Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea apelului nr.1 din cadrul Programul pentru Acvacultură și Pescuit 2021-2027, 2.2.1 – Prelucrarea/procesarea produselor pescărești și de acvacultură. Cererile de finanțare pot fi depuse în intervalul: 03.04.2025, ora 17:00 – 03.05.2025, ora 17:00.
Obiectivul principal al acestei intervenții este promovarea comercializării, a calității și a valorii adăugate ale produselor pescărești și de acvacultură, precum și a prelucrării acestor produse.
Solicitanți eligibili:
Categoria de solicitanți eligibili sunt cei care au prelucrarea peștelui ca obiect de activitate: Cod CAEN 1020 – ”Prelucrarea și conservarea peștelui, crustaceelor și moluștelor ”. Sunt eligibile atât întreprinderile care au istoric de funcționare, cât și întreprinderile nou înființate, organizate sub următoarele forme:
- persoana fizică autorizată;
- întreprinderi individuale,
- întreprinderi familiale;
- societate în nume colectiv;
- societate în comandită simplă;
- societate pe acţiuni;
- societate în comandită pe acţiuni;
- societate cu răspundere limitată;
- societate comercială cu capital privat;
- cooperative agricole de exploatare şi gestionare a terenurilor agricole, silvice, piscicole şi a efectivelor de animale;
- societăți cooperative pescăresti;
- asociații cu activitate economica în domeniul acvaculturii;
- organizații de cercetare cu activitate de producție în domeniul acvaculturii;
- organizații de producători, asociații de organizații de producători sau organizații interprofesionale.
Activități eligibile:
- activități pentru înființarea sau extinderea unităților de acvacultură durabilă;
- activități pentru modernizarea unităților de acvacultură durabilă:
- diversificarea speciilor de cultură;
- activități specifice pentru acvacultură ecologică;
- activități pentru modernizarea sau înființarea de sisteme recirculante noi;
- activități pentru gestionarea unor riscuri, precum secetă, inundații sau epizootii;
- activități de cercetare-dezvoltare-inovare sau de preluare a rezultatelor cercetării.
Cheltuieli eligibile:
-
- cheltuieli cu auditarea operațiunii;
- cheltuieli cu informarea şi publicitatea operațiunii – cheltuieli obligatorii pentru toate tipurile de operațiuni;
- cheltuieli privind taxele si comisioanele aferente implementării operațiunii;
- cheltuieli cu achiziţionarea semnăturii digitale pentru MySMIS2021;
- costurile cu amortizarea pot fi eligibile dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 67 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2021/1.060;
- costul de achiziţie al terenului;
- cheltuielile pentru proiectare şi asistenţă tehnică;
- cheltuieli cu echipa de implementare-maximum 2% din valoarea totală eligibilă a operaţiunii;
- cheltuielile bancare de deschidere şi de administrare a conturilor;
- cheltuieli pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițială;
- cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului de investiţii;
- cheltuieli pentru investiția de bază;
- alte cheltuieli prevăzute în devizul general al investiției.
Valoarea finanțării nerambursabile aferente proiectului:
Bugetul total disponibil pentru Acțiunea 2.1.1. este de 10.44 milioane de Euro.
- Valoarea maximă eligibilă este de 3.000.000 euro;
- Valoarea minimă eligibilă de 5.000 euro.
Sprijinul public nerambursabil:
Intensitatea maximă a ajutorului public este de 50 % din cheltuielile totale eligibile legate de operațiune.
Prin derogare intensitatea ajutorului poate fi de:
- 50% din valoarea eligibilă a proiectului pentru operațiuni care susțin prelucrarea produselor pescărești și de acvacultură, implementate de IMM-uri;
- 60% din valoarea eligibilă a proiectului pentru operațiuni implementate de organizații de pescari sau alți beneficiari colectiv;
- 75% din valoarea eligibilă a proiectului pentru organizatii de producatori, de asociații de organizatii de producatori sau organizatii interprofesionale recunoscute de autoritatea responsabilă conform Regulamentul UE 1379/2013;
- 75% din valoarea eligibilă a proiectului pentru operațiuni prin care se sprijina produsele, procesele sau echipamentele inovatoare în sectorul acvaculturii și prelucrării.
Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.
Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departament Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084