, echipamente de încălzire, răcire și de condiționare a aerului și MOBILA EXPO – Târg de mobilă.Pentru că ne dorim revenirea la normalitate, încurajăm toate firmele din domeniu să-și creeze strategia de participare la EXPO FLOWERS & GARDEN 2022, aceasta reprezentând cea mai eficace variantă de promovare a produselor și serviciilor din domeniu, într-un cadru profesionist, în mediul fizic.

Detalii și înscrieri

Mihaela PANE – Coordonator Proiect

0749 275 222

expoflowers@romexpo.ro; mihaela.pane@romexpo.ro

Curs online – Agile Transformation Cum să lucrezi cu proiecte agile?

Curs online – Agile Transformation Cum să lucrezi cu proiecte agile? 2560 1009

Ne bucurăm să vă anunțăm că în perioada 10.02.2022 – 11.02.2022 organizăm împreună cu Trainsilvania Regional Learning, cursul online Agile Transformation- Cum să lucrezi cu proiecte agile?

 

Modul de lucru se schimbă din ce in ce mai rapid iar proiectele devin standardul de lucru în orice companie de succes. În același timp, la nivel global, 50% din proiecte eșuează, multe din cauza folosirii unor metode neadaptate contextului actual.

 Motivați de misiunea noastră de a sprijini comunitatea oamenilor de afaceri brașoveni și de a contribui la procesul de dezvoltare al companiilor brașovene  vă invităm să participați  la cursul Agile Transformation- Cum să lucrezi cu proiecte agile? susținut de Dan Brumă, trainer cu experiența în antreprenoriat și multiple industrii la nivel național și internațional,joi, 10 Februarie 2022 și vineri, 11 Februarie 2022.

 În cadrul cursului online Agile Transformation- Cum să lucrezi cu proiecte agile?  veți învăța să:

  •  Faceti transferul de la proiectele clasice la sistemul agile
  • Dezvoltați un mod de gândire concentrat pe experiența clientului
  • Implicați activ clienții pentru a asigura succesul proiectelor
  • Eficientizați modul în care echipa colaborează pentru rezultatul final
  • Scurtați clclul de dezvoltare al noilor produse

Despre TrainSilvania Regional Learning Initiative – www.trainsilvania.ro:

Sunt un grup de profesioniști în învățare, pasionați de Transilvania, de dezvoltarea oamenilor și companiilor din zonă.

Scopul lor este de a servi organizațiile locale și potențialul lor de afaceri, accesând local cele mai bune resurse de învățare – programe, traineri, consultanți.

 Cine susține cursul ?

Dan Brumă – Consultant Senior cu o experiență de peste 12 ani în facilitare la nivel international – are o bogată experiență în dezvoltarea afacerilor și in managementul echipelor într-o serie de industrii, cum ar fi Telecom, IT & C și Automotive. Este unul dintre puținii formatori români cu experiență în livrare în peste 10 țări din Europa, Asia și America.

Detalii Curs Agile Transformation – Cum să lucrezi cu proiecte agile? 


  •  Durată: 2 zile –  10 Februarie 2022 și 11 Februarie 2022, de la ora  09:00 la ora 15:00
  • Preț: 600 Lei + Tva

Membrii CCI Brașov beneficiază de o reducere de 10%, costul fiind de 540 lei + TVA

Notă: Participanții vor primi o diplomă eliberată de Camera de Comerț și Industrie Brașov, care atestă participarea la cursul online Agile Transformation- Cum să lucrezi cu proiecte agile?

Modalitate înscriere:

Cursul se va desfășura online pe platforma Zoom.

Vă rugăm să ne confirmați prezența dumneavoastră până cel târziu vineri, 9 februarie 2022.

 

Contact

Cristina Sîrbu – Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  

0729 839 860

cristina.sirbu@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I   în intervalul 14.01.2022 – 18.01.2022


  • Ordin 74 emis de M.S. privind modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 487/2020 pentru aprobarea protocolului de tratament al infecţiei cu virusul SARS – CoV – 2 (M.O. nr. 40/13.01.2022),
 
  • Ordin nr. 2 emis de M.F. pentru abrogarea Ordinului preşedintelui Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor nr. 380/2021 privind informarea Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor de către entităţile raportoare cu privire la neconcordanţele referitoare la beneficiarii reali, în temeiul art. 19 alin. (71) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 43/14.01.2022),
 
  • Ordin nr. 17 emis de M.F. privind modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu (M.O. nr. 43/14.01.2022),
 
  • Lege nr. 22 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România (M.O. nr. 45/14.01.2022),
 
  • Ordin nr. 85/29 emis de M.S. și C.N.A.S. pentru modificarea şi completarea anexei nr. 50 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a Hotărârii Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului – cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021 – 2022 (M.O. nr. 45/14.01.2022),
 
  • Ordin nr. 83 emis de M.S. pentru aprobarea Normelor metodologice privind condiţiile de acordare a majorării prevăzute la art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere plătite părinţilor şi altor categorii de persoane în contextul răspândirii coronavirusului SARS – CoV – 2 (M.O. nr. 50/17.01.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Sinteza actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până în prezent

Sinteza actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până în prezent 2560 1094

Vă prezentăm sinteza actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până în 11.01.2022

Pentru că odată încetată starea de urgență, a fost declarată STAREA DE ALERTĂ pe teritoriul României, și pentru că săptămânal sunt publicate în Monitorul Oficial foarte multe informații de ordin legislativ, Camera de Comerț și Industrie Brașov vine în sprijinul dumneavoastră cu o sinteză a actelor normative cu impact general și o scurta descriere a acestora, de la declararea stării de alertă până în prezent.

Sinteza actualizată a actelor normative pentru perioada 14.12.2021 – 11.01.2022 poate fi consultată  AICI

Sinteza actualizată a actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până la data de 11.01.2022 poate fi consultată AICI.

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Camera de Comerț și Industrie Brașov va continua să vă informeze în aceasta privință și în perioada următoare.

Vă invităm să fiți la zi cu toate noutățile din mediul de afaceri, urmărindu-ne pe pagina de Facebook și LinkedIn a CCIBV.

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

0728 137 736

alina.grosanu@ccibv.ro

Împreună vom învinge !

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 17.01.2022 – 31.01.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 17.01.2022 – 31.01.2022 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 17.01.2022 – 31.01.2022, pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725