Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea în consultare publică a unui nou proiect al proceduri de implementare a programului ”Start-up Nation 2024”- ediția 2025, în data de 11.02.2025.
Obiectivul programului:
Programul Start-up Nation 2024-2025 este o inițiativă guvernamentală, destinată sprijinirii întreprinderilor nou-înființate prin acordarea unei finanțări nerambursabile de până la 250.000 lei (echivalentul a 50.000 EUR) per firmă. Scopul principal al programului este stimularea antreprenoriatului și crearea de noi locuri de muncă, având un buget total de 446 milioane EUR, provenind din fonduri europene și de la statul român. Se estimează că aproximativ 7.500 de firme noi vor beneficia de finanțare, generând peste 15.000 de locuri de muncă.
Bugetul programului:
Bugetul alocat programului Start-up Nation, pentru anul în curs, este de 446 milioane, fiind estimat un număr de cca.7.500 de beneficiari.
Alocație financiară nerambursabilă:
Prin intermediul Programului Start-up Nation se oferă sprijin financiar de maxim 250.000 lei / beneficiar.
Ajutorul de minimis este de maxim 90% din costurile eligibile, iar restul de 10% reprezintă cofinanțarea din sursele financiare ale beneficiarului.
Cheltuieli eligibile:
- echipamente tehnologice, cu excepția jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, automatelor muzicale;
- în categoria echipamentelor tehnologice eligibile sunt asimilate și activele corporale din categoria mijloacelor fixe pentru locurile de joacă, săli de sport, fitness, drone, x-body și de forță, echipamente, respectiv sisteme specifice în scopul obținerii unei economii de energie, sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare;
- achiziția de sisteme, instalații și echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie, sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare;
- cheltuielile pentru înființarea întreprinderii în valoare eligibilă maximă de 1000 lei;
- achiziționarea de mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecție a valorilor umane și materiale;
- salariile, utilitățile (energie electrică, apă, gaze, salubritate, abonament telefon și internet), serviciile de contabilitate și cheltuielile aferente chiriilor pentru spații de producție; pentru aplicanții, care își asumă crearea și menținerea a două locuri de muncă prin intermediul Programului, valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilități, servicii de contabilitate și chirii) reprezintă o sumă forfetară de maximum 80.000 lei din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate;
- site de prezentare a activității, magazin on-line, cheltuieli înregistrare domeniu, cheltuieli de promovare a site-ului / magazinului on-line, soft/softuri necesar/necesare desfășurării activității, semnătură electronică, echipamente IT, tehnică de calcul tip PC, unitate centrală, server, monitor, imprimantă /copiator /multifuncțională, inclusiv sisteme portabile, licențe necesare desfășurării activității, telefoane smart, tablete;
- consultanță pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării în cadrul prezentului Program și pentru implementarea proiectului, în valoare eligibilă de maximum 10.000 lei;
- două plăcuțe informative obligatorii, sub sancțiunea neacordării AFN, în valoare de minim 10 lei, dar nu mai mult de 500 de lei;
- cheltuieli financiare aferente creditelor/ garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării proiectelor acceptate în cadrul Programului;
- mijloace de transport, autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, remorci și semiremorci, platforme, izoterme și frigorifice, doc plutitor, șalupe maritime pentru călători, ambarcațiuni de agrement, aparate de zbor, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială, cu excepția tuturor vehiculelor simbol G.
Sunt excluse de la finanțare activitățiile și achiziționarea de:
- sistemele de minare/stocare pentru criptomonede NU se finanțează;
- cheltuielile aferente activităților de astrologie și spiritism, inclusiv on-line, servicii personale;
- cheltuielile privind avizele sau alte taxe (cu excepția TVA nedeductibil, timbru verde, accize energie electrică și taxele și onorariile aferente înregistrării societății la Registrul Comerțului), ambalarea, transportul, punerea în funcțiune, montarea, manopera și instruirea personalului pentru utilizarea echipamentelor/ utilajelor, nu sunt eligibile;
- nu se acordă ajutor financiar pentru activele achiziționate în sistem de leasing, second-hand și cele care au constituit obiectul unei subvenționări/finanțări nerambursabile din alte surse.
Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.
Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departamentul de Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084